شهر ما خانه ی ما....!!!!

 

ما در هر شهر تمیز و زیبا که پا مى گذاریم مردم آن شهر را که منشأ نظافت هستند تمجید خواهیم کرد و این حاکى از آن است که در نظافت شهردارى را یارى دادند .

هرمزگان که یک شهر بندرى ـ سیاحتى و تجارى است، پدیده اى عمومى و گسترده است ، که علاوه بر گردشگران داخلى که از گوشه و کنار کشور براى دیدن زیبایى هاى جنوب و خلیج فارس به استان مى آیند، روزانه صدها تاجر، صنعتگر و کارگر خارجى در استان رفت و آمد مى کنند. که با دیدن معضل همیشگى زباله در سطح هر یک از شهرستانهاى استان که متاسفانه این پدیده زیبایى این شهر را بطور جدى خدشه دار کرده است، نیازمند ساماندهى و رسیدگى است.

               

 

معضلات زیست محیطی ،آلودگی هوا ، ترافیک و... ، تنها معدود مواردی از این قبیل مشکلات است که در این بین ، باید بحران زباله ها و دفن آن هم به آنها اضافه کرد. در حال حاضر به خاطر تولید بیش از حد زباله ، جمع آوری غلط و بازیافت ناقص زباله های خانگی ٬ فاضلاب شهری و  ساختمانی و انباشت زباله در حاشیه شهرها با آلودگی شدید خاک و تجمع حیوانات ولگرد و جوندگان و حشرات خطرناک مواجه هستیم. تخلیه غیر قانونی زباله در مناطقی که فاقد خدمات جمع آوری زباله جامد هستند، امری بسیار رایج است.

  

به خاطر دارم که شهرداری بندر عباس خواستار این بود که عملیات تنظیف و جمع آوری زباله و امور خدمات شهری از طریق مناقصه عمومی به شرکتهای واجد الشرایط واگذار نماید. که با واگذاری آن به بخش خصوصی ، در بخشی از هزینه ها صرفه جویی شود !!! .

 

این طرح بسیار عالى بود و جنبه مثبتى را بهمراه داشت که  زباله ها  به موقع در مبدا ، تفکیک و به درستى ، جمع آورى و حمل شوند و شهرها تمیز و محیط زیست سالم براى شهروندان ایجاد شود . براى همین کار بسیارى از شرکتهاى خصوصى قابلیت خود را براى این طرح مهیا کرده بودند و با هزینه اى که دولت براى این طرح در نظر کرفته بود ، نه تنها خواستار جمع آورى زباله و دفن آن بودند بلکه مى خواستند زباله ها را تفکیک و در اخیر بازیافت کنند .

 

                

 

از آنجایى که معضل همیشگى دفن زباله در استان شکل حادترى به خود گرفته است. معضلى که زیبایى هاى استان را تحت الشعاع قرار داده و هر روز ابعاد گسترده ترى به خود مى گیرد. وقتى که میلیون ها تومان هزینه مى شود تا زباله ها جمع آورى و انتقال داده شده و نهایتاً دفن شوند. چرا این میلیون ها را صرف نصب دستگاههاى زباله سوز کنیم؟  مى توان با چندین میلیارد تومان  چرخه اى را ایجاد کرد که طى آن زباله را بازیافت کنیم .

 

زیرا زباله ى استان قابلیت بازیافت و تبدیل شدن به کود و خاک کشاورزى را داراست، چرا با سوزاندن زباله به طبیعت خیانت کنیم؛ با بازیافت همچنان که کشورهاى پیشرفته عمل مى کنند مى توانیم از منابع استفاده بیشترى کنیم و حتى به فکر درآمدزایى از این حوزه نیز باشیم.

 

           

 

بطور مثال : شاید باورش براى عده اى سخت باشد ولى کشورهاى مانند چین و هند از همین قوطى هاى نوشابه خانواده ای پودرى درست مى کنند که جایگزین سیمان مى شود. و از این پودر در ساخت کفپوش و سقف پوش کاربرد دارد.!!!

 

و اما معضل جمع آورى زباله ٬ بازیافت و بهره بردارى از بازیافت زباله ها به این سادگیها هم نیست که داریم فکرش مى کنیم  .  داد و بى داد مردم از بوى تعفن زبالها ... بیماریهاى ناشى از آن ...زباله هاى فراوان محله ها و کوچه ها که حتى حیوانات هم از خوردنش سیر شده اند .

 

با طرح مثبت مناقصه شهردارى شرکات واجد الشرایط قابلیت خود را براى این کار مهیا کرده که بعد از روزها و ماهها دوندگى در اداره ها ، سازمانها ، بانکها ، شهردارى و ..... مناقصه واگذار مى شود. داستان از واگذار شدن مناقصه شروع مى شود ... که براى جمع آورى زباله ها باید زباله ها را از شهردارى خریداری کرد!!!!! در ازاى خرید هر کیلو زباله فلان مبلغ را باید پرداخت تا زباله را جمع آورى کرد .!!!!! و بازیافت شوند و از این بازیافت برای استان کاری انجام داد!!!! کشور ما واقعاً کشور با حالیه ؟؟.....

 

                                    مربوط (۱) : در بین زباله ها این چنین فاجعه هایی هم پیدا میشه ....!!! 

                

 

نظرات 64 + ارسال نظر
سکوت شبانه چهارشنبه 3 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 03:09 ب.ظ

سلام دوست من
در حال حاضر به کل با دیدن این عکس اخری از نطق افنادم در مورد بحث امروزت بعدا میام و حرف میزنم

شاد باشی
س ا ج د

سلام سجاد عزیز
کاش اونهایی که باید از نطق می افتادن مثل شما قلبی رحیم داشتن.
حتما ....منتظر حضور مجددت هستم .
موفق باشید

روشنک چهارشنبه 3 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 03:18 ب.ظ http://azeshgh.blogsky.com

سلام عزیزم...متاسفم! با دیدن به خصوص عکس آخر چه می توان گفت جز تاسف؟؟؟
متاسفانه این معضل مختص همه شهرهایماست و بالاخص شهرهای جنوبی. یادم می آید از دوران خردسالی سوالی در ذهنم بود که چرا شرکت نفت جوی های پر از لجن و موش را تمییز نمی کند؟ چرا همیشه بازارهای آبادان و ماهشهر و اهواز پر بود از لجن و کثافت؟ چرا کوهی از زباله همیشه گوشه خیابان ها و بازارهای ماهی فروشان خودنمایی می کرد در حالیکه در مسافرتهایمان هیچ شهری را اینگونه ندیده بودم...نمی دانم اما هنوز هم هر باز گذرم به جنبو دوست داشتنی ام می افتد همین سوال را می پرسم...شاید شرکت نفت یا شهرداری یا یک ارگان خصوصی ...باید بشتابند برای این معضل عظیم..بسیاری از کودکان جنوب میان همین زباله ها و لجن ها روزگار میگذرانند و بدا به حال ما ...
شاد باشی عزیزم

سلام خانم عزیزم ...
واقعا جای تاسف و افسوس داره .....

کاملا درست فرمودید شاید اکثر شهرستانهای ایران معضل زباله و فاضلاب را دارند . بجای اینکه شهرداری زباله‌های هر منطقه هر ‪ ۲۴‬ساعت یکبار و در بازارها باید دوبار جمع‌آوری کنه .....تا شهر و حاشیه شهر از هر گونه بیماری و بوی تعفن زباله ها در امان باشه اما گویی از این رایحه تعفن بسیار حال می کنن . دیدن شکل و شمایل شهر با زبالها و گربه ها و حیوانات دیگه که دور بر زباله ها هستن حال می کنن .
بجای سوختن زباله ها اونهم در جاهای وسیع که یکی از طبیعت شهر و کشور محسوب میشه می تونن زباله ها را تفکیک کنن ...از تفکیک آنها کاغذ و مواد پلاستیکی آنها را بازیافت کنن و ببینن به درد چه می خوره !!!
اما در وهله اول بفکر درآمد خودشونن تا مردم ....

کاملا درست گفتید ....بسیاری از این بچه های و خانواده هایی که زیر خط فقر زندگی می کنن توی زباله ها بدنبال لقمه نون هستن !!!!

تشکر از حضور زیبای شما .... نظرت واقعا عالی بود .
شاد و موفق باشید

سیاوش کاویان چهارشنبه 3 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 03:28 ب.ظ http://mby.blogfa.com

این غم انگیز ترین عکسی است که در زندگیم دیده ام.آیا سردمداران مملکت هم میبینند؟؟؟
اوا مرتان را به زودی اطاعت خواهم کرد.

سلام و خسته نباشید جناب دکتر ...
کاش می دیدند و به فکر چاره بودند .....شهروندان بفکرند اما اینها عین سد جلو راهشان ایستادن !!!
کدامین کشور زباله را می فروشد ؟؟؟
خواهش میکنم ...من هم در انتظارم .
تشکر از حضور گرم شما ..
شاد و موفق باشید

شمع سیاه چهارشنبه 3 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 03:31 ب.ظ http://balckcandel.almaktoob.com

سلام خانم گرامی
عکس آخریت هستیم را آشوب کرد خیلی متاثر شدم . به کدومین جرم این جنین باید بین زباله ها باشه !!!!
بنظر من شهرداری قصد داره از طریق فروش زباله های خشک بخشی از هزینه های رفت و روب در سطح شهر را تامین کنه!!!
معضل محیط زیست یا دولت حیرانم فعلا . مطلبت جای بحث فراوانی داره .
موفق باشن

سلام دوست عزیز
من قصد نداشتم با دیدن این عکس روحیه و روان دوستان را بهم بزنم . اما نمیشه از بعضی واقعیتها گذشت .
تامین ؟؟؟ کدوم تامین ؟ تامین محیط زیست ؟ تامین سلامتی مردم ؟
از حیرانیت که به در شدین باز تشریف فرما شوین تا در این بحث نظر مایی کنیم !!!
تشکر از تشریف فرمایی ...
شاد و موفق باشید

بندری در غربت چهارشنبه 3 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 03:38 ب.ظ

شهرداری حرفهای مردم را درباره وضعیت نامناسب فاضلاب و زباله‌ها قبول داره اما ما با کمبود بودجه روبرو هست !
وقتی کمبود داری بذار اونی که کمبود نداره جمع کنه وقتی هم که میاد جمع کنه زباله را کیلویی می فروشی؟!
عکس زیر را کاشکی می دیدن .

سلام همشهری عزیز ...
بیا نگاه بکنن محله ی شهناز ...تپه الله اکبر ....کمربندی... محله‌های چاهستانی ، آیت‌الله‌غفاری ، مسجد پنج تن و و و ....... هر وختی ایجا هندن شو دید که چه معضلی برپان ...مردمون ئی محله چه اکشیدن از وجود زباله یه طرف و فاضلاب طرف دیگه بعد ادونن که زباله باید کیلویی چند فروخته بشت !!!!
مطمئن بش که از یه عسکو زیاد شو دیدن اما انگار نه انگار !!!
تشکر از حضورت
شاد و موفق بشی

دفتر عشق چهارشنبه 3 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 03:41 ب.ظ http://daftareeshg.blogsky

سلام . معضل بسیار فجیعی . حیوانات ولگرد از خوردن زباله ها سیرند دولت هنوز سیر نشده .
چه عکس دردآوری گذاشتی .
مطلبت جالب بود . موفق بمانی

سلام دوست عزیز
وقتی انواع و اقسام حشرات را می بینی که دورو بر زباله ها جمع شدن و بمحضی که رد بشی از اون طرفها حشرها به سر و روت نیش بزنن بعدش بیماریهای جور وا جور بگیری می دونی که معضل واقعی یعنی چی !!! من و شما درک می کنیم چون دیدیم ...نیش خورده این معضل هستیم ...اما اگر به خودشون کمی زحمت بدن بیان طرف زباله ها....به این معضل پی می برن ...

می دونم طاقت فرسا نیست دیدنش اما باور بفرمایید بین زباله ها همه چیز پیدا میشه ....

تشکر از نظر و تشریف فرمایی
شاد و موفق باشید

انبا میناب چهارشنبه 3 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 03:56 ب.ظ http://www.ambaminow.blogfa.com

سلام و نخسته خانومی
حرفای قشنگی می زنی ..!!! نه بهتر بگم قشنگ می نوبسی ..!! نه نه .. شاید مشکلات رو قشنگ می بینی ..!!؟؟

روز به روز مشکلات ما بیشتر میشه اگر به هر گوشه ای از شهر چشم بندازیم شاهد اشغال های بیشتری می شیم درصورتی که همه آنها اول وقت جمع آوری می کنن..!!

من هم با یک هتل پنج ستاره یا بهتر بگم یک ستاره میناب به روزم امیدوارم هر گوشه ای از این استان (بندر٬حاجی آباد٬رودان٬میناب٬بشاکر...) که مشکلات خاص خود را دارند حل بشه...
موفق و پاینده باشی خانومی ....

سلام تقدیم سمیره خانم گل ...
شما هم نظر بسیار زیبایی می ذارین ....

شهرداری که ادعا داره شهروندان با ما همکاری نمی کنن !!! خوب حالا با طرح شما شرکتهای خصوصی اومدن واسه همکاری . چرا می خوای زباله ها که کسی نیست جمعشون کنه کیلویی می فروشی؟ اول داد می زنی مناقصه می گذاری که بیایین جمع شون کننین حالا می گن همکاری نمی کنن !!!

*** نافهمی با کم ساز ایشو برقصی ***

چشم حتما خدمت میرسم ....
تشکر از حضورت ...شاد و موفق باشید

منا چهارشنبه 3 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 08:52 ب.ظ

سلام عزیزم عکس اخریت حالم خیلی بد ایکه هیچی ناتونم بگم

سلام دادای عزیز
معضل زباله ....کاش حال مسولون از یه صحنه بد شابوده ...
تشکر از حضور زیبات ..
شاد و موفق بشی

پیام بزرگمهر چهارشنبه 3 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 08:53 ب.ظ http://www.payam-bozorgmehr.blogsky.com

سلام..دیریست می پایمت..نگاشته هایت انعکاس پدیده های بیرون بر آینه صاف قلبت است...ارتباط چشم و دلت را میتوان از نوشته هایت دید که بر دل مینشانی آنچه میگویی...برقرار باشی

سلام بزرگمهر ...
تشکر از اینکه مطالبم را دنبال میکنی ....
از چشم به قلب و از قلب به اذهان مردم بنشیند ...
تشکر از حسن حضور شما ...
شاد و موفق باشید

سعیده چهارشنبه 3 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 09:42 ب.ظ http://kaktoos55.blogsky.com/

کاش زباله فقط همین آت آشغالای دور و برمون بود
یه وقتایی قاطی آدما زباله هایی می بینی که خیلی دلت میگیره....

ممنون از اینکه خبرم کردی
موفق باشی عزیزم

سلام خانم عزیز

کاش در لابلای زباله ها گوشت و استخوان جنین بی گناه یا قتلهای دیگر را نمی دیدیم ... کاش در کنار زباله ها کودکان بی سرپرست را در حال خواب بودن نمی دیدیم ....کاش کسانیکه زیر خط فقر زندگی می کنند برای یک تکه نان زباله ها را زیر و رو نمی کردند ...صد کاش و کاش ...!!!!!
کاش زباله ها را بجای دفن کردن که محیط طبیعت را نابود می کند بفکر بازیافت آنها می شدند . به اعتقاد من اگر در زمینه بازیافت زباله در استان کار شود در دراز مدت با کمبود زباله روبه رو خواهیم شد. اما تا وقتی به ازاى هرکیلو .......تومان مى توان زباله ها را به پول تبدیل کرد فکر نکنم این معضل حل شود ....

سپاسگذارم از حضور گرامیت ...
همیشه شاد و موفق باشید

دنیای کودکانه چهارشنبه 3 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 09:59 ب.ظ http://jgolzar.blogfa.com

سلام
قلم و اندیشه زیبایی دارید ...
کجا محیط زیست ..کجا قانون حمایت و حفظ بهداشت ...کجا و کجا ؟
گناه جنین چیه ؟ بین زباله ها انداخته شود . نمی خواستین پیداش نمی کردین ..پیدا شده جرمش اینه ؟
موفق باشی

سلام
سپاسگذارم از نظر لطف شما
هر کس به فکر خویش است !!!
از مزبله ی شکم مادر اومده که به مزبله محیط زیست بره !!! متاسفم ....نامش را نمی توان مادر نهاد حیف اسم مادر برای چنین اشخاصی ....
ممنونم از حضور شما ...شاد و موفق باشید

شب بلورین چهارشنبه 3 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 10:43 ب.ظ

You Are One In A Million Group
افسوس بجای آغوش گرم مادر هم آغوش زباله های گوناگون بخواب فرو رفته .
۰
۰
۰
سلام گلم
میدونم منو نمی بخشی!!!
دو پست قبلیت زیبا و جالب بودن .
اینم که جای تعمق داره .
خوش و شاد باشی{گل گل گل}

سلام نخسته !!!
تردیدی نیست !!!
تشکر از نظر لطفت ...
واقعا افسوس .....افسوس برای محیط ما ....
افسوس برای هر ثانیه و لحظه ای که جنین بی گناه در شکم مزبله ی زنی اینچنین در حال رشد بود !!!
تشکر از حضورت...
روزهات برفی (لبخند)

Baby Said: It Was My Bad Luck To Be One Of Those

علی پنج‌شنبه 4 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 12:08 ق.ظ http://www.hormoz65.bogfa.com

سلام عرض اَکُنُم خِدمَتِ شما بندِری عزیز
تسلیت هم عرض اَکُنُم محرم و صفر
اُمیدوارم هر جا حستی شاد بَشیتون.
وبلاگ دست نَوشته های از هُوِ دیریا با عکسهایی از عزاداری سروروسالار شهیدان آپدیت بودن
سُوغاتِ مِه به شما عکسهاوفیلمهایی ازعزای امام حسین در شهر فین.
التماس دعا
یا حسین(ع)
عکس آخریت آتش ایزد به هستیم.آخه...
آدم چه بگیت که هرچه بگیت بر اگردت به فرهنگ ما خومو.یا حق

سلام تقدیم شما
تشکر از حضور و نظر زیبات ....
هستی مسولون آتش بگنتن ...آمین ..
فرهنگ غلط ...واقعن که ...
حتما خدمت ارسم ..
تشکر از حضورت
شاد و موفق بشی

پاپیون پنج‌شنبه 4 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 01:51 ق.ظ http://papilonking.blogfa.com/

سلام دوست گلم
خیلی دردناک بود ولی واقعیته بخصوص این تصویر آخر
اومدم که به جشن تولد دعوتت کنم
اگه نیای دلگیر میشم
پس زود بیا
تا بعد............

سلام دوست خوب ...
میدونم دردناکه .....کاش دیگران هم احساس مسولیت داشتن ....
مگه میشه نیام .......صد سال به این سالها..
تشکر از حضورت ..
شاد و موفق باشید

بانوی ماه پنج‌شنبه 4 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 11:20 ق.ظ

سلام بانوی خوش بیان هرمزگانی
نخسته !!

نوشته این سریت یاد شمال افتادم یاد زادگاهم یاد روزهایی که هیچ بوی مطبوعی به مشامم نخورد . یاد روزهایی که تمنا می کردم از این شهر برم . برم به جایی که فقط هوای عطر آلود رو استشمام کنم !!!

یاد روزهایی که هر وقت ماشینى از کنارم عبور مى کرد و زباله اى را از پنجره بیرون مى انداخت، هر طور شده خودم را به آن مى رسانچم و تذکر مى دادم، اما مى دونستم این کار زیاد فایده اى نداره، چون مشکل تفکیک و بازیافت زباله به خاطر نبود فرهنگه که در بین مردم یا اصلا نیست یا بسیار ضعیفه!!!

یاد روزهای کارخانه بازیافت و دفن زباله ... بوى زباله، لابه لاى عطر گل هاى برگ طاووسى – یاس زرد- و صداى گنجشک ها و بلبل خرماها و پسرکى افغان که غذاى خود را از لابه لاى زباله ها بیرون مى کشد .زن سطل زباله را درون جوى آب خالى مى کنه و ما به تفکیک زباله از مبدا و کاهش تولید زباله و فرهنگ و ... فکر مى کنیم. !!!

اصلا مبدا غلط هیچوقت نتیجه مثبت بهت نمیده !!

عکس آخریت جگرم رو پاره پاره کرد ٬ لعنت و صد لعنت به تو ای زنی که از کرده خودت شرمسار و جنین بیگناه را در تعفن زباله ها خوار کردی .!!!

شاد باشی

سلام تقدیم بانوی ماه عزیز...
نخسته شما ...(لبخند)
نظرت کاملا درسته ....مهم ترین نکته برای کشور ما فرهنگ سازی و کم کردن زباله بشمار میره ... چون که در مقایسه با کشورهای توسعه یافته میزان زباله تولیدی ما زیاد ه. علاوه بر آن باید بدانیم چگونه با زباله درگیر بشیم و از این زبالها برای بازیافت و بهره برداری آنها برای کارهای دیگر استفاده بشه ...که متاسفانه هنوز فرهنگ بازیافت جای خود را باز نکرده ...در کشور ما .

روزگارش تلخ .....واقعا لعنت...!!

تشکر از تشریف فرمایی ...
شاد و موفق باشید

حسام زنگویی پنج‌شنبه 4 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 12:48 ب.ظ

سلام سرکار خانم کوشا
خسته نباشی
معضلی از معضلات استان نه تنها استان ما بلکه تمام استانهای کشور اما با فرقهایی کما و بیش حادتر در استان ما .
موافقم با نظر شما چرا با سوزاندن زباله به طبیعت خیانت کنیم؟؟ به نظر من و شما بازیافت نوعی مهربانی با طبیعت نیست و وقت آن رسیده در زندگی روزانه برای بهبود محیط زیست و پایدارسازی آن، همه مشارکت کنیم .
چرا بعضی از ما فکر می کنیم بازیافت هدر دادن وقت و مایه دردسر است؟
اولین نکته استفاده صحیح و بهینه از مواد و کالاهاست. چون علاوه بر صرفه جویی در هزینه خانواده، مصرف اولیه و انرژی، مقدار کمتری هم زباله تولید میشود. دومین نکته برای کاهش معضل زباله جداسازی مواد تشکیل دهنده زباله برای بازیافت کردن آنهاست. باعمل بازیافت از مواد بی مصرف برای تولید و ساخت کالاهای جدید استفاده مجدد می کنیم که دارای مزایای حفاظت از محیط زیست، صرفه جویی در مصرف انرژی و آب و دارای سود اقتصادی و ... می باشد.
البته در شهرهای بزرگ یک نوع زباله خطرناکی وجود دارد و آنهم زباله های بیمارستانی که دارای مواد سمی و میکروبی هستند که اگر توسط این مراکز خوب دفع نشوند، باعث آلودگی محیط زیست و انتشار انواع بیماریها می شوند.
البته تو استان خودمان هم کنار جوی آبها توی کوچه ها زباله هایی انباشته شده است که کمتر خطری از زباله های بیمارستانها نیستند .
زنده و پاینده باشی

سلام و خسته نباشید جناب ..
از نوشته ی شما دانستنیهای مفیدی به معلوماتم اضافه شد ....واقعا از قضیه زباله های بیمارستان پاک پرت شده بودم ....پس این نوع زباله ها خطرات زیادی هم داره !!!
ما انسانها بسیاری از چیزهایی را که نمی خواهیم در سطل زباله می اندازیم. کامیون حمل زباله نیز آنها را هرشب با خود می بره و این آخرین چیزیه که ما می بینیم. اما فکر می کنید که بر سر زباله ها چه می آید؟ آیا آنها ناگهان ناپدید می شوند؟ به هیچ وجه!
تقریباً همه زباله ها به محل دفن زباله ها برده می شوند. کامیونها زباله ها را روی زمین می ریزند و سپس روی زباله ها را به کمک بولدوزر با خاک می پوشونن. بعدش بیشتر زباله ها مدفون می شن. امروزه اینقدر زباله تولید میشه که جای کافی برای دفن همه آنها وجود نداره .
حالا آیا بجای دفن کردن و زمین خدادادی را خراب کردن بهتر نیست زباله ها را بازیافت کنند؟؟؟
آلودگی محیط ....بیماریها ....نبود محیط زیست سالم !!!
جناب از حضور گرم شما و معلومات جالب و ارزنده ات بسیار سپاسگذارم ...واقعا استفاده بردم .
موفق باشید

بندرعباسى پنج‌شنبه 4 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 01:09 ب.ظ

سلام و نخسته دادا
کشور ما خیلی با حالن !
معضلین که از کدیم تا بحال دامنگیر استانن .
خدا بکنت با دیدن عکس پایینی چشم مسولون واز بشتن و عکل و ماش ایشو سر جاش برگردتن .
اگم به دادای خم پستت متنوع هسته .
همیشه و همیشه شاد و سربلند بمونی.

سلام همشهری عزیز
نخسته در غربت ....
خو حالا که دامنگیرن نباید فکری به حالش بکنن !!!
به امید چنین روزی ...
مه تشکر اکنم از شما که وقتت صرف خوندن مطالب وبلاگم اتکردن ....در غربت قلبن و روحن بندری بمونی ..
شاد بشی

با حبیب پنج‌شنبه 4 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 01:37 ب.ظ

سلام

دخت گلم خیلی ممنون از مطالب خوبت که همیشه معضلاتی از استانمو باز گو اکنی. مه فکر اکنم در جایی که شما زندگی اکنی چنین مشکلاتی از قبیل زباله ومشک گپ تونی. بی ما شاید عادی بشت پس ما هم مقصریم. اگه شهرداری در هر خانه ای کیسه مخصوص زباله ماهانه تحویل هادیت و ما زباله در کیسه زباله بریزیم و شهرداری جمع بکنت این مشکل حل ابو . پس ما مردم هم باید همکاری بکنیم.

در مورد عکس اخری فقط اتونم بگم که خیلی تکان دهنده هسته.

خداوند یارو یاورت بشت.

با سلام تقدیم بپ گرامی ...خسته نباشید تقدیم حضورت اکنم .

مه هم ممنون شما هستم که وقت گرانبهات صرف خوندن وب نوشته ون دختت اکنی ..همیشه از تشریف فرمایی شما شرمنده ابم . ممنونتم بپم .

در صحت گپ شما شکی امنین ....ایجا که مه هستم مشک و زباله و بوی تعفن زباله نین ...همه چیز همه جا تمیز و خیابونوش بوی معطر صبحگاهی و پسینش هم نسیم ملایم و خلوت و خلود همیشگی ...
و جلوو هر خونه سطل زباله که ماشین زباله جمع کن هر روزی ۳ بار اتات و زباله ابرت ....و هزار جور تسهیلات دیگه ...

اما بیچه کشور و استان ما ایطوکا نباید ببو ...مگه تمدن ایران کمته از تمدن ای کشورونن ....مگه فرهنگ ما کمته از ایشونن ...!! مگه درآمد ما از نفت و گاز کمته از ایشونن ...درآمد صادرات مختلف ما کمته از ایشونن ... نه ای نه اون ...

اما شونه خالی کردن مسولون تو سطل مهملات یکی از وخیم ترین معضلاتین که مه تو ایران امدیدن ...!!! گربه نژاد ایرانی در جهان اسم ورسمی هستن اما این موشک و گربه ون گر گفته و بد رنگ و بد شکل هیچ شباهتی به گربه ملوس وناز خارجی شونین . شاید براثر زباله خواری دچار جهش ژنی بودن !!!!

شاید با دیدن عکس از وجود معضلات باخبر بشن ...!!

تشکر بپ گرامی از تشریف فرمایی ....
خداوند پشت و پناهت بشت ...

دریا دلان پنج‌شنبه 4 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 02:23 ب.ظ

سلام خانم گرامی

وظیفه ما این است که دست به کار شویم و میزان تولید زباله هایمان را به شدت کاهش دهیم. مطمئن باشید که می توانیم این کار را انجام دهیم. ما می توانیم بازیابی و پیش باز یابی کنیم. بازیابی یعنی استفاده دوباره از مواد به جای دور انداختن آنها و پیش باز یابی یعنی نخریدن وسیله ای مانند لفافها و بسته بندی های پلاستیکی که امکان استفاده دوباره از آنها وجود ندارد. در صورت اجرای باز یابی و پیش بازیابی، میزان زباله را کاهش می دهیم و به سبز ماندن سیاره مان کمک می کنیم. طرحهای باز یابی خود می تواند نوعی سرگرمی باشد.!!!!! طرحهای بازیافت هم همچنین !!! همکاری ما با شهرداری اما همکاری شهرداری با ما به ازای خرید زباله ها از ما !!! ایران ما جای با حالیه !!!!

عکس مربوط پایین زلزله می تواند باشد زیرا تکانی در خود حس کردم !! آیا همین است که من می گویم ؟ یا آنهایی که نمی بینند حس می کنند ؟؟

شاد زی

سلام مرد دریایی
خسته نباشید...

همکاری کردن ما با شهرداری بلکه منبع درآمد دیگری نصیب شهر می‌شود!!!!!!!! بی ‌جهت نیست که به زباله نام طلای کثیف را داده اند!!!!!!

جداٌ شما این احساس را داشتید ...کاش این زلزله در جایی رخ می داد که مسولین گرد هم نشسته اند ...!!!

تشکر از تشریف فرمایی ...
شاد و موفق باشید

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 4 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 04:08 ب.ظ http://mihanparast.blogfa.com

سلام هرمزگانی

مطلب جالب و قابل تعمقی به روز کردی .

بیرحمانه چرا باید در معضل زباله انداخته شود ؟ با این دیدن این عکسی که هزار گفته دارد هستیم داغون شد .

تا بعد ....موفق باشی

سلام
خسته نباشید
تشکر از نظر و تشریف فرمایی شما .
این معضل بیگانه و بی رحمانه ...در زباله ها انداخته شده ...اما بر فاعلش لعنت ...
شاد و موفق باشید

مهران پنج‌شنبه 4 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 04:47 ب.ظ http://www.bnd.blogfa.com

سلام مطلب جالبی هسته ممنون که سر ادزه موفق بشی

سلام کاکا...
خواهش اکنم از نظر لطفت و حضور زیبات...
شاد و موفق بشی

عبدالله پنج‌شنبه 4 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 05:12 ب.ظ

سلام دادی خیلی گلم
راستش بگم وضع از بیخ وبن خرابن بیکاری زور گوئی مامورین دولتی و انتظامی اعتیاد اموزش وبرورش هنر ورزش توریسم عدم امنیت اجتماعی گرانی رشوه گیری و باجگیری دولتیون از مردم بی بناه ازدیاد سرحدیون دزد بعنوان رئیس و منصب عدم گاز در استان با وجود دومین منبع بزرگ گاز در دنیا(گورزین-کشم)وسرخون و و....دستت درد نکنت .ناگفته نماند مردم هیچ گناه و تقصیری شونین کار از بالاخرابن و خرابتر هم ابوت

سلام جناب عبدالله ..
نخسته کاکا ...
نوشته ی شما کاملن درستن ...حرفت حقن ..مردم بی گناهن ...
خدا بکنت که وضع از یه بدته نبو ...و راه حل مناسب بی هر معضلی پیدا بشت ....
تشکر از نظر و تشریف فرمایی ..
شاد و موفق بشی

یارا جعفری پنج‌شنبه 4 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 08:27 ب.ظ

سلام گل زیبای مه
خاشی دادا؟
عالی و زیبا اتنوشتن .
از دیدن عکس دلم بدرد هوند ناتونم چیزی بگم فعلا تا بعد.
شاد بشی

سلام دادای عزیز
الحمدلله ...شکر خد ا ...
تشکر اکنم از حضورت و نظر زیبات ...
یه عکس مه نمنهادن که دل کسی بدرد بیات ...به محض یه چشم بسته ون ...که همیشه جلوو چشمشون نابینن ...کمی دل ایشو درد بیات.......
شاد و موفق بشی...

........... پنج‌شنبه 4 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 10:13 ب.ظ

تو هم رفتی توی باند هرمزگانی دات نت .............پیام بزرگمهر

هر کس به وبلاگم میاد خوش آمد میگم .... دلیل خوش آمد گفتن رفتن و پیوستن به هیچ باندی نیست ...

بندری جمعه 5 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 12:11 ب.ظ

سلام عریران

شما به مادر لعنت نفرستیدو‌درد را ریشه یابی باید

ار المان(همشهری شما)‌‌‌

سلام بندری عزیز...
نخسته..
اولن نامش مادر نمی ذارم ..دومن اگر این زن مشکلی داشت از اول جلو سد را میگرفت !!!!!
تشکر از حضور و نظر لطفت ..
شاد و موفق بشی

صابری جمعه 5 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 01:20 ب.ظ http://lengehkarate.blogfa.com

سلام و خسته نباشید.
شرمنده که دیر دیر سر می زنم کمی درگیرم.
به نظر من اول باید فرهنگ دفع درست و صحیح دفع زباله را از درون کوچکترین نهاد اجتماعی که همانا خانواده است شروع کنیم.
اگر این کار صورت بگیرد به صورت اتوماتیک وار به اجتماع بزرگتر که جامعه می باشد انتقال یافته و باعث بوجود آمدن جامعه ای پاک و عاری از زباله خواهیم بود.
و صحیح هم نیست همه چیز را به گردن دولت انداخت . از خودمان سئوال کنیم تا به حال در خانواده و فامیل چند مرتبه به خاطر دفع بدون مسئولیت شخصی را مورد نکوهش قرار داده و خودمان چقدر به این موضوع اهمیت قایل شده ایم.
البته این امر توجیه بر سهل انگاری شهراداری که متولی این امر هست نسبت به این قضیه نخواهد بود.
ملت عوارض و مالیات می دهد که شهری امن و پاکیزه داشته باشد.که حقشان هم هست.
عکس آخری بدجور من و بقیه دوستان رو منقلب کرد . وحشتناک بود . خداییش تن منو بدجور لرزوند.
خداوند انشالله به شما و تمام مردم خوب هرمزگان توفیق دهد برای داشتن هرمزگانی آباد.

سلام تقدیم حضور شما ..
خسته نباشید ...
خواهش میکنم .....خیلی خوش آ‌مدید..
بله فرهنگ و مبدا درست همیشه کارها را آسانتر و معضلات را کمتر می کند . راههای پیشگیری از چنین معضلاتی می تواند با همکاری دولت و مسولین صورت بگیرد . درست وظیفه ما مردم هم همکاری و تعاون با دولت است ...اما وقتی همین مردم راضی به همکاری هستند دولت عوایقی را جلو پای مردم میذارد ...که مردم ناچارند دلسرد و همکاری مثبتی را انجام ندهند ...

کاش روحیه مسولین را منقلب می کرد..کاش روحیه ی افرادیکه که باعث این اتفاق شده اند منقلب میشد ....!!!

همچنین شما ...موفقیت را از خداوند برایتان آرزومندم .
تشکر از حضور و تشریف فرمایی..
شاد و موفق باشید

راضیه جعفری جمعه 5 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 04:16 ب.ظ

سلام دادای خوب و مهربون و زیبای مه
وبلاگت جونن عالی انویسی . عکس آخری بی مه گنوغ ایکه داغون بودم . صله رحم کجان !!!
لووت شاد و قلبت شادته


سلام خانم جعفری عزیز
شما لطف اتهستن ...
چون دردناکن ....وضع تاسف آورین ...
صله رحم!!!! خیلی وکتن فراموش بودن دادا....
دلت شاد و زندگیت پر از شادی بشت ...
تشکر از حضور گرمت .
موفق بشی

نویسنده جمعه 5 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 05:06 ب.ظ

کاش خانم پوردریایی می دانست چه مار خوش خط و خالی هستی از این طرف به به چه چه خانم پوردریایی از ان طرف به به کارکنان سایت هرمزگانی ( پیام بزرگمهر< گنو. ووووووحالا بماند که همین پیام چه حرفهای زشتی دنبال خانم پوردریایی می گفت و باعث بیرون رفتن خانم پوردریایی از این سایت فقط پیام و روشینا .سارا و گنو بودند.حالا با همشون هم دوست شده ای کاش خانمپوردریایی دوست اش را با تو تمام می کرد

یک سوال ؟ شما چرا حساسیت نشون میدین؟؟؟
می تونستین بجای تهاجم بی جات ...عقلت رو بکار می بردی و با خودت منطقی فکر میکردی ...که یک شخص با یک بار کامنت گذاشتن در وبلاگی ...و ارجاع دادن به وبلاگش باب دوستی را باز نمیکنن !!!!
برای من هیچ مهم نیست کسی که به وبلاگم تشریف می یاره کی باشه !!!! تا زمانیکه بیننده های وبلاگم مرز وبلاگ بینی را محترم می شمارند من هم نظر و حضور آنها را مقدر و محترم میشمرم .
این حق را نداشتی و نداری که با من به این نحو بازجویی و برخورد بد داشته باشی ....

همسفر جمعه 5 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 07:45 ب.ظ

سلام سرکار خانم
خسته نباشی
بر اساس نوشته شما و از آنچه دیدم چندین ماه گذشته در هنگام مسافرتم به ایران معضل زباله یک مشکل جامع در سراسر ایران است . به نظر من جمع آوری به موقع زباله ها از اولویت های بهداشتی و زیست محیطی هر شهری است و بروز هرگونه مشکل جدی در این خصوص شهرستانها را با بحران زیست محیطی روبرو می سازد.
استانهای برزگی مانند تهران - اصفهان - مشهد یا حتی هرمزگان نیازمند یک حمایت ملی است استان بزرگی مانند تهران با توجه به قرارگیری وزارت خانه ها و بسیاری از سفارت خانه های خارجی در آن بروز مشکل در جمع آوری زباله ها اصلا زیبنده پایتخت کشور نخواهد بود چراکه جمع آوری زباله ها یک تأثیر بصری هم دارد و بروز مشکل در این خصوص دقیقا ملموس است.

معضل یافته شده در بین معضل زباله بسیار تکان دهنده بود .

پاینده بمانی

سلام تقدیم حضور شما
خسته نباشید جناب
کاملادرست فرمودید تهران بدلایل مختلف من جمله پایتخت بودنش واقعا چهره شهر تهران با این معضل بسیار ناخوشایند است . دولت باید یک اقدام جدی در ارتباط با زباله ها انجام دهد و عدم اجرای قانون را در این خصوص پیگیری کند.

بله تکان دهنده ..اما اونای که باید تکون بخورن ...ثابت و استوار موندن !!!

سپاسگذارم از حضور بسیار گرمتان .
شاد و موفق باشید

[ بدون نام ] جمعه 5 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 07:52 ب.ظ http://setarebaroon.blogsky.com

سلام خانم هرمزگانی
به روز کردن پستهات و خواندن مطالبت را بسیار دوست دارم . از نوعی دیگر می نویسی. معضلات گوناگون پیرامون کشور . معضل زباله یکی ار بدترین معضلاتی است که سلامتی شهروندان را در معرض خطر قرار می دهد .
وجود جانوران موذی نظیر موش ها یکی از مشکلات جدی شهرهای بزرگ است که در صورت تجمع زباله ها و عدم انتقال آنها، فضای مناسبی جهت گسترش حیات این جانواران بوجود می‌آید.
با توجه به این مسئله، شهروند، محور توسعه شهری است و اگر سلامت شهروند به خطر بیفتد سلامت کل شهر لطمه خواهد دید که این مسئله بر خلاف توسعه پایدار و حتی موازین دینی ما در اسلام است.!! اسلامی که از آن دم می زنیم!!!!
تشکر و قدر دانی از شما . شاد باشی

سلام دوست عزیز
واقعا با این نظر زیباتن شرمنده ام کردین ...ممنونم .
گربه و موش هم سیر شدن از بس زباله خوردن .
بر خلاف آیین و موازین دین اسلامی عمل میکنند !!! والا جان و سلامتی هر فردی در هر کشوری بسیار ارزشمند باید باشد ....
سپاسگذارم از حضور مستمر شما .
شاد و موفق باشید

منیژه احمدی جمعه 5 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 08:01 ب.ظ

سلام همشهری
وبلاگ گرم و مطالبت گرمتر بنظر می رسد.
با نوشته ات موافقم .بسیاری از بیماریهای ناقل نظیر انواع سندرم ها، عفونت ها و غیره از طریق میکروب و باکتریهای موجود در زباله به انسان منتقل می شود و می تواند سلامتی شهروندان را با مخاطره روبرو سازد. حتی اگر چند ساعت در جمع آوری زباله ها تأخیر به وجود بیاید با مشکل جدی زیست محیطی روبرو می شویم. ولی آیا سلامتی ما شهروندان برای مسولین مهم است ؟
از فرستادن ایمیل شرمنده ام کردی. تشکر
بهترین آرزوها برای شما و خانواده محترمت . شاد در پناه یزدان .

سلام خانم احمدی گرامی
خسته نباشید ...
خواهش میکنم ..تشکر از نظر بی ریاتون .
کاش مثل شما تو آزمایشگاههای بیمارستانها کار می کردند تا از خطرات ناشی از زباله و انواع و اقسام بیماریهای که از این طریق واگیر مردم می شود٬ با خبر می شدند !!!!
بنظر میرسه ..که نه مهم نیست ...
سپاسگذارم از تشریف فرمایی .
خواهش میکنم وطیفه بود خانم ارجمند و گرامی ...
متفابلا شما .
شاد و موفق باشید

پدربزرگ جمعه 5 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 11:11 ب.ظ

سلام
مرغ‌ها برای تخمگذاری احتیاجی به خروس ندارندوگر شما اعداد ۱ تا ۱۰۰ را یکی یکی با هم جمع کنید (۱+۲+۳+۴+۵ و الی آخر) جواب شما ۵۰۵۰ خواهد بود

سلام پدر بزرگ..
باور می فرمایید من از ریاضی خیلی بدم میاد ....تنها چیزی که بهش علاقه ندارم ریاضیه !!! اما نمی دونم مثال شما بسیار عالی بود فراگیریش هم بسیار سهل بود ...کاش همه دبیرهای ریاضی عین شما درس می دادند (لبخند) ..
کاملا درست فرمودید....هیچوقت صد شماره بخت نبوده ..
تشکر از تشریف فرمایی ...
شاد و موفق باشید

پاپیون جمعه 5 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 11:45 ب.ظ http://www.papilonking.blogfa.com/

سلام همنوا
از اینکه به کلبه تنهایی هایم و به جشن من اومدی خیلی خوشحال و ممنونم
عشق فراموش کردن نیست بلکه بخشیدن است عشق گوش کردن نیست بلکه درک کردن است عشق دیدن نیست بلکه احساس کردن است عشق جا زدن و کنار کشیدن نیست بلکه صبر کردن و ادامه دادن است.
بازهم منتظرت می مونم
تا بعد...................

سلام دوست عزیز
دوست باید هم شریک غم هم شریک شادی باشد....باز تولدت مبارک ....
نمی توان کسی را به زور عاشق کرد. فقط می ‌توان عاشق بود و مهربان و اجازه داد تا عشق در معشوق رشد کند. اگر هم معشوق نصیب عاشق نشد لااقل عشق او نصیب عاشق گشته است.
حتما خدمت میرسم..
تشکر از حضورت
شاد و موفق باشید

جغد بندری شنبه 6 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 11:19 ق.ظ http://joghd11.blogsky.com/

اگر اختیاری از خود داشتم ...

سلام همشهری...
مشکل همین است که خود مختار نیستیم .......
تشکر از حضورت ..
شاد و موفق باشید

رحیمیان شنبه 6 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 01:49 ب.ظ http://rahimian.blogsky.com/

سلام نخسته؛
حرفونت کاملا درست و حقن ولی در جامعه ای که مسئولین فقط به فکر آمار دادن هستن و با هوندن یه مسئول فقط جاهای جون شهر - بازارهای تجاری - ساختمونوی شهر (که خودشو اصلا هیچ دخالتی تو درست کردن اوشو شونینن و فقط پزش ادن) ـ وقتی نسنجیده و بدون فکر و کارشناسی پیشنهاد پایتخت تجاری به ای شهر ادن ـ وقتی فقط تو ای فکرن که از رقیب سیاسی خوشو عقب نمونن و ...
ای دادا
خانه از پای بسط ویران است
خواجه در فکر شکل حیوان است
چه بهترن با یه فرهنگ سازی خوب و درست و با کمک خود مردوم خاش ای شهر و ای استان شهرخو تمیز و جون بکنن.
البته ای یکی از هزاران مشکل ای شهرن و بقیه خدا ادونت
مطمئن بش که خوشو هم ادونن ولی ...
از مطلب خوبت هم ممنون
همیشه خاش بشی و پایدار بمونی.

سلام تقدیم شما ...
نخسته کاکا ...
واقعا ظاهری مشمئز کننده ان با ساخت و بنا کردن دو ساختمان تجاری و بازارون مجلل اما پاکیزگی و تمیزی شهر نادیده اگفتن آیا تجلل و شکوه ئی ساختمونون با محیطی پر از آشغال و زباله ظاهری متناسبن؟ حتما نه ...چون زیبایی هر شهر با ساختن قصر و ساختمون مجلل نین با تمیزی شهر و پاکیش قابل دید و تمجید ابو .
دور بر همی بازارون نگاه بکنیم از همه نوع آشغال پیدا ابو .....که باعث خراب بودن منظره ی شهر و بازار شهر ابو ....
اما مسولین کجا ...به فکر تمیزی و بهداشت و محیط سالم به شهروندونن ایشو فقط به فکر منافع و درآمد خوشون بعدش یه خاکی به سر شهروندون ارزن ...
کاملا حرف شما درستن زباله یه نوع از معضلاتن بقیه هم همه ادونیم و خدا هم ادونت اما ایشو ادونن و به نفهمی شو زدن ..!!!
تشکر از تشریف فرمایی ...و نظر مکمل کننده ات ..
شاد و موفق بشین

عارفه شنبه 6 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 03:26 ب.ظ http://www.a17.blogsk.ycom

واقعا متاسفم.
اونایی که این هوا و شهرشون رو الوده می کنن نمی دونن که در درجه ی اول خودشون اسیب می بینن.

سلام عارفه عزیز
بله خودشون هم آسیب می بینن ...گاه وقتی هم همکاری هر فردی براب نگه داشتن محیط لازمه .....دولت رسیدگی کنه تا مردم همکاری کنن ...
تشکر از حضور گرم شما ...
همیشه شاد و موفق باشید

مهرگان شنبه 6 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 03:43 ب.ظ http://bandarmehr.blogfa.com

سلام
با این عکس آخری بدجوری حالمو گرفتی
متاسفانه تو این استان هر کس برای خودش عقل معاش داره
موفق باشی

سلام مهرگان گرامی
خسته نباشید....
متاسفم از همه دوستان بابت این عکس ...می دونم بسیار دردناک است اما هدف همان رساندن این پیغام برای کسانیکه باید ببینند و حاشون گرفته بشه .....
ما که واقعیم و می دانیم کاش آنها هم می دانستند ...
وقتی سرپرست بیش از یکی باشه ....تیم سرگردان و حیران می مونه که کدام مسیر را انتخاب کنه !!!
سپاسگذارم از حضور گرم شما ..
شاد و موفق باشید

اشنا شنبه 6 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 03:54 ب.ظ

لعنت بر قوانین شوم

افسوس....و حیف ....قوانین خشک ...و تحمیل و تحویل این قوانین به مردم جامعه ...

بلوچی شنبه 6 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 03:59 ب.ظ http://www.parparook.blogsky.com

خیلی متاثر شدم از عکس پایینی

سلام روح الله عزیز...
بعضی وقتها حقیقت و واقعیت تلخه ...اما بضعی وقتها دیدن واقعیتها خیلی چیزهای مخفی و پنهان را برامون آشکار میکنه ...
سپاسگذارم از حضور زیبات..
شاد و موفق باشید

هرمز نو شنبه 6 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 07:34 ب.ظ http://hurmuz.blogsky.com

خواهر خوبم سلام
دغدغه های بزرگی دارید و از سر درد می نویسید ...باشد تا مردمانش بشنوند

سلام تقدیم استاد گرامی ..
خسته نباشید استاد...
شاید...روزی روزگاری ....گذرشان به دنیای ما بیفته و از دیدن و خوندن این چیزها ....چاره ای به حال خلق بیندیشند....
سپاسگذارم از تشریف فرمایی...و نظر لطفتون ..
شاد و موفق باشید

رضا یکشنبه 7 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 06:19 ق.ظ http://hoof.blogsky.com

سلام دوست خوبم.
وبلاگ من به روزه و منتظر تو دوست خوبم هستم که به کلبه درویشی من قدم بذاری.
موفق باشی

سلام رضا عزیز
خواهش میکنم ...حتما خدمت میرسم ..
شاد و موفق باشید

کهره یکشنبه 7 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 09:17 ق.ظ http://kahreh.blogsky.com

یه نمایشگاه عکس تو سیتی سنتر درباره متکدی گری برپا همین.راستی سلام خوبی خیلی وقته نتونستم بیام سمتت چون سیستمم خرابه .اشغال نریختن مثل اشغال نریختن

سلام و نخسته ...
ممنونم ...به لطف شما ...
خیلی جالبه ....اما نگفتی چه تاریخی ؟؟؟
خواهش میکنم ...
فکر کنم تقصیر نقاشیت بوده ...مگه مجبوری از آدمیت و انسانیت نقاشی بکشی تا سیستمت خراب بشه.... (لبخند) .
همی دیگه فرقی ناکنت ....از کدیم یادمن همطو اشغال نرختن که نرختن تا روز امروزت ...
تشکر از حضورت ...
شاد و موفق بشی

سعید بلوکى یکشنبه 7 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 01:58 ب.ظ

سلام سرکار خانم
با دیدن عکس آخر فکرم از کار افتاد . در کل معضل زباله از یک سو و این معضل از سوی دیگر اسف بار است . پستت جامع و قابل تعمق بود . همیشه کوشا و موفق باشی

سلام تقدیم شما
خسته نباشید جناب ...
ظاهره ی مشمئز کننده ...
معضل زباله ....چهره واقعی شهر و استان را نشون میده !!! حیف ...
اینها به نام ملت روز به روز غنی تر و مردم با ترقی و پیشرفت معضلات روزانه ....فقیرتر .... و بیچاره تر ...

سپاسگذارم از تشریف فرمایی ...
شاد و موفق باشید

برگ آخر یکشنبه 7 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 03:57 ب.ظ

سلام جنوبی
بیماریهای پوست و ریه ارمغان زباله های تهران برای کودکان !!!
بیماریهای واگیر دار دیگر برای عموم مردم تهران و ایران !!!
حقا که ایران ما باحاله و محیط زیست سالمی داره.

سلام دوست عزیز
از بنی بشر گرفته تا دشت و کویر ..همه از این معضل در امان نیستند .....
انتقال و امحاء زباله از مهم ترین معضلات شهرهاى ایران است و هر ساله برنامه هاى متعددى براى جمع آورى بهتر و انتقال آن به مراکز دفن زباله اجرا مى شود با وجود این انتقال و نابود کردن زباله با استانداردهاى جهانى فاصله بسیار دارد.!!!
ایران با حاله ....
سپاسگذارم از نظر و تشریف فرمایی...
شاد و موفق باشید

دفتر عشق دوشنبه 8 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 08:53 ق.ظ http://daftareheshg.blogsky.com

سلام هرمزگانی
جامع و ارزنده اما از دیدن عکس آخر بسیار متاثر شدم .
موفق باشی

سلام و خسته نباشید...
ممنونم از نظر ارزنده شما ...
کاملا درکتون میکنم ...
تشکر از حضور گرمتون..
شاد و موفق باشید

تمنا دوشنبه 8 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 08:59 ق.ظ http://www.sagare-tamana.blogfa.com

سلام خانم هرمزگانی
وبلاگت قشنگ و گرمه . چه پست با حال و جالبی . دلم بدرد اومد آخه این بچه چه گناهی داره؟ بازم میام پیشت. شاد باشی

سلام
ممنونم از نظر زیبات ...خواهش میکنم .
بچه...اونی که بچه رو بدنیا آورده ...یا هزار عوامل دیگه ...همه و همه موجب شدن که بچه تو معضل زباله دفن بشه ...
ممنونم از حضور زیبات..
شاد و موفق باشید

شبنم دوشنبه 8 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 12:15 ب.ظ http://hcl.blogfa.com

سلام .کدام معضل حل شده که زباله دومی باشد؟وآخرین عکس ....او نمیتوانست زباله باشد او آفرینش خدا بود ولی اشتباه انسان...وای بر ما وای بر ما.و تاسف بر او که نام انسان را یدک میکشد .دلت زلال به نور حق عزیزم.شهر من با شهر تو فاصله بسیار است به وبلاگ من هم بیایید فاصله ها بی معنیست

سلام دوست ...
ممنونم از تشریف فرمایی...
حق با شماست ...این معضل نه اولین میتونه باشه نه آخرین ...چون معضلاتی اندر معضلاتی پر پیچ و خم هنوز و هنوز ادامه دارند ...

نباید زباله باشه ...میتونست مثل بقیه انسانها در جوار کانون گرم خانواده پروش بیابد ..اما برخلاف میل...مجبورا یا به هر دلایلی دیگه بایستی در بین این زباله ها بخواب برود !!!!

خدا راه و روش را به ما نشون داده ...جرم و گناه رو کمتر کردن یادمون داده نه اینگه یک جنایت قتل ...یک جرم دیگه به جرمهامون اضافه کنیم .....
از مجبوری این فردی که اینکار رو کرده واقع نیستیم اما ....این اتفاقات بسیار دردناکه ....

هیچوقت فاصله حریف خواستن و اومدن نیستن ...به کلبه سرشار از عشقت سر زدم ...واقعا عشق خداست ...

تشکر از نظر زیبات ....
شاد و موفق باشید

وحدانی دوشنبه 8 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 01:44 ب.ظ http://goranaz.blogsky.com

سلام خدمت خواهر عزیزم
والا چی بگم ... همه میدونن که نباید آشغال نریزن
خوب اگه تو کوچه و خیابون نریزن مثلا کجا باید بریزن ؟
خوب وقتی میبینه جایی برای ریختن آشغال نیست خوب همه که اینجور فکر نمیکنن ... خوب میندازه هرجایی که دوست داره و عین خیالشون هم نیست

عکس آخر هم واقعا تحت تاثیرم قرار داد
چون خودم چنین صحنه ای رو 2 بار از نزدیک دیدم و حتی از یکی شون که جلوی کلانتری سر کوچمون بود با موبایل عکش گرفتم

نمیدونم والا چی میخواد بشه

ممنون از اینکه به این معضلات میپردازید
پایدار باشید

به روزم

سلام آقای وحدانی..
نخسته همشهری ..
همکاری در ازای همکاری ....واقعا گفته ات بسیار عالی بود ...تا دولت نخواد همکاری کنه ...مردم هم در این راستا کوتاهی خواهند کرد.

لابد زنده زنده این صحنه ها رو دیدن بیشتر دردناکتره ....تا عکس دیدن....میدونم که خیلی سخته و دردناکه ...
اما آیا مجبوری ....یا نادانی ....تا عمدا مرتکب این خطا میشن!!؟؟؟ هر کدوم از اینها خودش دلایلشو داره ...اگر مجبوریه چرا خانم آبستن میشه ...اگر نادانیه بازم همین جواب ...اگه عمدا بازم میخوام بگم مگه از خون و گوشت شما نیست ...چه جور دلت اومد ..خانم!!!

ممنونم از شما که همیشه با حضور گرمت و شریک شدن در گفتگوهای مطالبم کوتاهی نمی کنید...

حتما خدمت میرسم...
دلت همیشه شاد باشه ...

شازده خانوم دوشنبه 8 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 01:52 ب.ظ http://shazdekhanoom.blogsky.com

از اونجایی که من همیشه به جنوب علاقه خاصی دارما ز دیدن مشکلاتش واقعا متاثر میشم چرا که از مردمش جز محبت و خون گرمی چیزی ندیدم.
اما در مورد عکس آخر اینکه این فجایع در مملکت ما رایجه جای هیچ بحثی نیست اما ای کاش منبع اون رو ذکر میکردید و اینکه خودتون این عکس رو گرفتید یا از جایی ماخذ شده.چرا کمی جای شک و شبهه برای من خواننده از خودش به جا میگذاره.
ممنون

سلام شاذه گرامی...
خسته نباشید
بسیار خرسندم کردی با نظر زیبا و گرمت ....شرمنده هم کردید...لطف و محبت همیشه نصیب کسانی میشه که واقعا از این لطف و محبتها قدردانی می کنن....همیشه مهربون و دلگرم بمونی.
فجایع باید بنحوی بازگو بشه ....شاید حد و مرزی برای این قبیل فاجعه ها گذاشته بشه ....شاید قتل جنین و دفن کردنش بین زباله ها یک امر بسیار عادی باشه برای کسانیکه ترحمی در قلبشان نیست ...اما در قبالش کسانی هستند که از این چنین فاجعه هایی بی خبرند .... پس اشاره ی کوچکی به چنین فاجعه های شوم بد نیست ...
این عکس توسط دوستم که شاهد این فاجعه در شیراز بوده برایم ارسال کرده بود ....

سپاسگذارم از حضور گرم شما ..
شاد و موفق باشید

سعیده دوشنبه 8 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 03:04 ب.ظ http://kaktoos55.blogsky.com/

سلام خانومی
ممنون از حضور گرمت

سلام سعیده عزیز...
خواهش میکنم ...و متقابلا ممنونم از حضور زیبات..
شاد باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد