فاش کردن رازهای یک اتاق بسته...!!!

 

وقتى به دنیاى شگفت انگیز تکنولوژی یا همان عصر سرعت فکر می کنم پلی از تفاوتها بین دوران زندگى پدران و مادران با دوران زندگى خودمان می بینم.  یکی از این تفاوتها حفظ حریم شخصی و رعایت کردن خصوصیت شخصی یگدیگر بود که امروز ما فاقد آنیم. زندگى آنها توام با خوف از این تکنولوژی امروزه نبود همین امر یک امتیاز نایابی است که آنها از آن برخوردار بودند و اما ما وجودمان مملو از خوف ... خوف از انسانهای همجنس خود !

 

ما امروز با داشتن جدیدترین تکنولوژی  .... یا به عبارت دیگر داشتن دنیای اینترنت هر چند توانسته ایم وارد دنیاى وسیعى پر راز و رمز آن بشویم و اسرار کشف نشده مشاهیر دنیا را بمحض ورود به اینترنت بدست بیاوریم اما نباید هرگز غافل از معضلات و مشکلات اجتماعی حاصله از اینترنت باشیم .

 

دنیاى اینترنت ، چت ، وب کام ، مسانجرهاى مختلف ، پال تاک ، سکاى پی گرفته تا وب سایت و وبلاگ و غیره . اینها همه کم بود رسید نوبت به موبایلهاى مدرن و با آخرین سیستم ... موبایلهاى دوربین دار که می توان از هر چیز که دلت خواست تصویر و صدا ثبت کنى . از این طرف در وب سایتها ، وبلاگها تصویر و عکس و فیلم را از طریق یوتیوب براى عالم و آدم فرستاد !

 

همیشه به این فکر مى کنم چرا آنقدر باید علاقه مند باشیم به زندگی و خصوصیات ناگفته دیگران؟ نمى دانم چرا تشنه خصوصیات دیگرانیم ؟ چرا از دیدن یک فیلم ویدیویی خیلی خیلی خصوصی لذت می بریم ...لذت که می بریم هیچ بفکر کپى و پخش کردن آنهم هستیم!  ؟

 

چرا این همه ترس و واهمه داریم ! چرا خوف از این داریم که با سرزدن به وب سایتها و وبلاگها نکند فیلم مختصر و کوتاه جشنهاى خودمان را در یوتیوب ببینیم ؟ نکند در گوشى موبایلها و دوربینها ..... چرا نمى گذارند لحظات خصوصى ما خصوصى بماند ؟ چرا این لحظاتى که حق فردی و شخصی ما انسانهاست ، باید دیگران نیز در این حق سهیم باشند؟!

 

تکنولوژی اینترنت هر چند کارها را آسانتر کرده اما احساس میکنم آدمها را به بیراهه کشانده ! شاید آدمها را بی دلیل فضول کرده! . و نه شاید این دلیل قانع کننده ای نباشد ٬ فکر می کنم خود انسانها با استفاده غلط از این علم مشکلاتی سر راه مردم ایجاد کرده اند و غافل از عواقب وخیم اجتماعی این کار هستند!   

 

گاهگاهی دلتنگ یک عزیز از دسته رفته می شوم ٬ بر بالین قبرش می روم جاییکه احساس میکنم هق هق گریه هایم را کسی جز او نمی شنود سالهاست که با این ملاقاتها انس گرفته ام . در همین رفت و آمدنها مادر میانسالی را بارها دیدم که بر بالین قبر دخترش گریه و زارى مى کرد . این مادر از دردى رنج مى برد که دختر بیگناهش قربانی خلافی شده است که او مرتکبش نشده بود . دخترک معصوم به جشن تولد دوستش دعوت شده بود مثل بقیه دوستان ... جشن تولد است نه پارتی میکس ! دختر برای شرکت در شادی دوستش می رقصد و دوستان با مرام کم رسی نمی کنند با گوشی موبایل فیلمبرداری و توسط بلوتوث یا بلوتوت ‌‌Bluetooth براى من براى شما براى دهها نفر دیگر ارسال می کنند. و سرانجام دیدن این مقطع کوچک توسط برادرانش... همینجاست که برادران ناخودآگاه خواهر را به روستاهاى اطراف مى برند و آن را بقتل مى رسانند ! چیزی که فیلمبرداری شده یک رقص شادی تولد بیش نیست !!

این برادران هیچ مى دانستند که خواهرشان گناهکار نیست! خوب بالاخره جواب می دهند آبرو ، حیثیت ، مردم ، سرزنش ، جامعه ٬ زیستن بین این افراد همه و همه اینها ما را مجبور کرده که دست به چنین کاری بزنیم  . اما آیا با قتل خواهرت این معضل رفع شد ؟ ! آن که بقتل رسید و تو هم در گوشه ای از زندان٬ مادر و پدر در ماتم عزا و اما مرتکب اصلی آزاد و در فکر ایجاد معضلاتی پی در پی برای خلق بیگناه !

 

صدها حادثه شبیه این حادثه شاید شنیدیم اما دیدن سقوط یک خانواده تلختر از آنست که می شنویم . از غم مادران و پدران که بگذریم ...

 

از خون دل آن پدر بگویم که پسر بچه ی دوازده بهارش را با فجیع ترین تجاوزات جنسى فیلم بردارى کرده اند و دیگر دوستانش نامردانه این مقطع را ببین هم کلاسیهایشان پخش می کنند . پسر بچه را بخاطر چندین تومانى که لازم داشتند مى ربایند و با عملکرد زشت خود این فیلم کوتاه را بعد از دریافت پول و آزاد کردنش بین مردم پخش مى کنند !!!

 

یا از جشنهاى عروسى بگویم که فرهنگ استفاده از موبایل فاقد معنای اصلی خودش شده است ! مراسم عروسی بود همه فامیل و دوست و آشنا دور هم و شادی می کردند ٬ عجیبب بود بجای یک فیلمبردار گروهی از فیلمبردارها را دیدم ! البته فیلمبرداری بسبک امروزی با گوشی موبایلهای مدرن! از گل عروس برات فیلمبرداری می کنند تا ادامه ی جشن فقط اگر مجال برایشان مهیا باشد تا حجله عروس و داماد هم وارد می شوند شاید هم باشند کسانیکه که تا این حد فرصت برایشان مهیا شده است همه چیز جایز است تعجب نباید کرد! 

 

جشنهاى خانوادگی که نیازی به تعریف ندارد٬ نیازی به دوربین فیلمبرداری نیست ! راه را مختصر کردیم برای خودمان با گوشی موبایل فیلمبرداری می کنیم تا هر وقت دلمان برای مثلا سحر و سهند تنگ شد سریع دلتنگی هایمان با دیدن ویدیو کلیب کوتاه بایگانی شده در موبایلمان برطرف می شود . خوب در یکی از روزها نشستیم و دوستمان که شیفته دیدن موبایل مدرن ما هست برای ایفای حس کنجکاوی تا عمق گوشی موبایل شنا می کند و ما هم ساده بی خبر از اینکه دوستمان ویدیو کلیب خانوادگی فیلم سحر و سهند ما را فرستاده به گوشی خودش ! ای دل غافل فردا همین فیلم ما تا آن سوی مرزها هم رسیده ! غصه چرا باید خورد فیلم که پخش شده جمع آوری نمی شود ! پس بسوز و بساز یا باز یک قتل دیگر باید صورت بگیرد !

 

یا از چرخش جوانهاى لا ابالى که در فروشگاهها و مجتمع هاى بزرگ که حیران و سرگردانند چگونه وقت ضایع خود را بکشند ! با دوربین موبایل از این رفت و آمد دخترها و خانمها و خلق و خلایق فیلمبرداری می کنند !

 

یا اینکه جالبتر بگویم چکار اتاقهاى در بسته مردم دارید چرا از حریم شخصی مردم می خواهید سر در بیاورید ! آخه آزادی شخصی را چرا باید از مردم سلب کرد ؟ تا چقدر تو زندگی خصوصی مردم سرک می کشید ؟ چرا عطش فضولی زده به سرتون ؟ به این دختر بیچاره که بیگناه قربانی شما شد رحم نکردید ٬ به بابای داغون شده ٬به دختر مدرسه ای ٬ به مادر پیرت ٬به عروس خانواده ات ٬ به ناموست .... تو واقعا اسمت آدم نمی تواند باشد !

 

خوب بالاخره رسیدی به رغبتهای جنون آور ناشی از بیماری روانیت ٬ فیلم می گیری پخش می کنی اون چند هزار تومان بابت سی دی هم می گیری زندگیت به همین روال ادامه میدی اما یک بار تا بحال با خودت فکر کردی شاید در یکی از همین روزها فیلم خانواده خودت را با دستان خودت بفروش برسانی ؟!

 

هر نوع تکنولوژی بجز جنبه منفی جنبه مثبت نیز دارد چرا همیشه به این منفی لعنتی اکثریت رای می دهید آخه یک بار این مثبت بیچاره را بکار بگیر ببین وجدانت راحتر نمی شود . ببین چقدر مردم در مراسمهای عمومی و خانوادگی و شخصی خود راحتر و آزادترند و با فکر و خیالی راحت یک لحظه خوشی خود را دور هم با کمال اطمینان سپری می کنند .

 

مسبب اصلی خود ما هستیم نه تکنولوژی٬ امروزه خوف از انسان باید کرد نه از تکنولوژی!

 

                                                                                           و زندگی ادامه دارد ....

 

 

 

نظرات 46 + ارسال نظر
مهر دوشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 12:54 ق.ظ http://Doayam.blogsky.com

سلام! زندگیتان پربار باشد در پناه خدای مهربان!

پس چون فراغت یافتى‏، به دعا بکوش‏؛

و با اشتیاق‏، به سوى پروردگارت روى آور.

سلام ...
خدایا همه ما را از کرم و لطفت محروم نگردان .
همه را به راه راست هدایت بفرما ...
آمیــــن

تشکر از حضورت ..
شاد و موفق باشید

صابری دوشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 08:00 ق.ظ http://www.lengehkarate.blogfa.com/

سلام و خسته نباشید.

من کاملا با نظر شما موافقم که از ماست که بر ماست...

مطلب شما واقعیت جامعه امروزی ما می باشد که همه می دانیم ولی از آن غافلیم.

به نظر من محدودیت انسان را کنجکاوتر یا حریص تر می کند.

این موضوع معضل فرهنگی بزرگیست و متاسفانه باید در آینده باز شاهد وقایع تلخی که مثال زدید باشیم...

موفق باشید و پایدار و مثل همیشه خوش قلم...

سلام آقای صابری ..
خسته نباشید قهرمانان استان ...

یادم میاد اوایل که اینترنت راه اندازی شد تو ایران همه و همه وارد دنیای چث رومها شدند از یاهو و ام اس ان و پال تاک گرفته تا چت رومهای دیگه ... چکار می کردند همه ای اس ال همدیگه رو مپرسیدن ..

عکسهای دیگران رو به این و اون می دادند ... وب کامها که دنیای خاص خودش داشت ...از وب کامها پرینت اسکرین تهیه می کردند لینکشو تو سایتها تو چت رومها می ذاشتن ...
خوب اینقدر حالیشون نبود که بجای ساعتها چت کردن برن دنبال چیزهای بدرد بخور ....برن یه چیزای سرچ کنن که معلوماتشون بره بالا ..اما انگار فقط دنیای اینترنت ساخته شده بود واسه چت و هک و کرک کردن !

خوب حالا هم دنیای وب سایت ٬ ویلاگ٬ یوتیوب !!! دنیای دوربینهای موبایل ٬ آن لاین شدن از موبایلها ...یعنی هر زمان و هر مکان باز همون استفاده غلط !

همیشه حس فضولی حس کنجکاوی مفرط ٬برخی از افراد را وادار به چنین مداخله هایی میکنه ٬ این کارها رو افرادی بیمار انجام میدن که از سرک کشیدن به زندگی خاص افراد لذت شیطانی می برند !

به افراد کشورهای پیشرفته ٬ در حال رشد نگاه کنیم ببینیم استفاده آنها از این تکنولوژی چیه ؟

تکنولوژی سرعت و سهولت بسیاری از کارها را برایمان مهیا کرده اما افسوس که برخی صواب و خطا را هنوز تشخیص نمیدن !

عدم استفاده صحیح از تکنولوژی باعث میشه روز به روز معضلات اجتماعی - فرهنگی زیادتر بشه و عواقب وخیمی برای پاشیدن کانون گرم خانواده ها را ببار بیاره ...

آخه ما مدعی اینیم که فرهنگون بالاست !!

تشکر از حضور گرم شما ...
شاد و موفق باشید ..

تازه وارد دوشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 08:01 ق.ظ http://tazevared.blogsky.com

ما زنبیلمونو بذاریم اینجا ظهر بر می‌گردیم سفارش خودمونو می‌دیم :)

سلام ..

زنبیلت که پر میشه ...لذتشو هم میبری ! درسته ؟
خداییش وجدانت اذیتت نمی کنه !؟

تشکر از حضورت ..
شاد باشی

کسی منو دوست نداره دوشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 09:05 ق.ظ

سلام
دوست من
وا قعا متاسفم برای بعضی از آدما که عقل وشعور ندارن
الانم عصبانیم
خوش به حال خودم که هیچی توی گوشیم نیست یعنی خوشم نمیاد
ممنون . شاد باشی

سلام و نخسته ...

اگه عقل و شعور داشت اسمش رو نمیذاشتن ناسالم ..بیمار !

کار بسیار عاقلانه ای میکنی ... بنظر من هیچگونه عکس یا ویدیو کلیب شخصی نباید تو موبایلها بایگانی بشه .

تکنولوژی بحدی پیشرفته است که برخی از موبایلها حتی اگه بلوتوثت بسته باشه بازم قادرند که عکس ٬ فایل و هر ویدیو تصویری را از موبالیت به موبالشون انتقال بدن !

اکثر انسانها منافع شخصی خودشان را در اولویت قرار میدن بفکر دمار و واژگون شدن کانون خانواده ها نیستند .

تشکر از حضورتون..
شاد باشید

بدیس دوشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 10:57 ق.ظ http://aask.blogsky.com/

سلام .بااین مطلبت به یاد فیلم معروف چارلی چاپلین افتادم که تکنولوژی وصنعت انسان راالینه کرده .بخصوص درکشورهای عقب افتاده که فرهنگ استفاده از تکنولوژی راندارند وهمیشه به بعد منفی آن فکر میکنند.به همراه تکنولوژی باید فرهنگ مصرف آنرا نیز آموزش دهیم اما ما عادت کردهایم نوشدارو را بعد از مرگ سهراب بیاوریم .بروزم سری به ما هم بزن

سلام جناب بدیس ..
نخسته ..

کاملا با نوشته شما موافقم .

قبل از استفاده باید روش مصرف آن را در نظر بگیرند ....حد و مرزی برای این تکنولوژی قایل بشن .

این روزا وقتی میبینی بچه ۱۰-۱۲ ساله گوشی موبایل دستشه و بفکر آزار خلق است پس تکلیف بزرگها مشخصه !

نوبت همه این بی وجدانها میرسه ...

ممنونم از حضورت . حتما خدمت میرسم .
موفق باشید

خدادادیان دوشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 01:25 ب.ظ

بنگری عزیز
درود بر تو
هر چیزی ظزفیت می خواهد که ما البته ...!؟
ممنون که سر زدی
شاد زی

سلام آقای خدادادیان ..
نخسته شما !

ظرفیت ساده ترین چیز رو نداریم ...این که یک معضل فرهنگی و اجتماعیه ! خدا بداد برسه باز اگه تکنولوژی پیشرفته تری در اختیارشون بذارن ...عالم و آدمو رسوا می کنن .

خواهش میکنم ...
تشکر از تشریف فرمایی
شاد و موفق باشید

موسا دوشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 02:05 ب.ظ http://zehneziba.blogsky.com/

سلام
ورود به حریم خصوصی افراد امروز اگر اصلی ترین نباشد، یکی از بزرگترین مشکلات سرزمین سبز ماست. خط به خط نوشته تان واقعیت تلخیست که لحظه لحظه زندگیمان را بیشتر به لحاظ روانی تحت تاثیر قرار داده است و احساس می شود تا فردا هم نمی شود راه حلی برای رفع این مشکل عظیم و خانمان بر انداز پیدا کرد!
لطفا به خدا نزدیکتر شویم.

سلام کاکای عزیز ..
نخسته ..

واقعیتهای ناگوارتر از این هم هست ٬ اما برای عنوان کردنش به این واقعیتهای خیلی ساده اشاره کردم..ساده در مقابل ناگوارترین . برای من بسیار سخت است که بخواهم از اعمال وحشیانه این شیطان صفتها بنویسم .

کاملا درست فرمودید شاید تا فردا هم این مشکلات پا برجا باشد .

پس نقش رسانه ها نقش اونایی که دم از اسلام و شریعت میزنند چیه ؟ برای آگاه کردن این سری افراد چه اقدامی انجام دادند ؟ و و و

خدا همه بندگان را به راه راست هدایت کند .... تا صواب را از خطا تشخیص بدهند . آمین

تشکر از حضور شما ..
شاد و موفق باشید

تازه‌وارد دوشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 04:24 ب.ظ http://tazevared.blogsky.com

‌حالم گرفته شد !

این زنبیل ما کو ؟

ما بریم بزنیمش تو یه حوض پر از لبخندی !

واقعیتن اینا ولی جزو خواصشون هم اینه که حال آدم می‌ره تو قوطی با شنیدنشون :(

زنبیلت پر از غم شده ..چرا نیومدی ببریش (لبخند) ..

کاملا درست گفتی .....

تشکر از حضور مجددت
موفق باشی

بلوچی دوشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 04:43 ب.ظ http://www.parparook.blogsky.com

سلام
هرازگاهی نوعی ناهنجاری توی این مملکت مد میشه و اینم مد الانه..
مرسی از تو بابت بازگویی این موضوع.

سلام روح الله عزیز ...
نخسته ..
کلمه ای زیبایی بکار بردی ....مد ! واقعا هم مد شده . خدا رحم کنه فردا چی مد میشه !

تشکر از شما بابت حضور همیشه گرمت .
شاد و موفق باشید

انبا میناب دوشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 05:41 ب.ظ http://www.ambaminow.blogfa.com

بازم سلام و خسته نبی دخت هرمزگانی
رسیدیم به یک مطلب دیگر که این روزهای خیلی بین ما آدما شایع شده بحث از گرفتن عکس و دادن به دوستان گذشته حالا تبدیل به پخش شدن ویدیو کلیب ها و گذاشتن آن در سایت های مختلف در youtube و facebook و هزاران سایت های دیگر ..!!
هر روز با ورود به این دنیا با یک خبر ناگوار از این حالات بر خورد می کنیم ..یکی خودکشی می کنند و دیگر عکس بهترین و زیباترین زن را در سایت خود به روز می کنند ..که متاسفانه در قبال آن اندکی پولی به دست می آورد یا به قول خودشان امرار معاش می کنند دست خودشان را پیش کسی دراز نمی کنند!!!
اما تا کی انجام به این وحوش بازی می شونند ...!!؟؟؟!!!!
موضوع جالبی مطرح کردی که جای بحث هم زیاد دارد .

لینکی در مورد همین مطلب ببین دکتر ملت ما..!!!
http://www.youtube.com/watch?v=7gvL8n46b0w&feature=related

شاد و موفق باشی دادای گلم

سلام سمیره خانوم ...
نخسته دادا ..

بله کاملا همینه . اشاره کردید به ماجرای فیس بوک اواخرا خودش شده یک بحث جداگانه . یک سو استفاده نادرست اواخرا تو سایت بالاترین یک پستی راجب قتل دختری در عربستان نوشته بودند و سببش همین فیس بوک و ....

ممنونم از لینک حتما میبینم ..

تشکر از حضورت ...شاد باشید

سیاوش کاویان دوشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 06:01 ب.ظ http://mby.blogfa.com

با درود:
وقتی دولت ها حریم خصوصی افرادرا میشکنند چه انتظاری از مردم دارید؟؟
مطلب به خودی خود خوب و قابل تامل است ولی تجزیه و تحلیل آن به شرایط اجتماعی مردم بر میگردد و باید بررسی بیشتری شود.
شاد و موفق باشید.

سلام جناب دکتر .
خسته نباشید ...

دقیقا به اصل و عمق نوشته ام رسیدی . جالب بود ... نکته اشاره شده بجا بود .
بنظر من تحت هر شرایطی که قرار گرفته باشند... کارها ٬ راه حلهایی بسا بهتر از پخش کردن لحظات خصوصی و شخصی مردم را می توانن انتخاب کنند . ولی خوب ... با خودشون فکر میکنن یه دخالت بیجا و چند تومانی بدست آوردن از این بابت امروز رو حد اقل میتونن گرسنه نخوابن به ازای شرف و حیثیت مردم . وجدان هم خدا رحمتش کنه یک فعل گذشته بود !

تشکر از تشریف فرمایی شما ..
شاد و موفق باشید

نهنگ دوشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 08:38 ب.ظ http://www.nahang.blogsky.com

خوشگله

چحم ..برم ...دماغ ...لوو ..لپ ..کمتا خوشگلته هسته (لبخند) .

ممنون از حضورت . موفق بشی دادا

بهارین دوشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 09:19 ب.ظ http://baharin.blogsky.com

سلام دوست عزیز
واقعا انسان های بی وجدانی می خواد تا این اعمال و انجام بده...و افراد بی وجدان هم کم نیستند...و البته اگر مشکل بی کاری به نحوی حل می شد شاید کمتر کسی پیدا می شد که دور اینجور کارهای غیر قانونی بگرده و از این راه پول در بیاره...مردم بی خودی برای خودشون درد سر درست نمی کنن...ولی از روی اجبار...رو به کارهایی می ارن که شاید از این راه به ظاهر سود اور پولی در بیارن...
با حرفت کاملا موافقم...ما انسان ها هستیم که برای خودمون سلب آسایش می کنیم نه تکنولوژی...تکنولوژی برای آسایش انسان ها به وجود اومده و ما از این فن آوری برای بر هم زدن آرامش و راحتی فکرمون به کار می بندیم...این بی فکری ها زندگی آدمی رو بر هم می زنه...

سلام بهارین عزیز ...
بله ..یکی از این دلایلش رو همون بیکاری میشه گفت و اما باز هم بقول شما آدمای بی وجدان این کارها رو می کنن والا با فروش یک سی دی ۱۰۰۰ تومانی درآمدی چندانی که نداره ولی در کل هدف همون دخالتهای بیجا در زندگی شخصی مردم هست یک حس فضولی !

معضلات گوناگون کم بود ...که این مشکل رو به بقیه پیوند بدن ! در کل ما ایرانیها زندگی آرام و بی دغدغه رو نمی پسندیم (لبحند) .

تشکر از حضورت . موفق باشی

بـنـــگری دوشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 11:43 ب.ظ

سلام..
بله هر دوتاش رو دیدم .... حرفای شما کاملا درسته .
اما من میگم هر چی دیدی نادیده بگیر ! اینطوری بهتر بنظر میرسه ! موافقی ؟!

مهرگان سه‌شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 12:24 ق.ظ http://bandarmehr.blogfa.com

سلام
خوبی؟
یادمه خیلی وقت پیش جایی در مورد کشور عربستان خوندم
عربستان تا مدتها استفاده از موبایلهای دوربین دار رو ممنوع کرده بود تا............. تا اینکه بالاخر رضایت دادن و بله رو گفتن و موبایل دوربین دار مجاز شد ... و در اولین برخورد با تصویربرداری از ..... (روم نمیشه بگم)صورت گرفت. خلاصه اینکه نویسنده اون مقاله میخواسته بگه اونا ندید پدیدن!!

ما هم که آخر فرهنگ و وجدان و تقوا هستیم!!

سلام بر مهرگان عزیز ...
ممنونم ...شما خوبی منم خوبم ..

بله درسته ...نه تنها عربستان بلکه همه ی کشورهای خلیج . این از موبایل ..حتی ماهواره هم این شکلی بود . !
کاملا درست میگی ...
بله .... اونا ندید پدیدن ..فرهنگشون تازه داره پله پله میره بالا . اما ما چی ؟ مردم ایران چی ؟ تمدن و فرهنگ ما چند ساله است ؟ تکنولوژی گوناگون رو امروز دیدیم اما فرهنگ ما که امروزی نیست !
ما هم تا وقتی این عربای بی فرهنگ چیزی میگن ..در جواب میگم ایران و قدمت فرهنک وتمدنش !!! ادعا داریم این ادعا ما رو کشته !

ممنونم از حضور همیشه زیبات ..
شاد و موفق باشی

پویان سه‌شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 11:31 ق.ظ http://www.pkmfloyd.blogfa.com

سلام.
بعد از مدتها به اینجا سر زدم.
خوشحالم که هنوز با انرژی مینویسی..

سلام دوست عزیز ...
من هم بعد از مدتها ... بازگشت و حضور تون باعث مسرت خاطرم گردید . همیشه به وبلاگتون سر میزدم اما خبری از داستانهای زیبا نبود !!!

ممنونم از نظر لطف شما ..

شاد و موفق باشید

حسام زنگویی سه‌شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 11:37 ق.ظ

سلام سرکار خانم .
با نظر جناب کاویان موافقم .
انسانها در واقع با حیثیت و آبروی خلق بازی می کنند برایشان مهم نیست سقف خانه ای خراب شود یا اباد مهم اینست که به هدف خود برسند . بابت تکنولوژی با نظر دوستان موافقم ما انسانها فرهنگ استفاده هر امکانات بروز شده را نداریم .
مسایل خیلی دردناکتر از آنچه عقل بخواهد باورش کند ٬ را دیدم اما ازماست که برماست .

پستت قابل بحث و تامل است . سربلند بمانی

سلام جناب زنگویی ..
خسته نباشید ..

بله ...کاملا درست فرمودید ..
ما باید اول خودمان را اصلاح کنیم ..

تشکر از حضورتان
موفق باشید

دختر پاییز سه‌شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 12:23 ب.ظ http://2khtarepayeezi.blogsky.com

سلام دوست عزیز
نوشته ت درد دل بسیاری از ماهاست من و امثال من زیاد بابت جرم هایی که مرتکب نشدیم توبیخ شدیم فقط به خاطر عدم استفاده درست خیلی از همین ما
مرسی که بهم سر زدی بازهم منتظرت هستم

سلام خانم پاییزی ....
وقتی ما انسانها عدالت انسانی رو رعایت نمی کنیم وقتی به ارزشهای همدیگه ارج نمی ذاریم پس این اتفاقات ناگوار حتما معضلی برای ماها خواهد شد .

حرف هزارها ..درد دل هزارها مردم این کشور هست . خیلیها هم از این اتفاقات چه بلاهایی که تحمل نکردند !

متقابلا ..تشکر از حضور شما .
موفق باشید

ماه لی لی سه‌شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 04:20 ب.ظ http://www.abi-e-aram.blogfa.com/

درود ...
متاسفانه ما مصرف زده های بیخاصیت پرمدعایی بیش نیستیم..وبیخیال از آنچه بر سرمان می آید میگذریم..یاد هشتخوان زنده یاد اخوان ثالث افتادم....

سلام ماه لی لی جان
بسیار خوشحال شدم از حضورتون ....
یاد گذشتگان همه بخیر ...
حرفتون کاملا درسته فقط ادعا داریم .... این داریم اون داریم اما این داشتنها را نمی دانیم چطور باید مصرف کرد .

تشکر از حضور زیباتون ...
شاد و موفق باشید..

بندرجاسک-فرزاد بادروج سه‌شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 07:32 ب.ظ http://www.jaski.ir

سلام دادا.
مثل اینکه دلت خیلی پره از دست تکثیر کننده ها.
چند وقت پیش عروسی یکی از دوستام بود و به رسمی که در منطقه هست برای در کنار نهادن داماد و عروس در خانه عروس هیچ مردی حق ورود را ندارد جز پدر و برادران داماد و ما هم از این رسم تبیعیت کردیم و داخل نرفتیم و متاسفانه چند روز بعد تصاویری از عروس و داماد را در کنار هم دیدم که میهمانان زن حاضر شکار کرده بودند و به یکیدیگه داده بودند.
سوالی برام پیش اومد ایا من؟؟؟؟ هستم که نزاشتن دستان دوستم را در موقع دامادی بگیرم و ببوسمش یا اون زنی که در خانه عروس نشسته تا با شکار عکس...
بیخیال دادا.
بزار یه قضیه دیگه ای هم بیارم
چند ماه قبل فیلمی از یک دختر و دو پسر ۱۷ سال!!! در شهر پخش شد که سروصدای زیادی به پا کرد.مدتی بعد که به ملاقات یکی از پسران در کانون اصلاخ و تربیت بندر رفتم به او گفتم که بزرگترین حماقت شما فیلم گرفتن بود. شمایی که ....
دیگه چی بگم.ما باید اول از همه فرهنگ درست استفاده از دستگاههای پیشرفته را بیاموزیم بعد از انها استفاده کنیم.
نمی دونم دیگه چی بگم ولی یه هشدار هم دارم.
روزی که فیلم دانشجویان فلان شهر در کشور پخش شد ایا فکر می کردیم روزی هم فیلم نوامیس و همسایگان ما هرمزگانی ها و ساحل نشینان و بندری ها هم پخش میشه؟؟؟

سلام آقای بادروج ...
نخسته کاکا ..
دلم میخواد همشون رو مثه هیزم رو هم بریزم بسوزونم ...تا خاکستر بشن . خاکسترشون رو باز بسوزانم ..اینقدر بسوزانم که خاکستر هم خود بخود ناپدید بشه تا دیگه این شیاطین وجودی نداشته باشن . :) ولی افسوس که روح خبیث اونا تو این دنیا چرخ میزنه !

کاملا درست گفتی ..این قضیه رو خودم چند ماه پیش وقتی به یک عروسی رفته بودیم بهش برخورد کردم . خانمهای دعوت شده به عروسی غافلانه از خانمهایی که در حال رقص بودن با دوربین موبایل فیلمبرداری میکردن !!!!! ولی خوبیش این بود که خانمی متوجه حرکت زشت اینا شد والا این خانمهای بیگناه با این وضعیت رقصیدن و لباسهای عروسی رنگارنگ شاید فیلمشون دست همه رسیده بود .
تو این معضل هم دست زن هم دست مرد شریکه تنها انگشت اتهام را نمیشه به مرد اشاره کرد ...زنهایی هستند که بی وجدانتر از مردانند !!!!! اینو بمحض تصادفی کشف کردم (لبخند)

شک نباید کرد ... مگه تا کنون اینکار هم انجام نگرفته !؟ تو همین بندرعباس تو روچان تو همین میناب تو محرومترین نقطه استان منطقه بشکرد ! چقدر از دخترهای ساده و بیگناه فیلم گرفتن ..از جشنهای بسیار بسیار ساده . از نشستنهای خانوادگی !!

بگذریم ...ما انسانها فضولیم ...اینقدر فضولیم که لایق این تکنولوژی نیستیم !

تشکر از حضور شما ...
موفق و شاد باشید

فائزه سه‌شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 09:53 ب.ظ http://myrealylife.blogsky.com

سلام فیلسوف من
بازم یه نقد قشنگ دیگه
ای ول دختر
خوشم میاد ازت :)

سلام فائزه عزیزم ...

الهی ....چه دیدی داری ...کاش فیلسوف بودم.
باید گفت ... درد رو چه از من باشه چه از همسایه ...چاره ای نیست باید گفت .

شما لطف دارین خانومی ....ممنون محبتت .

شاد و موفق باشید

سیدجلال سه‌شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 10:47 ب.ظ http://kolger.blogsky.com/

سلام
تکنولوژی امروز به مثابه چاقو کاربرد دارد. به نظر شما آیا استفاده یک جراح و یک چاقوکش از چاقو تفاوتی ندارد؟

سلام سید بزرگوار ...
کاش با این چاقو سمی می زدن مردم رو یکباره میکشتن بجای ریختن آبرو و حیثیت و شرف خانواده های محترم .
جراح گرچه هر جای جسم رو فیچی میکنه... اما هدفش والاتره ٬ مداوا کردن جرح اگه هم بیمار شفا نیافت خارج از اراده جراحه .
چاقو کش میزنه یا میمری یا زنده !
اما این دلالان بی وجودان ....با ضربه زدن و لطمه وارد کردن به زندگی افراد ...واسه همیشه آبرو و حیثیت رو خدشه دار میکنند ..اصلاحش شاید ناممکن باشه . چون تو جامعه ای زندگی می کنیم که اگه یک بار آبرو و حیثیت به بدنامی تلقی شد ...دیگه کوشش واسه بهتر تلقی کردنش قابل قبول جامعه نیست .
فرهنگ ما اینه ! نمیدونن افرادی بیگناه قربانی میشن .

تشکر از تشریف فرمایی ...شاد باشید

آسمون ریسمون سه‌شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 10:53 ب.ظ http://www.darsar.blogfa.com

بنگری عزیز سلام

تکیه بر جای بزرگان نتوان زد به گزاف
مگر اسباب بزرگی همه می بابد داشت
استفاده از تکنولوژی روز دنیا نیاز به فرهنگ صحیح انرا دارد اگر استفاده از ابزارهای روز دنیا به روش مثبت بکار گرفته می شد
مجبور نبودیم سالها دنبال تر از کشورهای در حال توسعه حرکت کنیم استفاده غیر صحیح از تکنولوژی روز دنیا عوایدی همچون قتل خود کشی تجاوز به دنبال دارد چیزی که همه ما از ان متنفریم پس مواظب باشیم ممنون از مطلب زیباتون

سلام و خسته نباشید ...

تکیه بر جای بزرگان نتوان زد به گزاف ( عالی بود ) همینه که امروزه داریم می بینیم .

ما همیشه بجای کم کردن معضلات به فکر اینیم که چه معضلی جدید ابتکار و خلق کنیم ! گویی خلق ما با تراشیدن مشکلات عادت کرده اند . از زندگی آرام و بی دغدغه خوششون نمی یاد .
بازم داد می زنیم چرا فلان کشور سیستم بالا ...تکنولوژی بالاتر از ما دارند !!! چرا و چرا وچرا ؟
وقتی این خدمات رو در اختیارت می ذارند توی انسان سو استفاده میکنی بجای ریسرچ میری گوشه و کنار منفیات آن می چسپی ! مقصر کیه این وسط ؟
قتل ..خودکشی دسته جمعی ...غارت کردن بسیاری از دخترها توسط خانواده ها که اصلا معلوم نیست کجا و کدوم گوری اونها رو بردن ! همه و همه از سو استفاده دوربینها ..موبایلها .. اینترنت ..استودیوهای عکاسی و غیره ..

تشکر از حضور شما .
موفق باشی

چیچیکا چهارشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 01:05 ق.ظ http://harfenagofta.blogfa.com/

.__________#####_____##___آپم___##
_________#____##_____##________##
________#_____##_____##___بدو___##
________#_____##_____##________##
_________#____##_____##___بیا___##
__________#####______##_______##
______________##_______#######__
______________##_________####____

سلام


جنون عشق آپ شد...
جنون عشق آپ شد...
جنون عشق آپ شد...

منتظر نظر بارون قشنگتون هستم...
منتظر نظر بارون قشنگتون هستم...

بدو بیا
بای

سلام..
سر فرصت حتما خدمت میرسم . موفق باشی

عارفه چهارشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 08:45 ق.ظ http://www.a17.blogsky.com

درسته ، مسبب اصلی همه ی این کارا و این چیزا خود ما هستیم که نمی دونیم چه جوری باید از تکلونوژی استفاده کرد

سلام عارفه عزیز ...
بله ....صواب از خطا رو تشخیص نمیدیم .
تشکر از حضورتون ..
شاد باشی

خبرنگار خودمان چهارشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 09:32 ق.ظ http://avaynakhl.blogsky.com

سلام .به شما گفته بودم که از امروز بانام خبرنگارخودمان مینویسم .البته نه به عظمت بنگری .لطفا سری هم به مابزنیذ ودست ماراهم بگیرید .راستی اشکالی نداره که سن دخت هرمزگانی ۶۲ سال باشه ؟(چنانچه درشناسنامه ذکر شده )
ارادتمند تموم هرمزگانی های فهمیده وبافرهنگ
عباس اسلامی نخلی خبرنگار صدا وسیمای مرکز خلیج فارس

سلام و خسته نباشید ..
شما اولا با حضورتون دوما با نظر بسیار لطفتون من را شرمنده نمودید . تشریف فرمایی شما مایه خرسندی و افتخاره .
شما اختیار دارید ...ما به شماها نیاز داریم .

قلم و اندیشه سن و سال ...مرز و حدودی نمیشناسه .
من به اونچه در شناسنامه ها می نویسند هیچ اعتقادی ندارم ..دوست دارم انسان را در آنچه می بینم بشناسم ..
شناسنامه جز یک برگ از نوشته نیست ..که فقط تاریخ و مکان تولد را بیان می کند ..تازه گاهی وقتها هم دیدم تاریخ و مکان حقیقی هم نوشته نشده !!. اما ذات انسان ..کمالیات و اخلاقیات فرد را هرگز نتونسته قید و ثبت کنه .

تشکر از حضورتون ...
شاد و موفق باشید

یارا جعفری چهارشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 10:13 ق.ظ

سلام دادای گلم
وقتی فیدیو تصویری و بلوتوث فامیل و آشنا تو موبایل هر که و ایطرف هاو بگینی چه توقعی از یه بی وجدانن مو هستن . بازم اگن بی چه ایران از تکنولوژی روز هنو عقبن ! وقتی نادونیم از یه چیز کوچک چطوکا استفاده بکنیم تکلیف تلکنولوژی پیشرفته ته معلومن . هنو نمتونستن بولوتوث یه سال پیش فراموش بکنم .
شاد بشی

سلام گل مه ..
خیلی سختن ...دردناکن .
کاملن همینن که اتگفت ....
تو ای مملکت ویرونه کدوم یک از اخلاقیات ما درستن که ای درست بشت .
تشکر از حضورت . موفق باشی

فرزین چهارشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 10:24 ق.ظ http://farzin72.blogsky.com

سلام عزیز
میدونی مشکل ما چیه؟ ما هنوز نتوانستیم از تکنولوژی درست استفاده بکنیم.اگه همه درست از وسایل استفاده بکنیم این مشکل پیش نمیاد.موبایل مال حرف زدنه نه فیلم و عکس.کامیرا برای عکس و ویدیو هست.یه مشکل دیگه که هست اینکه انسانیت و احترام به شخصیت دیگران در وجود بعضیا نیس.برای یه لحظه لذت حاضرند یه انسان رو به کشتن بدن.
دوست خوبم بیا انسان را رعایت کنیم
سربلند باشی

سلام دوست عزیز ....
دقیق فرمودید جامعه ما فاقد احترام گذاشتن به ارزشهای اخلاقی و اجتماعی همدیگه هست . حاضرند واسه این پول کثیف حتی مقربترین شخص خودشون را دست باد بسپرند . به این قبیل افراد ضعیف البنیه ...ضعیف نفس ...فاقد وجدان ..میگن .

کاش همه ما انسان ..به ذات انسان ارج می نهادیم .

تشکر از حضور شما . موفق باشید

جغد بندری چهارشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 11:28 ق.ظ http://joghd11.blogsky.com/

سلام. خسته نباشی، مطلب خیلی بجایی هسته و خیلی خوب بهش تو پرداخته. اما همیشه چیزویی که به وجود اتان به نوعی نیاز او جامعه ن . شاید مشکل کسویی نبن که فیلم اگرن و کسونی که فیلم پخش اکنن !
به نظر مه اشکال از جامعه ن که به جونو خشن و بی رحم بار اواردن و جونو هم به این شکل خشونتوی درونیخو تخلیه اکردن و دهن کجی به این فضا ی بسته .
و یه نظر دگه هم اینن که شاید وقت اون رسیدن که حریم شخصی دریده بشت تا یک اتفاق بزرگ بکیت تا انسان هیچ پناگاهی برای قایم کردن ، برای رمز آلوده کردن اینبشت.
شاید هم باعث سازندگی انسان بشت ...

به گفته ی (بی بی ما خدا بیامرز) : شاید خوب بو تو چه ادونی...؟!

سلام و نخسته شما...
تشکر از نظر لطف شما ...تشویق شما دوستون باعث دلگرمی به بهته نوشتن ابوت .

گفته شما بجا هسته در کل فقر ٬ بیکاری باعث ابوتن که مردم طبقه پایین حس خشونت وار شو بشت و دس به هر کاری بزنن ! اما هیچ گاه دس زدن به خلافوی مثه ای خلاف که آبرو و حیثیت مردم در خطر ابوت نباید وسیله ای بشت به امرار معاش . تازه تنها آدموی فقیر یا بیکار ئی کار ناکردن ...آدموی هستن که کلمه فقر براشون معنی نین به ئی تجارت (به اصطلاح تجارت) رو شو واردن . در واقع یه بازی با آبروی جامعه .

بله بازم شما درست اتفرمود برخی از افراد جامعه با اراده و رضای خوشون اعمال خلافی انجام ادن و با تصویر و تکثیر و توزیع اینچنین افلامی برای کسب مال در ازای شرف و آبروی خوشون نام افراد دیگری هم بدنام اکنن .

مردمی که فرهنگ استفاده از وسایل پیشرفته نادونن با دیدن چنین افلامی یا ویودیو کلیبی از هر فردی که شو دید ارن و فیلم برداری اکنن و با دریافت چند ین تومانی نه بیش آبروی آدمون بیگناه بر باد ادن .
پس دو گروهن یه گروه با رضای خوشون تن به یه کار خلاف ادن و گروه دیگه که آسیب خلاف دیگه به ایشون ارست همون افراد بیگناه و بی طرفن .

بی بی شما هم که روحش شاد بشت ....راست ایگفتن شاید بهته بشت به کسونی که از شرف خوشون اگذرن ٬ کشف شده بشن و مجازات بشن تا درس عبرت بشت به دیگرون ! و بهته ابو به افراد بیگناه که بدونن مصدر اصلی تکثیر و توزیع فیلم بودن رضایتشون از کجا هسته و بدار مجازات کشیده بشن . البته اگه بدونیم کهن !!! و اگه مسولین با چشیدن مزه شیرین تومانها از زندون رهاشو نکنن !!

ممنونم از حضور همیشگیت ...شاد و موفق بشی

تازه‌وارد چهارشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 02:14 ب.ظ http://tazevared.blogsky.com

هستی ؟ نیستی ؟ آنی ؟ آفی ؟

فعلا که با همین پست به روزم ...تا بعد ..

[ بدون نام ] چهارشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 02:22 ب.ظ


هیچکدوم از اینا نیستن .
متوجه شدم . حتما

بهارین چهارشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 04:32 ب.ظ http://baharin.blogsky.com

سلام
آپـــــــــــــــم!

سلام بهارین عزیز..
آپت زیبا بود ... خدمت رسیدم .
شاد باشی

چوک سورو پنج‌شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 12:11 ق.ظ http://suru.blogsky.com

با سلام خدمت دخت عزیز

من گفته هایم با نوشته ای از شما شروع می کنم :

(یا اینکه جالبتر بگویم چکار اتاقهاى در بسته مردم دارید چرا از حریم شخصی مردم می خواهید سر در بیاورید ! آخه آزادی شخصی را چرا باید از مردم سلب کرد ؟ تا چقدر تو زندگی خصوصی مردم سرک می کشید ؟ چرا عطش فضولی زده به سرتون ؟)
نمی دانم ماخاطب شما چه کسی است ؟ عدهای از جوانان ، سازمان یا ارگانهای حکومتی و یا فرهنگ حاکم بر جامعه ؟
انچه که شما به ان اشاره کرده اید ، چیزی است که طی سه دهه اخیر وسیعا توسط ارگانهای حکومتی به عنوان امر خیر تبلیغ شده و ان را وظیفه هر فرد وفادار به این نظام می دانند و برای ان ارتش بیست میلیونی هم تشکیل داده اند (بسیج)

چند جوان ، سر خورده و یا کنجکاو و یا معلول ذهنی که خود نیز حاصل همین فرهنگ تحمیلی هستند ، نمی توانند صلب کننده ازادی فردی هفتاد میلیون ایرانی باشند ! انها معلول هستند که همه می خواهند گناهان این همه معضل اجتماعی به گردنشان بیندازند تا علت اصلی این ناهنجاریها پنهان بماند . کسی نمی پرسد چرا این چنن پدیدهای در هند یا چین ویا .... به این شدت و حدت دیده نمی شود ، این بی هویتی ، نا امیدی ، نبود فضای باز برای رابطه انسانی بین انسانها و فرهنگ تحمیلی است که عده ای را به این راه می کشد .
متاسفانه ما همیشه معلول ها را نشانه می رویم و در پی یافتن علتها نمی رویم ! شاید خوف از علل باشد که همه چوبها سر معلول میشکنیم .

سلام بزرگوار
خسته نباشید ...

کاملا با شما موافقم .... تا علت نباشد معلول بخودی خود بوجود نمی آید .
وقتی این معضل از ریشه نشات گرفته باشد تنه و برگهای درخت و ثمره درختها نیز در امان نخواهند بود !

آزادی فرد ساده ترین حقوق یک فرد در این مملکت میتونه باشه . وقتی بفرض مثال نحوه پوشیدن لباس در این ممکلت تحت کنترل است مابقی تکلیفش معلوم است . بفرض مثال وقتی تو این مملکت یک خانم تنها نمی تونه در هتل اقامت داشته باشه ...تا مجوز از اماکن کسب نکند ! پس تکلیف بقیه معضلات فردی مشخصه !!! وقتی زن و شوهر بحکم ازدواج و بحکم قید اسامی فرزندانشان در شناسنامه پدر و مادر مجوز رزرف در یک اتاق بهشون نمیدن ..به بهانه ی اینکه عقد ازدواج اینها در شناسنامه هر دوتا ذکر نشده !! دیگر چه باید انتظار داشت از حقوق فردی یک شخص !! حرف برای گفتن زیاد است اما شاید در بحثهای آینده .

ذهنهای مریض .... ذهنهای معلول برای ایجاد فضاهای آزاد و کاذب دست به هر کاری می زنند غافل از آبرو و حیثیت مردم ! فقط خود را ارضا کنند !

قدرت علت همیشه از معلول بالاتر بوده ....وگرنه به معلول نمی گفتند معلول !!!

تشکر از تشریف فرمایی..
شاد و موفق باشید ..

پ.ک.م پنج‌شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 11:55 ق.ظ http://www.pkmfloyd.blogfa.com

با یه داستان کوتاه دوباره شروع کردم.

خدمت رسیدم ...
خاطراتی زیبا بود ..

مردی که مرده بود جمعه 30 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 01:30 ق.ظ http://zendeh-be-goor.blogsky.com

همیشه قبل از بوجود آمدن تکنولوزی نیاز به اون باید وجود داشته باشه....وگرنه...

سلام و خسته نباشید جناب ...

تا از کشورهای دیگر عقب نمانیم ...نیاز به پیشرفت داریم اما نحوه ی استفاده و بهره برداری از این تکنولوژی بسیار مهم است !

تشکر از حضور شما
موفق باشید

احمد بازماندگان قشمی جمعه 30 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 10:43 ق.ظ http://aftoweqeshm.blogfa.com

سلام

خدا قوت ......نخسته

در اردیبهشت ماه عکسهای جدید در فتو وبلاگ افتو قشم ارائه خواهد شد ....به ما سر بزن .......باعث دلگرمی ما شماها هستید

سلام آقای بازماندگان ...
نخسته شما ...

مگر میشود که از گالری عکسهای زیبایت دیدن نکنم ... !

حضور شما باعث افتخاره ...
شاد و موفق باشید

وحدانی جمعه 30 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 04:58 ب.ظ http://www.goranaz.blogsky.com/

سلام سرکار خانوم
میبخشی از اینکه دیر به شما سر میزنم
میدونید که بالاخره مهمون کوچولوی ما از راه اومد

خوشحالم از این بابت که به این معضل یا بهتر بگم مد پرداختید
بله مد
الان اگه تو گوشی موبایلت یه فیلم روز و به قول معروف خفن نداشته باشی که دیگران ندارند رو مد نیستی و به قول خودشون پرتی از مرحله و کلاس نداری
متاسفانه داره روز به روز آمار این جنایات بالاتر میره

آدم به خودش هم شک میکنه

آخه مگه رقص کردن یه دختر تو مهمونی یا حالا ما میگیم از سر نادانی تو پارتی آخه چی داره که اینقد آدما سر و دست میشکونن که فیلمشو داشته باشند
خوب برین فیلم اونایی که اینکار جز فرهنگ عامه اونهاست رو ببینید و اونم با بهترین کیفیت !

فک کنم هنوز خیلی ضعف داریم
بله این مد الان گلوی این جامعه رو داره فشار میده و خون خیلی از انسان ها رو داره میریزه و با ابروی مردم بازی میکنه

تا کی باید از تکنولوژی استفاده غلط کنیم ؟
و روزی خواهد رسید که خود این اشخاص به این لجن کشیده بشن و با صحنه ای از خانواده خود روبرو بشن ؟

سپاس از شما بخاطر این مطلب

سلام آقای وحدانی ..
سینا قصد دارد شما را زود پیر کند (لبخند) ...
بله .... خبر رسیدن مهمونتون رو از فرشته ها شنیدم ! اخرش این بود میهمان شما .... قدمش مبارک و سایه شما از سرشون کم نشه .

یک مشتی از آدما دیگه خسته شدن .... بقول شما این بلوتث ها این فیلمها را یک مد بروز واسه خودشون دیدن ...یک مدتی با حیثیت مردم بازی و باز میرن دنبال یک پیشه و ترفند جدید ...

فرهنگ چکونگی استفاده و مصرف کردن این تکنولوژی را نداریم ! از بزرگترها الگو میگریم ...!

واقعا.... همین را میگم..وقتی فیلمی از خانواده های خودشان می بینن موقعیت اونها چی خواهد شد !

تشکر از حضور گرم شما...
شاد و موفق باشید..

پدربزرگ جمعه 30 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 06:03 ب.ظ

با سلام
نظریه شما جهت طرح ساماندهی بنزین با نرخ آزاد به تصویب دولت رسید. و از شما بعنوان مشاور اول دولت در نهادینه کردن اهداف بنیانگزار انقلاب اسلامی در راستای عدالت اجتماعی و مهر ورزی دعوت به همکاری می نمائیم ( دروغ ۳۰ -شوخی)

انتشار فیلم های خانوادگی رقصها و شوخیهای زنانه همه همه ناشی از کم بودهای ما در جامعه است که البته این هم تاریخ مصرف داره و دیر یا زود به یک موضوع هضم شده در میاد و زندگی ادامه دارد

سلام تقدیم پدر بزرگ عزیز ...

نخسته ..

در راستای عدالت اجتماعی و مهرورزی حتما همکاری خواهم کرد اما بشرط اینکه ..................... (شوخی شما کیان منو بهم زد - لبخند) ....

کاملا ...وقتی تاریخ انقضا رسید و تکنولوژی جدیدتری به بازار رسید ..مطمئنا همین افراد بدنبال شکارهای نوین خواهند رفت . و همچنین که خون در بدن جریان دارد این زندگی نیز ادامه دارد ......تا زمانکیه این ...

تشکر از حضور شما ...
شاد و موفق باشید

سحر رومی جمعه 30 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 11:37 ب.ظ http://yaveh-gooyan.blogsky.com

خیلی خوب تمومش کردی ..
آره همینه ....

و زندگی ادامه دارد .. ادامش هم باید جالب تر باشه ..


موفق باشی

به روزم

سلام سحر خانم ..

ادامش بازم بستگی به فرهنگ چگونه استفاده کردن و ظرفیت مردم داره !

تشکر از حضور شما ..
موفق باشی

کهره شنبه 31 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 10:10 ق.ظ

نشست درباره نقاشی مدرن امروز شنبه در نگارخانه گرمساری ساعت ۶.

بموقع اطلاع دادی ... حتما ..

محمد جعفر مصفا شنبه 31 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 12:21 ب.ظ

خدایا این چه مصیبت و بدبختی وحشتناکی است که بر انسان وارد شده است. این واقعاً یک بلای عظیم است، یک خسران فاحش است که انسان حالات اصیل و فطری خود را فراموش کند، با فطرت خود بیگانه شود و به جای آن یک شبه هستی دروغ و عاریت را حاکم بر خود و زندگی خود نماید.

انسان چند سالی بیشتر هستی و حیات معنوی به معنای واقعی ندارد آنهم معنویتی که هنوز خام است و رشد نکرده است ـ طفل معصوم سفر زندگی را تازه شروع کرده و هنوز در ابتدای راه است که جامعه آن میراث شوم را یک شبه، مثل یک کابوس هولناک بر او تحمیل می‌کند.

و این میراث است که چشمه هستی فطری شاداب و پر طراوت او را می‌خشکاند و از او یک کویر خشک و یک برهوت می‌سازد که زمانی به طراوت و زیبایی بهشت بوده، کویری که پر از خار است با مقداری گل‎های کاغذی که فقط زرق و برق دارند، نه بو نه شادابی و نه طراوت.

سلام و خسته نباشی ...

وصف دردناکی بود !

همین است واقعیت .... وقتی درختی خشکیده باشد ...به بارشی شدید و طوفانی پر از رعد و برق نیاز دارد ...کبوترهای مهاجر برای خواندن آسمانی صاف ...بی غبار تا بتوانند آزادانه به هر مسیری که دوست دارند پرواز کنند ...

و زندگی ادامه دارد تا ....

تشکر از حضورت..موفق باشی

مهر یکشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 03:36 ق.ظ http://Doayam.Blogsky.com

سلام دوستم! همه دعاها را خداوند میشنود... عالم از او اشباع است... هیچ چیز از او پنهان نیست... او بود که اول عاشق ما شد و ما فقط ادعای دوست داشتن او را داریم...دلشاد باشید!

سلام ...
شکی نیست ..

شما هم موفق باشید

محمد جعفر مصفا یکشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:22 ب.ظ

وقتی رابطه با واقعیت نباشد، هر معنایی می‌توانی به آن بچسبانی، هر تعبیری می‌توانی بکنی.

شاید ...

بیداری یکشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 08:40 ب.ظ http://bidary.blogsky.com

سلام
غم انگیز بود.
بگم برادرهای بی رحم...
بگم آدم های فضول که سر توی هر سوراخی می کنن...
بگم این فناوری های جدید...
یا مجموعه ای از همه ی اینها اون دختر رو ...

سلام کاکا ...
آدمای فضول که تکنولوژی رو فضول ببار آوردن !

بله ......

تشکر از تشریف فرمایی . شاد باشید

احسان رضائی چهارشنبه 6 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 06:27 ب.ظ

این مساله مجموعه ای از علتها رو در خودش داره
۱-سیاسیست بخاطر اینکه به قول جغد بندری و چوک سورو
آزادی نیست محدودیت ونهی کردن از یک امری کنجکاوی ایجاد می کنه الان به شما بگن یه صندوقچه توی خونتون هست وتاکید زیاد هم بکنن که به هیچ وجه نمی تونید در این صنوقچه رو باز کنید توش روببینید چه اتفاقی می افته اتفاقی که می افته اینه که این موضوع بخش عظیمی از ذهن شما رو مشغول می کنه واین مشغولیت اگر زمان زیادی ازش بگذره مثلا ۳۰ سال تبدیل به یک اوقده می شه کم کم بیماری ایجاد می کنه بیماریهای روحی وروانی به تدریج سراغ آدم میاد یا آدمها میاد
۲- حالا غربی ها این موضوع رو چطور حلش کردن
برای اینکه بیان هزینه سنگین محدودیت رو بپردازن خرج سهل آزادی کردن حکومت لیبرال تشکیل دادند به قول یکی از دوستان که نظر داده بود این موضوع چرا برای ترکیه پیش نمیاد چرا امارات نه چرا مالزی نه چرا لبنان نه اینا رو گفتم
چون اتفاقا کشورهای با ملتهای مسلمان هستند
نگفتم آلمان انگلیس آمریکا که فکر نکنیم اشکال در اسلام است
۴- جدا نبودن دین از سیاست
سیاست یک امر روزمره ودائم در حال تغییراست
جابجایی در امن صورت می گیرد حرف دیروز خود رانقض می کند چون ذاتش اینگونه است حال بیچاره دینی وپیروان دینی
که به این سیاست متصلند به همه موجودیت خود شک می کنند دیگر حسینشان رنگ می بازد محمد شان خریداری ندارد علی کیست ؟ هویت ملی را هم که فدای دین متصل با سیاست کرد
۴-شک مثل خوره همه چیز را می خورد حتی وجدان را
مثلا خود شما (بهعنوان مثال می گویم) چرا این فیلملرو تا آخرش نگاه کردی می خواستی بررسی کنی ببینی تو جامعت چی میگذره یا نگاه کردن کارشناسانه اونا اشکالی نداره به نیت
تحلیل بوده ما خودی هستیم همه تو ذهنشون این چیزا رو گفتن کم کم زیاد شد شدیم ملت کارشناس
۵-و اما ایثار لازم است.ایثار چشم.

سلام آقای رضایی ...
تشکر از حضورتون ...
با هر ۴ نظرت موافقم .....

احسان رضا ئی دوشنبه 1 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 08:34 ب.ظ

سلام خانم یا آقای بنگری
من نمی دونم شما کی هستین
ولی خوب می نویسی
الانم فکر نمی کردم کامنت منو بذاری بعد از این همه مدت تازه جواب هم بدی
بنویس که خوب می نویسی
مابه امثال تو شدیدانیاز داریم
چه در ایران وچه بیشتر در هرمزگان
اگر خانم هستی مرحبا احسنت با این همه محدودیت فکرت روشنه
اگه آقا هستی دمت گرم که خودتو نزدی به اون راه مثل بعضیا بی خیال همه چی شدن
فعلا تا بعد....... بازم میام

سلام ...
خانم بنگری فکر کنم درستر باشه (لبخند) ...
بازم تشکر از لطفتون ....
شاد بشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد