آغازی زیبا اما برای کدامین قشر

 

 

طى چند ماه گذشته شهرداری براى جمع آورى دستفروشان بمنظور ساماندهى و زیباسازى بازار روز که یکى از قدیمى ترین یا بنوعى سنتى ترین بازارهای بندرعباس در کنار بازارهای دیگر این شهر بشمار مى رود، اقدام نموده است که این اقدام اگر هدف ساماندهى ،نماسازى، کف‌سازى و زیباسازى پیاده‌روها و معابر بازار را بدنبال داشته باشد! بى شک جاى تحسین و قدردانى خواهد داشت . زیرا که ساماندهى و زیباسازى چهره شهر خواه کوچه ، خیابان خواه معابر و بازار اصلا هر کجاى شهر که باشد رونق و زیبایى خاصى به منظره شهر مى بخشد و در مقابل چهره کریه شهر به چهره نوین و زیبایى تبدیل خواهد گردید و در اخیر باعث رضایتمندى همه اطراف خواهد بود.   

 

در این چند ماه که از طرح جمع آورى مى گذرد بعلت ها و دلایل مختلفی بسیارى از دستفروشان و مشتریان بازار روز را سرگردان و حیران می دیدیم ...شاید مهم ترین دلایل این باشد که تا کنون اکثر دستفروشان موفق نشده اند برای ادامه کاسبی خود مکان مناسب ایجاد کنند که طبق شرایط و ضوابط ذکر شده توسط شهردارى باشد و بهمین دلیل هنوز کار و کسبه آنها بتعویق افتاده است و تعدادی از آنها را مى بینیم که با یافتن مکان مناسب در بازارچه 22 بهمن که توسط شهردارى براى دستفروشان در نظر گرفته شده است، مشغول فعالیت هستند یا خواهند شد . هنوز مشخص نیست که مرد و زن کاسب که تنها راه ارتزاق خود را از دستفروشى بدست مى آوردند ، بتوانند همچون سابق در اینجا همان در آمد بازار روز را داشته باشند یا نه ؟ یا اینکه چه تعداد از دستفروشان با شرایط شهردارى کنار مى آیند و در این بازارچه به فعالیت خود ادامه مى دهند یا نه ؟ و مشتریان این بازار که اجناس متنوع خود را با قیمتى نازل تر از بازارهاى مجلل و بزرگ شهر خریدارى مى کردند ، آیا همان قیمت و همان اجناس را مى توانند در بازارچه دستفروشى جدید خریدارى کنند یا نه ؟ و سوالات متعددى که هنوز ذهن بسیارى از دستفروشان بازار را به خود مشغول کرده است که دریافت جوابهای این سوالات گویا نیاز به زمان بیشتر دارد.!  

 

از یک سو، اکثر مشتریان بازار روز از قشر نه چندان مرفهى بودند و یا حتى مسافرانى بودند که به این شهر مى آمدند و تمام اجناس خود را از بازار روز با قیمتهاى بسیار نازل تر از مغازه ها و بازارهاى مجلل و بزرگ بندرعباس خریدارى مى کردند. بنظر آنها هم به صرفه تر بود و هم اینکه اجناسی مشابه به اجناس مارک دار در این بازار دیده مى شد . از سوی دیگر خریدارى از دستفروشان باعث شده بود که کاسبى مغازه داران در حالت کساد باشد اما با اقدام این طرح گویى مغازه داران خوشحالند که سفره های چرب تری خواهند شد همچنین کاسبى بدون کساد و بى رقیب را در پیش خواهند داشت ! 

  

بد نیست همینجا صحبتى از کالاهاى مختلف عرضه شده در بازار روز و مغازه ها و حتى بازارهاى بزرگ داشته باشم ... بارها و بارها هر کدام از ما شنیدیم و دیدیم و شاید احیاناً وسایلى را خریدارى نموده ایم از دستفروشان ،مغازه ها ، بازارهاى بزرگ که چیزى شبیه اجناس مارک دار بوده است و شاید بعید مى دانستیم که این جنس تقلیدى باشد . خریدارى از دستفروشان خالى از  این نیست و جاى شک نیست که جنس خریدارى شده تقلبى نباشد . بفرض مثال وسایل و لوازم آرایشى که ما خانمها شیفته خریدنش هستیم و بنظر من سومین کشور خاورمیانه مصرف کننده این وسایل باشیم که بر همه آشکار است، متاسفانه ما خانمها بدون در نظر گرفتن امورى از قبیل بهداشت و سلامت همچنان چشم بسته این وسایل بسیار مهم را از دستفروشان خریدارى مى کنیم ، که متاسفانه عواقب ناشی از استعمال این وسایل مضرات پوستی را بهمراه دارد که ما غافل از آنیم، اما در هنگام خریدارى آن چیزى که توجه ما را به خود جلب مى کند شک نکردن ما به تقلبى بودن وسایل آرایشى و قیمت نازل این وسایل با مقایسه به بالا بودن قیمت آن در بازارهاى بزرگ . شاید کمتر بتوان در تقلبى بودن اینگونه وسایل شک کرد ، در مقابل مثلا عطرهاى مارک دار را مى توان از تقلبى بودنش یا نبودنش بنحوی تشخیص داد  یا حتى تى- شرتهاى مارک دار را مى توان احیانا از کیفیت نوع پارچه تشخیص داد و .....  

 

اما چرا دور مى رویم ، چرا باید بگوییم که دستفروشان کالاهای تقلبی عرضه می کنند . نگاهى داشته باشیم به مغازه هاى تزئین شده با دیکورهاى مدرن و زیباى بازارهاى بزرگ  ... نگاهى به فروشنده با ظاهرى آراسته و چهره خندان ... که این خندان بودن یک نوع جاذبیت خاص خودش را دارد براى جلب توجه و جذب مشتریان (از مطلب اصلى خارج نشوم ) در این مغازه هاى بزرگ بوى بقول معروف دوپلکیت مارک اجناس از قفسه ها و انبارهاى مغازه ها به مشام خورده مى شود که محال است مخصوصا وسایل آرایشى اوریجینال با دوپلکیت را تشخیص بدهیم .  

 

یک نکته دیگر که متوجه شدم اینکه بارها در مغازه هاى بزرگ صابون صورت بنام خرچنگ را دیدم ...خیلى هم مشترى دارد ! این نوع صابون صورت را از بازارهاى همجوار کشورمان وارد می کنند که در اصل این نوع صابون در همین کشورها هیچ مرغوبیتى ندارند و با مبلغ کمتر از 50-100 تومان مى شود خریدارى کرد در صورتیکه در مغازه هاى ما چندین هزار تومان براى این صابون قیمت تعیین کرده اند ! و توضیح مفصل از فواید استفاده آن هم نوشته اند!.  وقتى من بخواهم از یک وسایل آرایشى بپرسم نوعى را توجیه مى کنند که در اصل در بازارهاى بزرگ جهانى از لحاظ استاندارد بودن صفر است اما در مغازه هاى ما حرف اول و آخر را مى زند . همچنان با اعتماد خاصى مثلا از پن کیک یا رژ لب و شلوارهای جینز مردانه زنانه و کیفهای زنانه و غیره...توضیح میدهد که فلان هنر پیشه و  فلان فرد و علان فرد فقط این مارک را استفاده مى کنند و .....که من مشتری واقعا شیفته خریدنش مى شوم ! .  

در این وسط اعتماد را جلب کرد پول هم از جیب من کشید من هم خوشحالم که یک کالای با ارزشی خریدم ... قیمتش هم هر چند بالا بود اما با خودم می گویم پول دادم  در مقابلش جنس با ارزشی خریدم ! غافل از اینکه این جنس خریداری شده تقلبی بوده و حیف از پولی که من بابت جنس تقلبی دادم ! خوب فروشنده بازار بزرگ اعتماد و اسکناس را جلب و جذب کرد که در مقابل چه چیز را تحویلم بدهد ؟  بفکر بودم این بازارها دیگر چرا ؟! آن فرد دستفروش مجبور است تقلب و اجناس دسته دوم را کاسبی خود بداند٬ اما سرمایه داران بـزرگ  چرا ؟! 

   

 

 

 

نظرات 31 + ارسال نظر
سیاوش عشقیار یکشنبه 22 دی‌ماه سال 1387 ساعت 10:17 ب.ظ http://k-m.blogsky.com

سلام بر شما دوست عزیز ..
وبلاگ زیبا و شایسته ای دارید ..
بلاخره بعد از مدتها جستجو دیدم وبلاگی که با تمایلات شخصی ساخته شده باشد ..
این روز ها کم است ..
اما در مورد متن ..
از شهر و دیار ..
از فرهنگ سازی شهرداری در زیبا سازی آن گفتید و غیره ..
من نیز متعلق به خطه جنهوبی ترین جنوب خوزستان می باشم ..
در مورد شهرداری هم باید بگویم ..
کار اصلی شهرداری ساخت پروژه های عمر دار همچون پارک و بیمارستان است ..
اما آنها تنها نیمی از بودجه را صرف می کنند و الباقی را مصرف ..
نمی دانم ..
با توجه به مسئولیتی که در جامعه دارم ..
و چیزهایی که میبینم قضاوت می کنم ..
به امید بهتر بودن آنها ..
شاد باشید ..

سلام جنوبی عزیز ..
تشکر از اظهار نظر لطفتون و همچنین حضورتان در وبلاگم .

اوایل که شهرداری بندرعباس شانه ها را از مسئولیت خالی می کرد اما گویی اواخرا متعهد شدند که این کار را بکنند !
به امید اینکه این طرح ۱) حمایت از دستفروشان ۲) زیبایی شهر ۳) به نفع سرمایه دارن و به ضرر دستفروشان نباشد !

شاد و سرافراز باشید

سیاوش کاویان دوشنبه 23 دی‌ماه سال 1387 ساعت 12:35 ق.ظ http://mby.blogfa.com

خوشحالم که سیاوش دیگری قبل از من برایتان کامنت گذاشته بخصوص که جنوبی واز لحاظ جغرافیائی به شما نزدیک ترند!
از لطف و توجه تان نسبت به نوشته هایم ممنونم و از اظهار نظر های سازنده تان.
شعار بازاریان ما اخیرا این شده که:
تقلب توانگر کند مرد را
و این را نخست از دولت مردانمان آموخته اند.
شاد باشید.

سلام جناب دکتر
من هم افتخار حضور شما و همراه بودنتون را مایه خرسندی خود میدونم .
افکار ..ذهنها ...دردها و معضلات..یکدل بودن حدود جغرافیائی نمی شناسند!
کاملا با شعار شما موافقم که این شعار حال و روز کاسبان بی وجدان شده !

شاد و موفق باشید

روح اله بلوچی دوشنبه 23 دی‌ماه سال 1387 ساعت 07:28 ق.ظ

سلام دوست عزیز
تا زمانی که مرجع و مجری دلسوزی نباشه که نظارت صحیحی روی قیمت و کیفیت اجناس بازار داشته باشه مطمانا این بل بشو درست شدنی نیست .خاصه توی این استان که اوضاع بی ریخت تری داره.. وجدان هم که سالهاست خبری ازش نیست.

سلام روح عزیز
دقیقا به نکته اساسی اشاره فرمودید ...رقابت و نظارت که فاقد باشد کیفیت و هزینه ها هم بمب افکن خواهند بود !
عجیبه .... روح انسان خود انسان بی وجدان باشه !

صابری دوشنبه 23 دی‌ماه سال 1387 ساعت 07:34 ق.ظ http://lengehkarate.com

سلام...

سلام جناب
و خسته نباشید

طاهره دوشنبه 23 دی‌ماه سال 1387 ساعت 10:00 ق.ظ http://xt.blogfa.com

سلام
واقعاْ چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟
....
ممنون از حضور گرمت
در پناه حق پیروز و موفق باشی

درود بر خانم ارجمند ...
شکمشون از چربی سفره ها پر نمیشه !

تشکر از حضورتون .
موفق باشید

وحدانی دوشنبه 23 دی‌ماه سال 1387 ساعت 10:08 ق.ظ http://www.goranaz.blogsky.com/

سلام و نخسته دخت هرمزگان

موضوع جالبیه
خوب این وسط به هر حال یه تعدادی سود میکنند و یه تعدادی هم ضرر و برا همه قابل فهم هست که دستفروشان رو تا بخوان سروسامان بدن اونا رو خوار و گرفتار میکنند
نمونش همین میناب رو از نزدیک مشاهده کردیم

با حضور نیروی انتظامی و وعده های سرخرمن اونا رو قانع کردند که به جای دیگه منتقل کنند
باید این جا رو دید و قضاوت کرد

از یه طرف حق با دستفروشان هست که نمیتونن هزینه های بالا جهت اجاره و مالیات بدن و محتاج نون شب هستند و از طرفی حق با شهرداری و زیبا سازی فضای شهری است

برنامه ریزی درست که نمیکنند
بالاخره این وسط باید سوخت و ساز و دید که پایان این ماجرا کجاست .

بازار ایران و مناطق خلیج هم که بازار تقلب شده و حتی نمیشه اجناس اورجینال رو تشخیص داد ، مگر اینکه از نمایندگی های مجاز خریداری کرد

به امید روزی که همه چیز درست سر جاش باشه و حق کسی ضایع نشه .!!!

موفق باشید

سلام جناب وحدانی عزیز
خسته نباشید

تشکر از اظهار نظر لطفتون .

اواخرا دستفروشان میناب را هم فکر کنم بجای دیگر انتقال دادند که هنوز بلاتکلیفند !

دستفروش اگر کالای تقلبی می فروشد چون هزینه ای ندارد برای خریدن کالای اصلی بهمان اندازه از وسایل دسته دوم یا شاید سوم و تازه مشتریهای دستفروشان باز هم از همان قشر ضعیف یا متوسط الحال هستند .
اما سرمایه دار کالای قاچاق و تقلبی را وارد میکنه سر مردم رو کلاه میذاره ... این دیگه واقعا جای تعجبه !

با شما موافقم بازار خلیج هم خالی از کالاهای تقلبی نیست اما کالاهای تقلبی در فروشگاهای بزرگ ...بازارهای بزرگ هزگر فروخته نمیشه !

به امید همین روز ...و به امید زیبا دیدن شهر از سوی شهرداری !

تشکر از حضورتون شاد باشید

بندری در غربت دوشنبه 23 دی‌ماه سال 1387 ساعت 12:19 ب.ظ

سرمایه داران دخت هرمزگانی !

سلام همشهری

۱۰۰٪ همینن که اتفرمود

مجید صفرخواه دوشنبه 23 دی‌ماه سال 1387 ساعت 01:19 ب.ظ

درود دخت هرمزگانی عزیز

به مطلب قابل توجهی پرداختی . میشه گفت چشم بندی و شعبده بازی مغازه دارن بزرگ برای بدست آوردن پولهای کلان از جیب مشتریان که اعتماد خود را در اختیار آنان قرار دادند تا اجناس کاذب تحویل بگیرند .
برای دستفروشان این هم یک راه گذران زندگی است وقتی در همه شهر گشتی بزنند و کار مناسبی پیدا نکنند، مجبور می شوند که به دستفروشی مشغول شوند . به نظر من این کار از خیلی کارهای دیگر بهتر است . ولی به نظر شما دستفروشان به خود لعنت نمی فرستند که در فصلهای مختلف مخصوصا فصل گرمای شدید هرمزگان عرق ریزان با مشتریان سر و کله می زنند و اگر سرنوشتی بهتر از این داشتند هیچ وقت خودش را پشت این بساط بی ارزش نگه نمی داشت!

بهانه زیباسازی شهرداری جالب بود ! از طرفی رضایت سرمایه داران را جلب کردند و از طرفی رضایت شهروندان . اما کاش در همه فصلها به فکر جمع آوری دستفروشان می شدند و جایگاه ثابتی را گزینه می کردند .

شاد و سرزنده باشی

درود بر شما . خسته نباشید جناب
سپاسگذارم از وقت گرانبهایت که صرف خواندن مطالب ذهن ناچیز بنگری فرمودید .
به نکته مهمی اشاره فرمودید ...جمع آوری آنها در تمام فصلها ٬ کاملا معضل جمع آوری اینها و انتخاب مکان مناسب فصل خاصی ندارد . بیاد قضیه کودکان کارتن افتادم ...

شاد و موفق باشید

ستاره باران دوشنبه 23 دی‌ماه سال 1387 ساعت 02:22 ب.ظ

سلام بانوی گرامی.خوبید؟
توجهت بیجا نبود !
شهرداری وظیفه اش که شهر رو زیبا کنه یعنی باید از خیلی وقت به فکر زیبایی میشدند نه حالا! حالا هم که این طرح را به اجرا گذاشتند یک چند خونه با چند خانوار رو به آتیش میکشند بقیه رو ....
کالاهای تقلبی سود سرشاری داره ، ولی خیلی خطرناکه و اگر بتوونی وجدانت را زیر پا بگذاری یک ‌شبه میلیاردر میشی .... میدونی سوسن خانوم ملیاردر :(

سلام خانومی
ممنونم .
یواش یواش پرتاپ کن !
همه چیز الا وجدان باورم کن ...مایه دار شدن بدون وجدان خوشبختی و راحتی را از هر فردی میتونه سلب کنه ! ستاره خانوم ..

نهنگ دوشنبه 23 دی‌ماه سال 1387 ساعت 03:02 ب.ظ

درآمد از هر راهی ممکنه باشه!

سلام نهنگ جان
گویا هدف فقط همینه !

خدادادیان دوشنبه 23 دی‌ماه سال 1387 ساعت 03:57 ب.ظ http://www.azfarshid.blogsky.com

درود بر شما
از حضورتان سپاسگزارم
گزارش های اجتماعی شما از بندر عباس همیشه خواندنی است
موفق باشید

سلام و خسته نباشید جناب
سپاسگذارم که وقت نهادید و به وبلاگم سر زدید .
امیدوارم طی سفرهای بعدی این افتخار را بدهید که به استان ما هم مشرف شوید .
شاد و موفق باشید

لیدا دوشنبه 23 دی‌ماه سال 1387 ساعت 03:58 ب.ظ http://lina.blogsky.com

سلام ...

وبلاگ هر چه تو را بیاد من بیاورد زیباست آپدیت شد ...

( نمی شود فهمید ...)

منتظر حضور همیشگی شما هستم ...

یا حق ...

سلام لیدا خانوم
خدمت میرسم

سکوت شبانه دوشنبه 23 دی‌ماه سال 1387 ساعت 07:41 ب.ظ http://sokot-e-shabane.blogsky.com/

سلام دوست من
ما ایرانی ها دیگه برامون عادت شده یه طرفه قضاوت کنیم یه طرفه به قضایا فک کنیم و یه طرف از خودمون طرح بدیم و بعد اجراش کنیم .از این دست مواردی هم که به بحث گذاشتی تو جامعه مدنی اطرافمون کم نیست (شاید همین طرح انظباط اجتماعی نمونه ای از این دست باشه )
آخه چرا نباید برای ارتزاق دست فروشای که درست یا نادرست قسمت مهمی از دادوستدهای روزانه مردم ازشون صورت میگیره فک کرد و با توجه به احوالتی که توضیح دادی براشون یه سازماندهی درست حسابی ترتیب داد و بعد اینچنین طرح های رو اجرا کرد.
به نظر من انجام و اجرای صحیح این چنین طرح های چندان سخت نیست ولی چه منافعی پشت این نوع برنامه ریزی هاست که منجر به تصمیم گیری به اینچنین برگزار شدن این طرحها میشه خدا میدونه
به امید روزهای بهتر
شاد باشی دوست من

سلام سجاد عزیز
با شما کاملا موافقم .
عادت کردیم چون عادتمون دادند این شکلی ببار بیایم !
لابد منافعی هست که تصمیم یک شبه رو تطبیق می کنند ! این تصمیم های نادرست و نسنجیده همین مشکلات را خواهد داشت .

به امید آن روز ...

تشکر از حضورتون .
شاد و موفق باشید

دریا دلان دوشنبه 23 دی‌ماه سال 1387 ساعت 08:43 ب.ظ

هر چه دارن به پای آدم لنگن .
بنگری عزیز نخسته

سلام بر شما استاد !
خرسندم از حضورتون ..
از وقایع و معضلات جامعه ی امروزی همین مثل درست بنظر اتات !

شما هم نخسته .. شاد و موفق ببی

گوج گنو دوشنبه 23 دی‌ماه سال 1387 ساعت 09:58 ب.ظ http://www.goojegeno.blogsky.com

بنگری عزیز الان امتحان دارم نمی رسم بخونم انشالا بعدن
ولی الان یاده زمانی افتادم که نوشتن در وبلاگ رو کنار گذاشته بودی و همه ازت می خواستن که بیای دوباره شروع کنی ببین الان چقدر بهتره از اینکه بخزی گوشه ای وسکوت کنی.

سلام احسان عزیز
امیدوارم تمام مراحل امتحانات را با موفقیت طی کنی .
کافیست که قدم نهادید ...و چند کلمه ای ثبت کردید ...
تشکر از اظهار نظراتی که شما در طی اون مدت نسبت به نوشته هام داشتید و همیشه تشویقم میکردید برای دوباره نوشتن .

ولی گاهی اوقات سکوت...از طلاست !

شاد و موفق باشید

فرزین دوشنبه 23 دی‌ماه سال 1387 ساعت 10:03 ب.ظ http://mahoor.webphoto.ir/

سلام عزیز دوست خوبم
ببخشید دیر اومدم.سرم شلوغه و دردسرهای زمستونی. خب باهاتون موافقم.
راستی اگه فرصت کردی به فتولاگم یه سری بزن.

سلام فرزین عزیز
سپاس فراوان از حضورتون ..
سر زدم ...هیچ وقت نگفته بودی که بجز شاعری و روزنامه نگاری ...عکاس خوبی هم هستی !

پیرمرد دیریا دوشنبه 23 دی‌ماه سال 1387 ساعت 11:12 ب.ظ http://www.hormozpic.blogfa.com

سلام دوست عزیز
۱.پدیده ی دستفروشی از کجا سرمنشا گرفته است؟
۲.سهم شهرداری در برخورد با این پدیده چقدر است؟
۳.سهم دیگر ارکان در ساماندهی این امر چیست؟
۴.چند درصد دستفروشان از اتباع بیگانه و غیر بومیان هستند؟
۵.ایا اصلا پدیده ی دستفروشی امری قانونی به شمار میرود که بتوان ان را سرو سامان داد یا باید با این پدیده به طور جدی برخورد کرد؟
۶.ایا اصلا نظارتی بر بازاریان صورت میگیرد؟ یا فقط هرازگاهی انتخابات صنف برگذار میگردد و دگر هیچ!!
.
.
.
و خیلی سوالات دیگر که ذهن کوچکم قادر به طرح ان نیست!

سلام پیرمرد دیریا
سپاسگذارم از حضورتون و مطرح کردن سوالات ذهنتون و اینم جوابهایی که از ذهن پوچ من سرچشمه گرفته ....
۱-از فقر و بدبختی تحمیل شده !
۲-شانه تهی کردن !
۳-واگذار نمودن به ارگانهای بعدی !
۴- چند ٪ بومی و اکثریت ٪ مهاجران و حاشیه نشینان شهر ! که اواخرا شهر ما شده مهاجر پذیر !
۵-غیر قانونی محض ! نه بیمه نه مالیات ! سعد معبر و نابهنجاری ! اما بهتر از هر خلاف دیگر ! راهی برای امرار معاش اینها در نظر بگیرند تا بساط فقر و بدبختی پهن نکنند !
۶-انتخاب صنف ٪ هم ضعیفه . نظارت اگر بود چمدانهای هر هفته سرمایه داران با کالاهای بی کیفییت از مرزهای مجاز وارد نمی شد !!!

باور بفرمایید که ذهن قادر به هیچ نیست وقتی دور وبرت هیچ سر جاش نباشه !

شاد و موفق باشید

دکتر پرتقالی سه‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1387 ساعت 01:05 ق.ظ http://dr-orange.blogfa.com

امیدوارم سازمان تابع بتونه کاری کنه تا حداقل ضرر به کسایی که دارن یه جور کارآفرینی میکنن برسه

سلام جناب
امیدوارم اینچنین باشد

نسل سوخته سه‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1387 ساعت 12:11 ب.ظ

یکی این‌جا دل‌اش آتش گرفته! شما برای کسی که دل‌اش به حال مملکتش هر روز بیش‌تر می‌سوزد، چاره‌ای ندارید؟!

ایس کیوب ! فایت فور رایت تو کیل اور تو بی کیلد تیل دیث !

رحیمیان سه‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1387 ساعت 12:33 ب.ظ http://rahimian.blogsky.com/

سلام دادا و نخسته
تا وقتی در کشور ما چیدمان ها ( مسئولین ) درست و اصولی بر سر کار نباشند و افراد بیشتر از روی ارتباط بر سر کار می روند همین است.
متاسفانه امروز شاهد خیلی اتفاقات در حوزه شهری هستیم
و ...
پایدار باشید.

سلام کاکا و نخسته
گرفتاری از نبود شاخه های متین و محکم شروع میشه تا الی آخره ...!

تشکر از حضورتون
موفق باشید

حسام زنگویی چهارشنبه 25 دی‌ماه سال 1387 ساعت 11:20 ق.ظ

سلام بر دخت هرمزگان.
با نوشته مطلب تو موافقم . قبل از هر اقدامی شهرداری جایگاه مناسب را برای دستفروشان در نظر بگیرد . و باید بیش از هر چیز فرهنگ‌سازی شود هم در این زمینه که ایجاد سد معبر کاری ناهنجار است و هم آگاهی بخشی به مشتری که‌اقلام عرضه شده توسط دستفروش تضمین کیفیت ندارد و تنها هدر دادن پول است.
نظارت و مراقبت گاه به گاه شهرداری از مکان جدید و از روند کار و همچنین کیفیت کالاهای عرضه شده برای فروش بسیار مهم است . در صورت نظارت کالاهای غیر مجاز و غیر اخلاقی را در بازار دستفروشان نخواهیم دید . بنظر من همه دستفروشان را نباید به یک دید نگاه کرد . اکثر این افراد با دارا بودن این شغل کاذب امرار معاش می کنند اما از آنجا که تراکم دستفروشی در سطح هر شهری بدبختی و فقر یک شهر را نشان می دهد و جمع آوری آنها از یک سو سرگردانی و بیکاری این قشر را در بر دارد و از سوی دیگر چهره شهر که اگر ساماندهی نشود این پدیده گسترده تر خواهد بود . شخصا خود من نمی دانم کدام قضاوت درست است !؟

سرزنده و شاد بمانی

سلام جناب زنگویی
منم با شما موافقم ...فرهنگ سازی بیش از همه مهمتر است .

سپاس از حضورتون
شاد و موفق باشید

دمدمی چهارشنبه 25 دی‌ماه سال 1387 ساعت 12:10 ب.ظ http://daam.blogsky.com

اینجا کماکان ایران است!

و مشکلات کماکان باقی است!
.
.
سلام
سپاس از حضورتون .

کمالی چهارشنبه 25 دی‌ماه سال 1387 ساعت 12:10 ب.ظ

سلام خانم گرامی
این بار نوبت دستفروشان !
ملیاردها تومان برای جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق سرمایه گذاری میشه جای تعجب و حیرته که باز کالاهای قاچاق بوفور در تمام نقاط ایران دیده میشه ! کنترل و نظارت غایب و مابقی را خودت میدانی چرا بسهولت قاچاق وارد میشه !
قلمت کوشا عزیزم

سلام خانم کمالی
دقیقا این چرا ..آشکار است ..

سپاسگذارم از حضوروتون ...
شاد و موفق باشید

ی چهارشنبه 25 دی‌ماه سال 1387 ساعت 02:52 ب.ظ

مرسی

خواهش میکنم !

بدیس چهارشنبه 25 دی‌ماه سال 1387 ساعت 03:21 ب.ظ

سلام.همیشه ساده ترین راه یعنی پاک کردن صورت مسئله را انتخاب می کنیم.بدون توجه به ریشه مشکل یامسئله.نتیجش هم همینه.سره را ازناسره نمیتوان تشخیص داد.ممنون

سلام بدیس عزیز
وقتی دوباره مشکلات جوونه میزنه باز میان به قطع کردن ریشه فرعی نه اصلی و همچنان ادامه دار تا ....
تشکر از حضورتون
موفق باشید

مهرگان پنج‌شنبه 26 دی‌ماه سال 1387 ساعت 02:35 ق.ظ http://bandarmehr.blogfa.com/

سلام
خوبی؟
مشکل دست فروشی و دست فروشان که هیچ وقت حل نمیشه !!
اما در خصوص کالاهای اصل و غیر اصل !
هر آشغالی ٬ هر مارکی و هر کالایی ... اصلا همین جا پیشنهاد میکنم هر شرکت و کمپانی که در آستانه ورشکستگیه بیاد اینجا(ایران) سرمایه گذاری کنه یا حداقل امتیازشو به ایران بده ! چون ما ایرانی ها برای خرید و بدست آوردن هر آشغالی سر و دست می شکنیم!

سلام مهرگان عزیز
ممنونم ...
کاملا با شما موافقم .... ایده ی پر سودیه !

شاد و موفق باشید

منیژه احمدی پنج‌شنبه 26 دی‌ماه سال 1387 ساعت 12:16 ب.ظ

دخت هرمزگانی سلام . عادت کردیم با طرحهای رنگارنگ ! عادت کردیم کلاه سر هم دیگه بذاریم فرق نمیکنه کلاه سر کی بذاریم کاکا دادا مما باوا !

سلام خانم گرامی
دقیقا ...

حباب پنج‌شنبه 26 دی‌ماه سال 1387 ساعت 01:49 ب.ظ

گل

ممنونم

جعفری پنج‌شنبه 26 دی‌ماه سال 1387 ساعت 02:18 ب.ظ

خوبی؟

سلام جناب ..
خسته نباشید ...
سپاسگذارم ..

بندرعباسی پنج‌شنبه 26 دی‌ماه سال 1387 ساعت 03:32 ب.ظ

سلام دادا
ریشه دستفروشی از اطراف به شهر ما سرایت ایکردن و معضلات شهر ما از همیشونن

سلام کاکای مه
دقیقا ...

اینموریکس جمعه 27 دی‌ماه سال 1387 ساعت 08:57 ب.ظ

من هر وقت میومدم بندر تنها تفریحم قدم زدن تو این بازار و رفتن کنار ساحل بودش....همیشه همینجوریه ....همیشه مردم کم بضاعت سیبل میشن...

بعلاوه کوههای اطراف بندر رو باید میرفتی ..باغهای زیبایی دور از شهر...سواحل زیبای جزیره ها...آرامش و ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد