سفر دریایى در آبهاى نیلگون و پر رمز و راز خلیج فارس...

جزایر ایرانى خلیج فارس هر ساله پذیراى هزاران تن از مسافران مى باشد. روزانه هزاران نفر از علاقه مندان به سفر براى دیدار جزایر ایران اعم از کیش، قشم، هرمز، هنگام، لارک و... از بندرعباس سوار بر لنج ها و قایق هاى موتورى مى شوند و با گذر از آب هاى مواج خلیج فارس، در جزایر مورد نظر پیاده مى شوند.

با وجودى که بیش از دو دهه و اندى از آغاز شکل‌گیرى نخستین شرکت تعاونى حمل و نقل دریایى در این استان مى ‌گذرد،هنوز این بخش به علت چالش‌هاى فرارو نتوانسته به جایگاه ایده‌آل خود دست یابد.

شایسته نیست که استانى چون هرمزگان که ۹۶درصد مسافرتهاى دریایى کشور از مرزهایش مى‌گذرد و افتخار تشکیل نخستین تعاونى دریایى را در سال ۱۳۶۰درکارنامه خودش دارد، از داشتن شناورهاى ایمن و مدرن محروم باشد.

در سواحل این استان هر سال شمار زیادى براثر بى احتیاطى و عدم تجهیزات لازم قایق هاى موتورى و شناورهایى موسوم به اتوبوس دریایى غرق شده و خانواده هاى بسیارى عزادار مى شوند.

عمده این حوادث در فصل تعطیلات تابستانى و نوروزى و توفانى شدن دریا رخ مى دهد که پس از غرق شدن این قایق و شناورها عموم مردم مهارت کافى براى نجات جان خود ندارند و کشته مى شوند.

عدم تجهیز این قایق ها به جلیقه نجات و دستگاههاى ناوبرى از قبیل تجهیزیات مخابراتى VHF، عمق یاب، وسایل ارتباطى و نداشتن آموزش کافى از سوى ناخداهاى شناورهاى کوچک موجب شده که هر لحظه در معرض خطر غرق شدن این قایق ها قرار گیرند، از عمده مشکلات سوانح دریایى است.
این قایق ها که با سرعت بالا حرکت مى کنند و صرفاً براى تفریح در فاصله کمى از ساحل باید حرکت کنند به قایق هاى مسافربرى بین بندرعباس و قشم تبدیل شده و هر روز شمار زیادى از مردم براى زودتر رسیدن به مقصد از آنان استفاده مى کنند.

مردم، غافل از اینکه از سوى مسؤولان ذیربط به ویژه بنادر و کشتیرانى سوار شدن این قایق ها ممنوع شده، همچنان به جاى سوار شدن کشتى شناورهاى مطمئن، این قایق ها را ترجیح مى دهند.
از سوى دیگر در ایام تعطیلات فقدان سرویس هاى منظم براى تردد مسافران و هجوم بیش از حد مردم براى سفر به قشم و بالعکس باعث گردیده بازار قایق هاى تندرو داغ باشد.
در تعطیلات هر ساله نوروزى حادثه هاى دریایى در آبهاى هرمزگان به ویژه در مسیر قشم به بندرعباس رخ میدهد و شمار زیادى از مردم به ویژه چند زن و کودک و مرد جان خود را از دست میدهند.

پدر یکى از خانواده هاى حادثه دیده که در جریان غرق شدن یک اتوبوس دریایى در مسیر قشم به بندرعباس چهار عضو خانواده خود را از دست داده، مى گفت: مادرم و خواهرم از زنجان آمده بودند و میهمان ما در بندرعباس بودند و به اتفاق آنها به قشم رفتیم. بعد از برگشت از قشم یک فروند اتوبوس دریایى سوار شدند و در نزدیکى اسکله بندرعباس موسوم به کشتى سوخته یک دفعه این شناور به دو نیمه شد. در این اتوبوس به جاى ۱۸ نفر ۲۷ نفر سوار شده بود و بیش از حد مسافر سوار کرده بود که از این تعداد ۱۲نفر اعضاى خانواده من بودند که هفت نفر از جمله چهار عضو خانواده ام از بین رفتند. این اتوبوس نه تنها استاندارد نبود بلکه حتى جلیقه نجات هم نداشت و جالب است بدانید که مادرم و پسرم به هنگام غرق شدن اتوبوس دریایى در ته اتوبوس که وارونه شده بود گیر کرده بودند و مدتى از نجات بقیه گذشته بود که ما آنها را پیدا کردیم و پس از بیرون آوردن آنها از آب یک چادر امدادى در کنار اسکله بود که هیچگونه وسیله امداد رسانى نداشت. یک ساعت هم در ترافیک معطل شدیم تا به بیمارستان رساندیم اما افسوس که دیگر فایده اى نداشت. وى نبود امکانات در اسکله شهید حقانى، مجهز نبودن قایقهاى موتورى به وسایل مورد نیاز نجات در دریا و عدم توجه مسؤولان نسبت به جان انسانها از مهمترین عامل براى کشته شدن این افراد مى داند .

یکى از مشکلات و نواقص ایمنى شناورها را سنتى بودن تمام مراحل ساخت آنها و استفاده نکردن از تکنولوژى روز براى بهبود و وضع نامساعد کنونى شناورها میتوان ذکر کرد. نبود نظارت در ساخت و ساز، کمبود اطلاعات و آموزش ندادن به کارگران در زمینه ساخت و تجهیزات ایمنى، استفاده از چوب و مواد مصرفى نامرغوب وهمچنین نبود تجهیزات هشدار دهنده براى مواقع اضطرارى از دیگر نواقص شناورهاست.

سطح پایین سواد خدمه،مالکان و کارکنان کارگاهها، عمومى نبودن فرهنگ استفاده از وسایل ایمنى، ناآشنایى ملوانان با اطلاعات عمومى مرتبط با حفظ محیط زیست و نشناختن شناورهاى مدرن از مهم‌ترین نارسایى ‌هاى نیروى انسانى مرتبط با شناورهاست.

ولى دانش ساخت شناورهاى ما در ایران خصوصا شناورهاى مسافرى درحد مطلوب نیست و زمینه‌هاى مناسب براى ساخت شناورها وجود ندارد و در ایام تعطیلات با مشکل شناور ایمن براى جابجایى مسافران مواجه هستیم.

اقدام زیر ساخت اسکله‌هاى فعال مسافرى نظیر حقانى، باهنر درکنار ایمن ساختن شناورها در کوتاه ‌مدت مى‌تواند سیماى حمل و نقل‌دریایى در بخش مسافرى را متحول کند و به جایگاه مطلوب خود برساند.

راستى این افراد به کدامین گناه جان خود را از دست مى دهند و چرا هر سال در ایام تعطیلات تعداد زیادى از مردم در کام دریا فرو مى روند و تمهیداتى از سوى مسؤولان اندیشیده نمى شود؟

                       تشکر ویژه از آقاى احمد بازماندگان قشمى براى تهیه و ارسال عکسهاى زیبا  

نظرات 51 + ارسال نظر
mohammed یکشنبه 25 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 01:17 ب.ظ http://suzaport.blogfa.com

با عرض سلام

دستت درد نکنه مطلب با ارزشی نوشته اید ،‌موفق ومؤید باشید ،‌مى خواستم اگر موافق هستی تبادل لینک کنیم نظرت بفرستید ، متشکرم

سلام ،
ممنونم از نظر لطفت ، شما را هم لینک خواهم کرد. موفق باشى

سینا سایبانی یکشنبه 25 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 01:29 ب.ظ http://www.sina-s.blogsky.com

سلام
دوست
من واقعا به خوب نکته هایی اشاره کردی.
ما با اینکه بیش از ۴۰٪ از دز آمد غیر نفتی کشور رو در استان داریم.
وضعمون اینه.
من چند روز پیش رفتم هرمز.
مشکل قایق که وحشتناک بود فقط قایق داره.اتوبوس دریایی نداره فقط قایقا معمولی.
و تو جزیره هم که اصلا نقلیه غیر دولتی نیست.
ما مدعی هستیم که استانمون می تونه یه استان توریستی
باشه.
چه جوری اینجوری؟

سلام سینا عزیز ،
با وجود مسافران زیاد در این استان به ۱۰۰ فروند شناور ایمن براى جابجایى حداقل دو میلیون مسافر نیاز داردند که متاسفانه با کمبود مواجه هستند ....
ممنونم از حضور سبزتان ، موفق باشى

امید بندری یکشنبه 25 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 01:38 ب.ظ

با سلام خدمت دخت هرمزگانی عزیز
محرومیت استان غنی خومو یعنی همی ناوگان حمل نقل استان تجهیزاتش در حد صفر هم دیریا و هم پشته جادون ببین چکه قربونی اگفتن به امید روزی که مسئولن فکر اساسی بی ای معضل بکنن عکس خاشیت نهادن از دوکرده یادش بخیر خیلی ممنون ازمطالب زیبات نخسته وخدا قوت خالو

سلام آقا امید ... نخسته ،
بله یکى از دلایلی که مسافرون شهرستانى به جزایر خلیج فارس سفر اکنن همى آب و هواى مساعد، سواحل زیبا، مناطق آزاد تجارى و راههاى دریایى، در هرمزگان باعث ابوت تا همه ساله این استان پذیراى خیل عظیمى از ایرانگردان و جهانگردان بشت که متاسفانه کمبود امکانات و نبود وسایل ایمنى هر ساله جان بسیارى از مردم در خطرن ...
ممنونم از حضور همیشه سبزت ، موفق بشى

بندرجاسک-فرزاد بادروج یکشنبه 25 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 01:55 ب.ظ http://www.jaski.ir

واقعا جای تاسف داره. در بسیاری از بحث هایی که من در کامنت های دوستان داشتم از بندرعباس به عنوان پایتخت اقتصادی کشور نام بردم ولی کجاست اون پایتخت. هنوز وسیله امن برای تردد سفرهای دریایی نداره...

سلام ،
واقعاً جاى تأسف ... تجارت بازرگانى و اقتصادى از این جزایر شروع میشود اما هنوز سهمى نمایان ندارد ...
ورود تعداد زیادى از شناورهاى استاندارد و ایمن میتواند سیمان ناوگان مسافرى دریایى را در این استان دگرگون کند ، اما برخى سازندگان داخلى انجام کار را به تعویق انداخته اند ...
ممنونم از حضور همیشه سبز شما ، موفق باشى

سیخور یکشنبه 25 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 02:28 ب.ظ http://www.hormoodar.blogsky.com

سلام دادا..
ای دادای مه چه بگم والله...اصلا ایجا شما یه چیز درست پیدا اکنی؟؟؟وقتی هر روز اشنوی که هواپیما مشکل فنی پیدا اکردن دگه که وا فکر کایکون اکیت؟؟...اصلا ای وزرات راه و ترابری باید یه سری اصلاحات بوجود بیارت تا مدم جونشو کمته توی خطر بشت..منظورم اصلاحات ایمنی و نظارتین..ایجا فقط به حمل مسافر فکر اکنن..هیچکه به کیفیت حمل اهمیت نادت..چون که متاسفانه کیفیت هیچگونه بهایی اینین.........ممنون

سلام کاکا ،
نبود نظارت کافى ، بررسى نکردن به مشکلات اتوبوسون دریایى ، عدم توجه ایمنى شناورون همه ایشون عوامل بسیار مهمى هستن که متاسفانه در دفتر فراموشى مسئولین ثبت و تغییر ناپذیرن ..
ممنونم از حضورت ، موفق بشى

Mehran یکشنبه 25 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 02:45 ب.ظ http://www.bnd.blogfa.com

Salam Doste Aziz Webloge Kheyli Jalebi Bod Movafagh Bashi Namaz Rozatam Ghabol be MAn Ham Sar Bezan Khoshhall Misham

سلام
ممنونم از نظر لطفت ، حتما بخدمت میرسم .
نماز روزه شما هم قبول ، موفق باشى

سهیل یکشنبه 25 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 03:01 ب.ظ http://loveyou.blogsky.com

سلام . خوبی ؟ خوشحالم که از مشکلات هم می نویسی . چی میشه گفت . به هر حال امیدوارم این مشکلات رو مسولان حل کنن . خیلی خوشحال شدم اومدی وبلاگم . مرسی :) امیدوارم همیشه موفق باشی . بازم می یام پیشت دخت هرمزگانی . شاد و خوشحال باشی دوست من

سلام سهیل عزیز،
ممنونم از حضورت ، شما لطف دارین .
موفق باشى

چوک بندرعباس یکشنبه 25 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 03:54 ب.ظ http://WWW.BANDER-ABBAS.BLOGFA.COM

سلام دادا...
باعث تاسفن که استانی که ۶۰٪ درآمد ملی کشور ( طی آمار ۶ ماه اول سال ۸۶) که بیخو اختصاص ایدادن، مشکلات و بدبختیش از تمامی استانن بیشتر بشت...
مه نادونم ایی دولت و مسولان چه نکردن...
اگه فقط یه درصد ناچیزی از درآمد استان که هر ساله به صندوق دولت جمهوری اسلامی وارد نبودن ، به استانمون اختصاص هادن ایوقت استانمون توی خاورمیانه که هیچ، توی دنیا ...
هرمزگان استان غنین ولی...
امیدوارم که مسولان هم بیشتر از قبل به مشکلات حمل و نقل دریایی برسند و همچنین دقت بیشتری بر کارهای ایی مسافربران دریایی شوبشت...
موفق بشی دادا...

سلام کاکا ،
در آمد ملى ... کجا صرف ابودن !!! بر همه آشکارن ...
ممنونم از حضور همیشه سبزت ، موفق بشى کاکا

سیاورشن یکشنبه 25 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 07:15 ب.ظ http://siavarshan.blogsky.com

سلام ...یادداشت خوبی بود ... وبلاگتان روز به روز بهتر می شود ...
فقط در مورد استفاده از عکس بهتر است کمی بیشتر دقت کنید ... با نرم افزار خاصی این بلا را سر عکس ها آورده اید ؟
طفلکی آقای بازماندگان اگر ببنید برای بار ششم سکته می زند !

سلام
ممنونم از نظر لطف شما ، و تشریف فرمائیتون مایه افتخارن .
حتما دقت بیشترى اکنم ...ممنون از تذکر لازم .
خلاصه آقاى بازماندگان به بزرگى خودش باید ببخشه اگه عکسونش کمى در هم بر هم بودن ...
از حضور شما ممنوم ، موفق بشى

کوه شب یکشنبه 25 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 08:38 ب.ظ http://www.mehla65.blogfa.com

سلام بر دادای عزیزم...
به مطلب خوبی اشاره کردی من خودم ازبس چنین حوادثی راشنیدم دیگه جرات نمی کنم برم روی دریاحتی تاقشم ...
بااینکه بندرمیتونه بهترین بندرخاورمیانه وحتی جهان باشه ولی فعلاْ که متاسفانه آخرینه...کی این مشکلات حل میشه وامنیت ایجادمیشه خدامی دونه...
عکسهات خیلی قشنگ بود
یاآرزوی موفقیت...

سلام مهلا گل ،
همین ترس و دلهره باعث میشه بسیارى از مردم صرف نظر کنن از سیاحت و گردش دریایى در جزایر با صفاى هرمزگان ...
ممنونم از حضور گرمت ، موفق باشى عزیز

رامی یکشنبه 25 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 08:57 ب.ظ http://www.dehtal-city.blogsky.com

سلام و نخسته
کاش مشکل یکی دوتا بود...

سلام نخسته ...
کاش ۱۰۰۰ تا بوده اما رسیدگى و نظارت بر مشکلات هم در کنارش بوده ...
بسیار ممنونم از حضورتون ، موفق بشى کاکا

مرد جنوبی یکشنبه 25 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 09:56 ب.ظ http://www.pesarjonoub.blogfa.com

سلام خواهر بزرگوار
در استانی که با مرکزیت بندرعباس زندگی میکنیم جای بسی تاسف داره که از خیلی جهات کمبودهایی چشمگیری را مشاهده می کنیم
یکی از هزاران کمبود وکاستی همین مسئله ناوگان حمل و نقل دریایمان است
آخه جایی سئوال است شهری که از لحاظ صنعتی ودریایی و اقتصادی حرف برای گفتن داره من به غیر از کمکاری یا صریح تر بگم بی فکر بودن مسئو لین امر در این رابطه یا باز هم به تعبیر دیگر به فکر منافع خود بدن آنها دلیل و برهانی واضح تر از آن نخواهم جست.
در نهایت این چنین می شود که در حال حاظر مشاهده می کنیم
چرا جزایری همچون قشم وهرمز که از آن می توان بهترین جاذبه های تفریحی و توریستی ساخت الان به خرابه ای تبدیل شدند
چرا هر چه شهرمان را برای عید نوروز آماده می کنیم که مسافران نوروزی از آن لذت کافی ببرند به محض پایان یافتن این ماه در خبری از این رنگ ولعاب نیست
در این مورد سخن بسیار است
امیدوارم به جایی برسیم که هر روز شاهد پیشرفت روز افزون در این مناطق به خصوص در استانمان باشیم
انشالله............
همچنان منتظر حضور گرمتان در سرزمین آفتاب هستم

سلام و خسته نباشى ،
کم مهرى مسئولین ، به تعویق انداختن مشکلات و عدم رفع این موانع باعث میشه که مسافران روحیه گردشگرى خود را از دست بدهند و در نتیجه پیشرفت سیاحتى در استان بجاى صعود ... نزول خواهد کرد .
ممنونم از نظر لطف و حضور سبزتان .
موفق باشى

انبا میناب یکشنبه 25 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 10:32 ب.ظ http://ambaminow.blogfa.com

سلام خانومی

ممنون که این موضوع رو مطرح کردی
مردم این که زودتر به مقصد و اشغال خود برسند از این تندرو و قایق ها استفاده می کنند و نمی دانند که با نبود وسایل ایمنی ممکن است جانشان را به خطر می اندازند.
" عدم توجه مسؤولان نسبت به جان انسانها از مهمترین عامل براى کشته شدن این افراد است ."

در اخیر خواستم لازم به ذکر بدونم که در پست قبلی (یاد باد آن روزگاران یاد باد) من از شاعر و آهنگساز و خواننده خوب هرمزگان که اصالتن از شهر زیبا میناب می باشد مصرعی از ترانه های ایشان ذکر کردم اما شما در پاسخ من :" از متن زیبای ترانه ممنونم ٬ ولی فکر کنم در حد شاعر نمیتونه باشه اما در حد خواننده محبوب شکی نیست ."تمام مردم هرمزگان و حتی استانهای دیگه می دانند که آقای صادقی نه تنها خواننده بلکه اکثر ترانه ها خود ایشان سروده و آهنگسازی می کند. لطفا در جوابگوی توجه بیشتر فرمای.ممنون می شم

موفقیت رو برات می طلبم.

سلام سمیره گل ،
اقدام غیرمنطقى سازندگان داخلى که از دانش کافى براى ساخت این شناورها برخوردار نیستند و از سویى خوب همراهى ‌نکردن سیستم ‌بانکى در تامین تسهیلات لازم از زمره چالش‌هایى است که طرح ساماندهى شناورهاى مسافرى را تحت الشعاع قرار داده است، در نتیجه ساخت شناورها با کیفیت عالى نخواهد بود که عواقب وخیمى که شاهدش هستیم را در پى خواهد داشت ...

بابت قسمت دوم نظرت :
یک نظر شخصى بود .... و من خوانندگیش را با شعرهاى دیگران بیشتر ترجیح میدم ...تا شعرهاى خودش ... بازم نظر شخصى بود ...

از حضورت بسیار ممنونم ، موفق باشى

چوکلک دوشنبه 26 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 12:14 ق.ظ http://harfenagofta.blogfa.com

jaye basi taasofesha oham to ye manteghey por dar amadi mese jonob

harfi bey goften omnin

masoline zahmat kesh khoshon bayad yekhorda araghe
shar m berezen

benazom be ei servic dehi /bar ha vabar ha shahede hamchin savanehe delkharashi bodam az tojadaon bege ta derya vo.......
bichara melate bogonah va eshghe del atan tafrih akheresham.....
har che begey bad

bayad az masolin ghadr dani bobod
ba ei zahmatoni ke akashen
[labkhand]



سلام کاکا ،
بله واقعا زحمات مسئولین و اندرکاران جاى تجلیل و ثنا هستن ... و اگر زحمات ایشون نهسته سالیانه عده زیادى از مسافرون دریایى زیر آوار دریا کشته ابودن ... !!!!
ممنونم از حضور همیشه سبزت ، موفق بشى

یه بندری دوشنبه 26 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 01:39 ق.ظ

موفق بشی

سلام
همچنین شما ...

سیاوشی دوشنبه 26 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 01:44 ق.ظ http://arezoo62.blogsky.com

سلام دوست خوبم از خوندن مطلبتون خیلی متاثر شدم جای تاسف داره که کمترین امکانات حمل و نقل دریایی برای مسافران در نظر گرفته می شود کجاست همت این مردانی که این قدر سنگ خلیج فارس به سینه می زنند... خلیج فارس باید از هر لحاظ طوری باشد که در شان اسم دیرینه و کهنش باشد افسوس ...........

سلام سیاوش عزیز ،
گوهر خلیج فارس .... اما کشف نشده ... بعلت کمبود وسایل و ابزار اولیه ...
بسیار از حضور گرمت ممنونم ، موفق باشى

رضا دوشنبه 26 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 04:36 ق.ظ http://hoof.bogsky.com

سلام ببخشید دیر اومدم متنش زیاده ذخیره می کنم می خونم حتما نظرم رو می گم . باید مثل همه پست های دیگه جالب و مفید و خوندنی باشی واقعا لذت می برم از بعضی از پست هات. شاد باشی

سلام رضا عزیز ،
ممنون از نظر لطفت و حضور همیشه سبزت ،
موفق باشى

طناز دوشنبه 26 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 05:10 ق.ظ http://nazkhanum.blogsky.com

سلام مرسی که اومدی پیشم ایشالله همیشه سالم و سلامت باشی

سلام طناز جان ،
همچنین شما ... ممنونم که تشریف آوردى .
موفق باشى

سنگار دوشنبه 26 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 05:13 ق.ظ http://nematollah.blogsky.com

سلام
واقعآ تاسف آور بود. امیدواریم که شاهد این جور حوادث نباشیم و حتمآ ایمنی رو در دستور کار قرار بدنهند.

عکسا خیلی قشنگه !
.. موفق باشی .

سلام ،
امیدوارم که از این بهتر باشه ..... جان انسانها بعلت بى اهمیتى مسئولین در معرض خطر قطر نگیرد ....
آقاى بازماندگان قشمى زحمت عکسها را کشیده .... دستشون درد نکنه .
ممنونم از حضور همیشه سبزتان ، موفق باشى

سکوت شبانه دوشنبه 26 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 09:48 ق.ظ http://sokot-e-shabane.blogsky.com/

روزگارغریبی بود دکتر، دیگر نیست. جهان پیروز شد، جهان پیروز شد و روزگار دیگر غریب نیست. غریب ما هستیم. غریب من هستم که دریغ می‌شوم از خویش.
...
عکسهای که گذاشتی منو به سالها قبل زمانی که ۶ سال از بهترین سالهای عمرم رو تو چابهار بودم برد ساحل دریا(البته دریای عمان ) و لنچها ...

یاد باد آن روزگاران یاد باد....

شاد باشی
س ا ج د

سلام سجاد عزیز ،
بهترین جاها براى ریلکس بودن یک انسان همین ساحلها و جزایر میتونه باشه .... خاطرات بیاد ماندنى بشرطى که امکانات و تدارکات بیشتر باشه تا هر مسافرى که خواهد دل به دریا زند .... با رفت و برگشتى سالم و تندرست و عالمى از خاطرات ساحلى و دریایى زیبا در قلب و ذهنش محفور کند .... و خاطرات تلخ را در دریا مدفون کند ..
بسیار ممنونم از حضور سبزتان ، موفق باشى

مجید صفر خواه دوشنبه 26 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 11:56 ق.ظ

سلام سرکار خانم
قلمت روز به روز در حال گسترش است.
اداره بنادر و کشتیرانى هرمزگان طرح تجسس نجات ویژه مسافران از دو سال قبل را مد نظر قرار داده بود که قرار بوده به اجرا در بیاید که عملى شدن این طرح میتواند مسیر تردد و ایمنى در اسکله ها را برعهده بگیرد و کما بیش مشکلات مسیرهاى دریایى حل خواهد شد . موفق و سربلند بمانى دخترم .



سلام استاد گرامى
شما نظر لطفتان را ابراز میکنى اما من هنوز قلمم تا اون حد توسعه نیافته و امیدوارم از این بهتر باشد .
جداً چنین طرحى در حال اجراست ، بسیار عالى باز هم مشکلاتى از سر راه کم میشوند .
ممنونم از حضور همیشه سبز شما و افتخار حضورتان واقعا شرمنده ام کرده .
شما هم موفق باشى .

Mehran دوشنبه 26 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 12:00 ب.ظ http://www.bnd.blogfa.com

Salam MerC Az Nazare SHoma Dar Webloge Kochike Man Khoshhall Shodam ,
In Aksa Ro Man Khodam Va Digar Dostan Migirim
‌Bazam MerC Ke Sar Zadi Up Kardam Hatman Sar Bezanid

سلام مهران ،
خیلى جالب عکسهات ،
حتما بى خبرم نذار ، موفق باشى

پ.ک.م دوشنبه 26 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 12:07 ب.ظ http://www.pkmfloyd.blogfa.com

با سلام.
مطلبت جالب بود و جامع.
البته الان در مورد جلیقه نجات خیلی حساس شدن.
اما ردیاب های gps رو نصب نکردن.
احتمالا هزینه بر هستش. چون تو مسیر چارک به کیش شناورها از ردیاب استفاده می کنن.
البته هم باید امکانات افزایش پیدا کنه و هم نگرش مردم تغییر کنه.

سلام دوست عزیز ،
جلیقه نجات بسیار نقش مهمى را براى نجات مسافران از غرق شدن ایفا میکنه که متأسفانه بعلت نبود جلیقة نجات در قایقها و نبود دانش کافى و عدم اطلاعات رسانى دقیق به مسافران از جلیقه نجات استفاده نمیشود .
بله از چارک به کیش و حتى از بندرلنگه به کیش نیز از GPS استفاده میشود که این امکانات در مسیر بندرعباس به جزایر نزدیک هنوز ناشناخته مانده .
ممنونم از حضور همیشه سبز شما .
موفق باشى

[ بدون نام ] دوشنبه 26 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 12:24 ب.ظ http://www.sokotegham.blogfa.com

سلام گلم
یاد سفرم به قشم افتادم روحم از تنم میخواست جدا بشه قایق تا هفت آسمون سر مى کشید .
عکاس آقا عدسه دروبینش تیزه یا خودش تیزبینه عکسهاش جالبن خیلى صحنه زیبایى عکس انداخته از جزیره ناز .
همیشه سالم و موفق باشى گلم

سلام
اگه روحت از تنت جدا میشد که برام نظر مى نوشت الآن نبودى LOL
ممنونم از حضور زود به زودت LOL..... موفق باشى عزیزم .

سارا دوشنبه 26 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 02:02 ب.ظ http://www.afsos.blogsky.com

سلام وخسته نباشین خیلی زیباست
وممنون ازقدوم سبزتون

آن‌قدر مهربان بود برای اینکه مردم در زمستان سرما نخورند, سرشان کلاه می‌گذاشت و
در فصول دیگر کلاه‌شان را بر می‌داشت.

همیشه می‌گفت تو نیمه گم شده من هستی؛ وقتی ترکم کرد فهمیدم که
از شوق پیدا کردن نیمه گم شده‌اش, خودش را گم کرد!

برای‌این‌که پرنده خیالش به پرواز در نیاید، با‌‌‌لهایش را چید.

از ترس مجازات ، افکار عریانش را حجاب پوشاند.

آن قدر تند صحبت کرد ، زبانش سوخت.

گربه ها عاشق آدم هایی هستند که در زندگی دیگران موش می دوانند .

به نارنجک بدون ضامن ، وام نمی دهند .
قناعت را باید از سفره هفت سین یاد گرفت که سالهاست تعداد سین هایش تغییر نکرده است

آدم ها وقتی به آسمان خوشبین بودند هواپیما ساختند و وقتی بدبین شدند چترنجات را
آنقدر خسیس بود که حتی وقتی مرد عمرش را به شما نداد.

آنقدر خیال بافتم که تمام کلافهای فکرم به لباس آرزویی در آمدن

سلام و خسته نباشی
متنت بینهایت زیبا بود....
درد دلهای مردمان دنیای امروزه...خیال بافی و آرزوهای دور و دراز ...
از حضور سبزتان ممنونم ٬
موفق باشی

خاک باک بندر دوشنبه 26 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 06:41 ب.ظ

سلام
وضع وشرایط سفر دریائی زمینی و هوائی تمام کشور های عقب افتاده وجهان سوم شبیه هم میباشند وایران هم که جز ان دسته از کشور ها میباشد از ین قائده مستثنی نیست در بنگلادش سریلانکا سومالی ایران هر سال ایام اعیاد و تعطیلات هزاران نفر در زمین هوا ودریا جان خودرا از دست می دهند ولی در ایران این قربانیان را شهید می گویند و یا راننده گان را متهم می کنند که سرعت رانده اند در نهایت باید عرض کنم که در قرن ۲۱ مسائل را با شعار توخالی نمی توان حل کردجاده بندر سیرجان و جاده تهران چالوس را می توانم بعنوان مدرک معرفی نمایم .افرادی که در راس کشتی رانی و اداره بندر بندر عباس هستند اکثرا غیر بومی هستند نه از دریا و قایق ومسائل مربوط به ان مطلع هستند برای انها گرفتن فوق العاده بدی اب وهوا مهم تر از امنیت جان مسافر وملوان می باشد .شاید بخاطر داشته باشید ۵-۶ ماه بیش حدود ۱۵ قایق در اسکله حقانی بعلت نبودن بست اتش نشانی خاکستر شدند وبعلت عدم بیمه چیزی جز وعده توخالی نصیب ملوانان ما نشد.خدا مارا در هوا زمین و دریا یار وبشتیبان باشد وشهیدانمان را در بهشت نگهدار باشد

سلام
ممنونم از معلومات بسیار مفید که اینجا ارائه نمودی٬ با دستامون برای خودمون چاله می کنیم دیگری دلسوز من و شما نیست هر کس به فکر خودش به فکر نجات قوم خودش .... حق دارن تمام مشکلات و کمبودها را بندازن گردن آب و هوا که نامساعد بوده یا امواج دریا که چندین متر ارتفاعش بوده ....!!!
ممنونم از حضورتان ٬ موفق باشی

بندری در غربت دوشنبه 26 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 08:24 ب.ظ

نه خسته دادا
جالبن ولی استانی که تو دس حکومت غیر بومی اداره ابودن مردم بومی باید چه توکعی شو بشت . موفق بشی

سلام
توقعات زیاد .... اما همطور که اشارت کردن ....
ممنونم از حضورت . موفق بشی

عارفه دوشنبه 26 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 11:50 ب.ظ http://www.a17.blogsky.com

سلام بنگری عزیزم
ببخشید که دیر امدم
من که عاشق این خلیج فارسمو و ارامش خاصی که به من می ده.
من از خلیج فارس خیلی خاطره های خوش دارم
امیدوارم که هر چه زودتر از لحاظ ایمنی به این موضوع رسیدگی کنن
من اپم
شاد باشی

سلام عارفه عزیز،
خواهش عزیزم ، مهم اینه که میاى ..
خیلى خوشحالم که شما خاطرات خوش از خلیج فارس دارى ، انشاالله اینم حل بشه تا مسافران عزیز خاطرات بهتر و بهترى داشته باشن .
حتما بخدمت میرسم ، موفق باشى

مهرگان سه‌شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 05:58 ق.ظ http://bandarmehr.blogfa.com

سلام دوست عزیز و خسته نباشی
نمی دونم چقدر به نوشته هات ارتباط داره ! ولی یادمه برای یکی از پروژه های درسیمون رفته بودیم شرکت فراساحل یه بنده خدایی اونجا بود میگفت شونصد سال پیش کشتی سازی ایران همزمان با ژاپن افتتاح شد اما الان اونا ناو جنگی میفرستن تو آب اما ما ...

در مورد ازدحام تو ایام تعطیل هم خوب ماشاالله خود مردم هم رعایت نمی کنند .
موفق باشی

سلام مهرگان عزیز ،
بسیار ممنونم از حضور همیشه سبز شما .
بله مى شود گفت که تاریچه ساخت ناوگانهاى ایرانى همزمان با تاریچه کشورهاى پیشرفته است ، اما کشور ما هنوز با همان شناورهاى قدیم براى مسافربرى یا باربرى استفاده مى کند . فاصله بندر عباس تا جزایر خلیج فارس که بسیار کم هست ، اما کشور ما هنوز از این کشتیهاى مسافربرى براى حمل و نقل مسافران از بندرعباس/ بندرلنگه به کشورهاى امارات ، قطر ، کویت ، سعودى و بحرین یا بالعکس استفاده میکند که بسیارى از این کشتیها ، کشتیهاى مسافربرى نیستند بلکه کشتیهاى جنگى بوده و با تغییرات جزئى در این کشتیها آنها را بعنوان کشتیهاى مسافربرى استفاده میکند ، که واقعا بحث ۱-۲ ساعت نیست ، بلکه براى رسیدن به بعضى از کشورهاى خلیج همانند بحرین ، قطر و سعودى ۱۲ الى ۱۴ ساعت مسیر دریایى را باید طى کرد .!!! اونهم با کشتیهاى مدرن دیروزى ...

به هر حال نبود مهارت کافى مهیا نبودن Ship Yard مجهز براى ساخت و ساز کشتیهاى متفاوت اعم از باربرى یا مسافربرى ، استفاده از مواد اولیه غیر مرغوب ... اینها کلى در ساخت و ساز کشتیها و قایقها تاثیر گذار است .
موفق باشى

طناز سه‌شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 07:04 ق.ظ http://nazkhanum.blogsky.com

مرسی که همیشه به من سر میزنی

سلام طناز عزیز ،
خواهش .... موفق باشى

گامرون سه‌شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 10:21 ق.ظ http://gameron.blogfa.com

سلام
با تشکر و آرزوی موفقیت برای شما . شب شعر آخر ماه بعد از ظهر پنجشنبه ساعت هفت ونیم شب . فرهنگ سرای طوبی .

سلام
ممنونم از حضورت و دعوت به شب شعر ... کاش میتونستم بیام .
به هر حال موفقیت را براتون آرزم میکنم .

شاذه سه‌شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 10:38 ق.ظ http://shazze.blogsky.com

سلام
متاسفم که با داشتن این همه مکانهای بی نظیر گردشی، اینقدر تجهیزات و امکاناتمان ابتدایی و ناکارآمدند:(

سلام شاذه خانم ،
متاسفانه بلـــه ....
ممنونم از حضورت ، موفق باشى

ازوم باشه سه‌شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 10:48 ق.ظ http://azombasha.blogsky.com/

سلام و نخسته.
روانه گطریم دریا بودن موج .....

سلام ...
دریا موجن ...
ممنونم از حضورت ، موفق باشى

مهدی سه‌شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 10:54 ق.ظ http://www.diarymahdi.blogsky.com

سلام عزیزم
خسته نباشی
ببخشید اگه نیومدم به خاطر گرفتاری
ممنون که سر زدی
به روزم
فعلا

سلام مهدى عزیز ،
خواهش میکنم ، امیدوارم که همه گرفتاریهات حل بشن ..
ممنونم از حضورتان .
موفق باشى

چاهستونی سه‌شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 11:31 ق.ظ http://www.Bander-Abbasi.blogfa.com

با سلام خدمت دادای عزیز دخت هرمزگانی
نخسته
نماز و روزه ات قبول بشت دادا
مطلب جالب و خوبین، اما خدا بکن یکی از ای مسؤولن هم بخونت و به گوششون برست که شاید یه کاری بکنن که دگه شاهد ای فاجعه ئون دریایی نبم و همه با خیالی راحت و آسوده با خانواده سفر بکنن.
موفق و مؤید بشی دادا
با اجازه مه لینکت امکه

سلام کاکا ،
نماز و روزه شما هم قبول بشت .
انشاالله گوش شنوا همراه با عکس العمل دردبخور...
ممنونم از حضورت ، موفق بشى

جفتی سه‌شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 11:55 ق.ظ http://jofti.blogsky.com

باسلام به دخت هرمزگانی عزیز گفتنیون همه دوستن شوگه فقط اگه جادون ما به استاندارد بین المللی برست سالی چند ملیارد دلار در امد ارضی بخاطر ترانزیت کالا به کشورون اسیا میانه عاید کشور ابوت ولی افسوس حالا بحث گردشگرون داخلی وخارجی بجای خوش
نخسته خالو ودستت درد نکت بابت مطالب ارزندت

سلام
ممنونم از حضورت و نظر لطفت .
موفق بشى کاکا

چوک رویدر سه‌شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 01:52 ب.ظ http://fajoo-0111boy.blogfa.com

سلام دوست عزیزممنون از اینکه بهم سر زدی ...:: عکسهای جالبی بود خیلی قشنگ بود بازم بیا پیشم راستی ایا مایل به تبادل لینک هستی خبرم کن موفق باشی

سلام ،
ممنون از نظر لطفت .
حتما خدمت میرسم .... لینکتون هم میکنم .
موفق باشى

چوک سورویی سه‌شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 02:03 ب.ظ http://dokhte-suroo.blogfa.com

با سلام خدمت دادای عزیزم
بله هموطور که اتگفت سالانه به خصوص تعطیلات نوروز شاهد ای اتفاقون ناگوار هستیم. ای حادثه ای که تعریف اتکه مه هنوز یادمن اتوبوس دریایی کاملا برگشته و شونتونست برش بگردونن تا ایکه به کمک جرثقیل یکی از شناورون گپ اتوبوس تا اسکله حقانی شوا و بعد تو ساحل برش شوگردوند شودی که باز هم مسافر تو سینه اتوبوس گیر کفتن واقعا که دردناکه.
امیدوارم که فکری به ای مشکل بکنن و مثه حوادث جاده ای به سادگی ازش نگذرن.
سالم و تندرست بشی.

سلام کاکا و نخسته ،
کاملا درستن ، که حتى در همین مورد مسئولین کل کشتیرانى هرمزگان بجاى دوا کردن درد جوابشون اینه که ؛ مرجعى که به هر دلیل مجوز تردد این شناورها بین قشم و بندرعباس را داده باید پاسخگو باشد ؛ ....
خیلى جالبن مسئولیت به گردن ئى و اون انداختن .... و به آسونى دست شستن از مسئولیت ...
موفق بشى کاکا ....

یاسمین ( حرفهای یه دختر غمگین سه‌شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 09:55 ب.ظ http://rue.blogsky.com

با دیدن وبلاگت آدم حس می کنه برای چند لحظه واقعا توی جنوب کشوره...
دلت شاد

سلام عزیزم ،
چه احساس زیبایى دارى ، خوش اومدى ...به استانمون ..
مرسى که میاى سرى میزنى ، شما هم شادتر باشى

شب بلورین چهارشنبه 28 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 12:10 ق.ظ

سلام خانم عزیز
مثل همیشه ارزنده و جالب اما ارزش جان انسانها را فقط خود انسان خواهان دانند .
همیشه موفق باشى عزیزم با یک شاخه رز سرخ

ســـلام ،
دقیقا همینطوره .... جان شیرین خوش است ...
ممنونــــم از لطــف بى نظیرت ...

رضا چهارشنبه 28 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 04:34 ق.ظ http://hoof.bogsky.com

سلام دوست خوبم اگه می شه ی سر بیا پیشم! راستی مطلبت رو خوندم جالب بود اما ... اما کی تو این مملکت به فکر جون مردمه؟

سلام رضا جان ،
خودمون به فکر خودمون باشیم ...
ممنونم ، حتما خدمت میرسم .

ابراهیم چهارشنبه 28 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 08:05 ق.ظ http://inja-anja.mihanblog.com

سلام . گمانم اگر این پلی که می گویند بین بندر و قشم درست شود ... نه خوشحال نشوید چون آمار مرگ و میر بالاتر خواهد رفت! و آنوقت ملت ترجیح می دهند همین قایق های غیر ایمن را سوار شوند!!!

سلام
مرگ فجیع دریایى مبدل مى شود به مرگ زمینى ...باز هم معلوم نیست پل چقدر مقاومتش بیشتر از این قایقها باشه ...!!!
ممنونم از حضورت همیشه سبز شما ، موفق باشى

ناخدا چهارشنبه 28 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 01:12 ب.ظ http://bandari.blogsky.com

سلام . ممنون. ممنون از نوشته قوی و به جا ت . اما به نظرم یک کم طولانی اومد . نمی دونم شاید جدیدا بی حوصله شدم . اما ارزش خوندن تا انتها رو داشت .

سلام و خسته نباشى
ممنونم از نظر لطفت ، نکنه پیر شدى ناخدا ...مردان دریا باید حوصلشون به وسعت دریا باشه .....
خوشحالم از حضور سبزت ، موفق باشى

مجتبی چهارشنبه 28 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 05:49 ب.ظ http://ictland.blogsky.com/

سلام
ممنون که به وبلاگم سر زدی
باز هم منتظر نظرات سازتدتون تو وبلاگم هستم
راستی وبلاگ قشنگی داری
موفق باشی

سلام
ممنونم از نظر لطفتون . موفق باشی

یاسمین چهارشنبه 28 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 06:55 ب.ظ http://nicoline.blogsky.com

سلام گل خانمی

از تلفنت یک دنیا ممنون ... واقعا خیلی خوشحال بودم صدات امشنید. حیف که منتونست درست گپ بزنم وسط جلسه این دانمارکیهای زبون نفهم بندری گپزدن هم عالمی شستن . بازهم ۱۰۰۰ بار تشکر از اینکه به فکرم هستی خانمی گل . مراقب خودت بش

یاسمین

سلام دادای عزیزم
چه surprise باحالی ممنون از کامنت زیبات . مه هم یه عالم از همسخن بودن با شما خوشحال بودم . خیلی خوشحالم که تو کارت موفقی ...... با آرزوی موفقیت روزمره ... ممنونم از حضورت سبزت .....

ستاره جون چهارشنبه 28 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 07:23 ب.ظ

سلام ستاره جون ...

مجتبی ( سرزمین ICT ) چهارشنبه 28 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 11:18 ب.ظ http://ictland.blogsky.com/

سلام
با یه مطلب جدید در مورد جدیدترین تکنولوژی گوشی همراه به روزم.
خوشحال می شم ببینید و نظر بدید.

سلام ،
ممنونم از حضورت ، حتما خدمت میرسم .

موارتى چهارشنبه 28 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 11:24 ب.ظ

Guess who z back ?
وواااااووو
جه عکس های قشنگ
دست درد نکنه
its really damm pic

Hi , WooW ...Cann't Believe ...Welcome Back
ممنون از نظر لطفت ... خواهش عزیزم .
خوشحال شدم دوباره دیدمت ..... موفق باشى

رضا شنبه 31 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 01:17 ب.ظ http://hoof.bogsky.com

سلام دوست خوبم به روزم و مثل همیشه منتظر حضور سبزتون هستم

سلام رضا جان٬
حتما خدمت میرسم ....موفق باشی

احمد بازماندگان قشمی دوشنبه 2 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 02:11 ب.ظ

سلام خواهر گرامی
اظهار لطف شما ودوستان باعث شود در کارم قویتر از قبل واستوارتر از امروز بیستم....

پیروزی نصیب کسی می شود که فرهنگ غنی تاریخی کهن و

افکار بلند برای رشد وارتقاء داشته باشد....

ایرانیم و هرمزگانی میمانم

خدانگهدار شما
برادر کوچک شما احمد B.Q

سلامی مجدد
روشن نمودی کلبه ام باری دیگر ....
همکاری و پشتیبانی خصلت هر هرمزگانیه ٬ اما شما آنچنان در کارتان راسخ و استوارید و پیشرفت روزمره شما حاصل زحمت وتلاشتون هست . ما فقط تشویق و آرزوی موفقیت را براتون از ذوالجلال اکرم میخواهیم .....
فرهنگ ما غنی از تاریخ است که بایستی به اذهان ملتها و قومهای دیگر رسانده شود .....
جمله آخرت بسیار عالی بود ...
موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد