هشت شخص ٬ هشت آرزو و دعا در هشتاد و هشت

 

 

این کلبه هاى مزین شده با رنگها و نقوش زیبا و گاه رنگهاى ساده ، حس می کنى وارد دنیاى عجیبى می شوی ، یا نه! دنیاى غریبى  . همینجا را مى گویم ...این وبلاگ‌ها را مى‌گویم. اینجا به سرعت عجیب و غریبى زندگى‌ ‌را برایمان مدرن تر به ارمغان مى آورند . روابط پیچیده و مبهم را دگرگون ساخته و دیگر گونه و در شرایطى سهل تر روابطى مدرن برایمان فراهم ساخته که گاهگاهی مى توان آن را  زندگى مدرن مجازى خطابش کرد .  

 

البته دنیاى مجازى بخشهاى زیادى دارد ، من فکر مى کنم بخش پیچیده و مبهم این دنیا یا این فضا "بخش دوستى هاست " . دوستى هایى که بر مبناى افکار و نوشته ها صورت مى گیرد اما از شکل ،ظاهر و باطن اثر و خبرى نیست . دوستى هاى نادیده به قول از عشق چیزی بگو ، یا دوستى مدرن مجازى مى توان نامید . اما یک حساسیت بیش از لزوم با این دوستى ِ مجازى دارم ! دوستى مجازى.. نمى دانم اما یک اصطلاح شفافى نیست . دوستى به همان اندازه نوشته هاى من ، و نوشته هاى تو باید حقیقى و شفاف باشد و همانقدر واقعى که من و تو و شما هستیم . دوستى مرزهاى خاکى و جغرافیایى را در مى نورد ، این مرز مى تواند مرز دنیاى واقعى یا مرز جهان مجازى وبلاگ باشد . چه فرقی میکند چه یا که هستیم. مهم این است که مخلصانه همدیگر را دوست داریم، مهم این است که برای هم مهم هستیم و در غمها و شادیهای هم سهیم.  ""دوستتان دارم"" این روزها فراوان این جمله در ذهنم تکرار می شود. همه ی شما را و همه ی آنهایی را که دیده یا ندیده، شناخته یا نشناخته، آرزوی سلامتی و موفقیت من را دارند. با وجود شماها آدم اشتباه مى کند احساس ناامیدی داشته باشد. 

 

دوستى دوستى است اگر نبود که امروز اینجا و آنجا صادقانه براى رسیدن به آرمانها و تمناهاى هر کدام از دوستان دعا و ثنا نمى کرد و ایده جالب که از صمیم قلب برخاسته و صداقت و دوستى خالص را در خود گنجانده تقدیم ماها نمى کرد. دوستى اگر اینگونه نبود  خواب ها دروغ نمی گویند از واقعیت خوابها شعر نمی سرایید ٬اگر دوستى عین کبوتران و مرغکان و پرندگان خوش آواز و خوش رنگ آسمان خدا نبود اینگونه خلاق و زیبا با لنز دوربین پرنده نگر ثبت نمى شدند ، دوستى دوستى است٬ اگر نبود سکوت شبانه اینگونه از روزمرگی هایش نمی نوشت! ، اگر این گونه نبود گـــرناز درد همه اینها را اینگونه با عکسهاى که خود سخن مى گویند منعکس نمى کرد ،  اگر اینگونه نبود امروز لودیـــریا صفا و کشش نداشت ، اگر اینگونه نبود نوشته های بدیس خالی از آه و بیداد و ظلم این سرزمین بود. دوستى٬ دوستى است وقتى با طعم کاپچینو پاییزى این صفحه را ورق مى زنیم . اگر باز اینگونه نبود گوج گنو را دوست و نزدیک نمى دیدم .  

 

نیاز داریم به همدیگر ثابت کنیم که دوستى را در نه در هر قالبی بلکه در یک قالب خاص دوستی صادق و شفاف فرم دهیم و با هم دردهایمان، دعاهایمان و خوشی و ناخوشی هایمان و هزاران هزار درد مشترک را در آن بگنجانیم . 

 

امیدوارم در چنین شبهایی و شبهایی بهتر از این شبها تمام آمال و آرمانهای به ریگ رفته دوستان برآورده شود و خداوند تمام مخلوقات بشری را از آفات هر نوع بیماری مصون بدارد .

   

دوستانی هم که وبلاگ ندارند اما همیشه لطف مى کنند و مطالب من را مى خوانند، دعوت مى کنم در صورت تمایل زیر همین مطلب در قسمت کامنت ها به بازی وبلاگی و آرزوهای هر کدام در مورخه ۸/۸/۸۸ ادامه بدهند .  

 

       

                                         هبه (هدیه ی خدا ) یک واقعیت زیبا و شفاف!

 

                  

                             

 

 پ.ن۱: پست را باید آخر شب آفتابیش می کردم اما بدلایلی باید زودتر آفتابیش میکردم!  

پ.ن۲: ۸ دعا ۸ آرزو در ۸۸ - اینجا و آنجا  

پ.ن۳: و در همین باره شکلات داغ  

پ.ن۴: و در همین باره باز بندر جاسک

 

 

نظرات 22 + ارسال نظر
حسین پیغامی پنج‌شنبه 7 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 05:48 ب.ظ http://peyghamei.blogsky.com

سلام دوست عزیز بروز هستم خوشحال میشم سر بزنی و نظر بدی

فریبا مرتضایی پنج‌شنبه 7 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 08:59 ب.ظ http://fariba_mortezaeeblogfa.com

سلام .در مورد مطلبتان با شما موافقم با زبانی ساره و روان نوشتید .احساس کردم موضوعی را مطرح کرده اید گویا حرف خیلی از وبلاگ نویسانیست که از این طریق دریچه ی دوستی را به روی هم باز کرده اند .دوستی می کنیم از هم دیگر چیزهای تازه یاد می گیریم با فرهنگ های مختلف آشنا می شویم تبادل افکار می کنیم در داخل همین وبلاگ ها ما مهمان شهرهای همدیگر می شویم مثل همین لحظه که من برایتان می نویسم. موفق باشید.

حباب جمعه 8 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 02:22 ق.ظ

دوستی دوستی است ...
‏(‏گل)

Inموریx جمعه 8 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 05:32 ب.ظ http://inmorix.persianblog.ir

مطلبتون قابل تامل بود.....جالبه که امروز با خوندن وبلاگهای دوستان فهمیدم که 8/8/88 هستش.....

بندرجاسک-فرزاد بادروج شنبه 9 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 03:17 ق.ظ http://jaski.bogfa.com

سلام بشکرد دوست.
دکتر ما دو تا را دعوتکرده من هم شما را

محمد شنبه 9 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 04:58 ق.ظ http://mohammadkhademi.blogfa.com

سلام همشهری خوبی دگه سر نازنی بدو مه منتظرم

مهدی صابری شنبه 9 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 08:01 ق.ظ http://lengehkarate.com

سلام بنگری مهربان
چه تعابیر زیبایی از دوست و دوست داشتن کردی...
موفق باشید و پایدار دوست خوب من....

حبیبی شنبه 9 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 08:11 ق.ظ http://birdwatcher.persianblog.ir

ممنون که دعوتم کردی
با اینکه معمولا اهل ساده نوشتن نیستم اما دلم می خواهد ساده بنویسم ببخش. اما آرزوها
۱-خدایا هبه را با این موهای قشنگ و پرپشتش حفظ کن
۲-خدایا پای مرا مثل روز اول برگردان
۳-خدایا دوستانم را برایم حفظ کن و به من یاد بده قدرشان را بدانم
۴-خدایا .... (سیاسی است حتی تا حدودی نظامی است)
۵-خدایا حضور قلب بهترین چیز و غفلت دردناک ترین چیز است مرا از غفلت خفظ کن
۶-خدایا برای همه سلامتی می خواهم اگر نباشد هیچ چیز دیگر به درد نمی خورد.
۷-خدایا این کشور را از دروغ و خشکسالی حفظ کن
۸-خدایا نگاه و قلب مهربان دخت هرمزگانی را برای مردم این کشور حفظ کن

کمالی شنبه 9 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 11:36 ق.ظ

دوستی دوستیست اگر نبود با توی مهربون اینهمه قریب نبودیم !

سلام و عرض ادب
تازه متوجه این ارقام تکرار ناپذیر شدم !
۱- هیجوقت نشونم از سر دردت شکایت می کنی !
۲- قشر ضعیف و مستمند نبینی !
۳- اسپانیا رفتنت محقق بشه ! ل و ل !
۴- در یکی از پروژه هات خانم نصیریان همراهت باشه تا بدونی من چی میگم !
۵- همیشه هرمزگانی باشی و بمونی تا اید .
۶- تمام ملت عالم و آدم از بیماریهای سرطان زایی دور باشند و خداوند کسی را به این مرض مبتلا نکنه .
۷- هبه واقعی ترین زیباییست که تاکنون دیدم و انگشتهای ظریفش نرم و خوشبو !
۸- تو فقط ادامه بده و بنویس حتی یک حرف هم که باشد !

منم دوستت دارم ...دوستی این است !

لـو دیـریـا شنبه 9 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 02:35 ب.ظ http://lodirya.blogsky.com

دلم خوش است به چشمان خفته هبه که که با طلوع هر روز مردمکش دوستی خدا را هدیه خواهد کرد
دلم خوش است به بنگری ای که نه دور دستان خود بلکه حلقه وار دور دوستی ها را نشانه می گیرد
دلم خوش است تا باشی و بنویسی ... نوشته هایی که صداقت را سوار بر موج ها می کند و میرساند به لو دیریا
مرسی از دعوتت تو هم یک واقعیت زیبا و شفاف بودی و هستی و خواهی بود ... درود بیکران بر تو مهربان

ابراهیم شنبه 9 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 08:26 ب.ظ http://inja-anja.mihanblog.com

سلام بر دوست خوش ذوق و هنرمند
ایده مرا به زیباترین شکل بیان کرده اید. همواره شاد و خندان باشی

بانوی خلیج یکشنبه 10 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 12:06 ق.ظ http://www.dkh.blogsky.com

مجال خوانش نداشتم ...
اما کلی که خوندم یه چیزایی دستگیرم شد ... تو رو دووست دارم . و این دوستی صادقانه و بی آلایشه !
راستی بروزم !

منیژه احمدی یکشنبه 10 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 12:58 ب.ظ

سلام بر دخت هرمزگانی .
زیبایی با سادگی و بی آلایشی برای تو ٬آرامش با آسوده خاطر بودن برای تو ٬ مهربونی و دلسوزی برای کسانی که تو دلت براشون می سوزد .
از دوستی زیبا نوشتی دوستی همین گونه است که تو نوشتی .

و اما ....
۱-
۲-
۳-
۴-
۵-
۶-
۷-
۸- سلامتی تو در هر هشت دعا و آرزو و موفقیت در هر سال از سالهای عمرت .

منصور وحدانی یکشنبه 10 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 03:11 ب.ظ http://www.goranaz.blogsky.com/

سلام بنگری عزیز
ممنون ازت که من رو به این بازی دعوت کردی
__________________________

ماشا الله چه نی نی کوچولوی خوشگل و نازی
انشا الله که خوشقدم باشه
براش آرزوی خوشبختی و سلامتی میکنم
__________________________

از دوستی ها هم زیبا نوشتی ، مث همیشه
امید که همیشه این دوستی ها پا برجا باشه و به تعداد این دوستان خوب افزوده بشن

شاد باشی دخت هرمزگان

روح اله بلوچی دوشنبه 11 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 07:22 ق.ظ http://www.parparook.blogsky.com

ارزوی شادی و سلامتی و امنیت برای همه

نسل سوخته دوشنبه 11 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 10:03 ق.ظ

سلام بنگری جان !
دوست خوب یک نعمت است.
دوست با وفا بودن شرط مردانگی وگرنه با یک استخوان و پوسیده دها سگ رفیق آدم می شوند!!!

سوسن عزیزم این احساس قشنگت به خاطر دل پاک و مهربون خودته . به خاطر دوستی صادقانه ات ازت ممنونم عزیزم.

هبه شفاف و واقعیست و همچنان زیباست که از پشت این مانیتور لطافت او را حس میکنم !

بدیس دوشنبه 11 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 12:22 ب.ظ http://aask.blogsky.com

سلام.ازلطف وعنایت شما متشکرم...ممنون

بهشب دوشنبه 11 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 12:53 ب.ظ http://behshab.blogsky.com/

مشکر ار مهربانی هایت /من به بازی دعوت شدم اما متاسفانه نتوانستم بازی کنم .ولی هم از فرزاد و هم از شما بسیار ممنون

حسام زنگویی دوشنبه 11 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 12:54 ب.ظ

سلام بر دخت هرمزگان
برای هشت آرزو و دعا در این سال و سالهای آتیه سلامتی و موفقیت تو و خانواده ت را از خداوند می طلبم .
دوستی دوستی است . با تو موافقم .

قدم نو رسیده مبارک . تبریک به داداش گرامیت و خانواده محترمش . تبریک به تو که دوباره از نو عمه شدی . هبه قشنگ ترین واقعیت صادقیست که دیدم .

موفق و موید باشی دخت

گوج گنو سه‌شنبه 12 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 11:36 ق.ظ http://www.goojegeno.blogsky.com

سلام مرسی بنگری عزیز منم احساس می کنم دیریست که دوستیم . قدم نو رسیده مبارک. بهشت زیر پای مادران است . راستی دختن یا چوک ؟

ابر خطا پنج‌شنبه 14 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 04:10 ب.ظ http://parvaz8.blogfa.com

جالب بود توهم بیا آپم

ممنونم ...
سلامت باشی

لاری پنج‌شنبه 14 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 06:49 ب.ظ

سلام
دستم به نوشتن نمی رود. دعوت شما را بی پاسخ گذاشتن درست نیست. از حافظ یاری می جویم و عدد هشت را در دیوانش جستجو می کنم- می گوید:

گدای کوی تو از هشت خلد آزاد است
اسیر عشق تو از هر دو عالم آزاد است.

آرزوی شادی و زنده دلی همه هشت نفر ها را دارم.

سلام و نخسته

بسیار سپاسگذارم از حضور و همچنین شرکت در اعداد زیبایی ۸ .

چه دعایی ...باعث مسرت خاطر شد . امیدوارم دلتون همیشه آزاد از هر قید و بندی باشه ..

موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد