اردیبهشتی موفق برای عکاسان هرمزگانی ...

 

آخرین پله براى ورود بـه سالن مانده بود جـایى که دیوارهاى سالن سومین جشنواره عکس اردیبشهت ۱۳۸۷ را با عکسهاى متنوع مزین نموده بود . عکسهاى دریائیان در چهار ستون سالن دیده مى شد ، عکاسان حرفه اى هرمزگانى با ارائه کارهاى خود در این جشنواره خلاقیت ٬ ابتکار ، و ایده خاص خود را بنمایش گذاشته بودند . گرچه در این سالن عسکهایى هم دیده مى شد که سوال بر کدامین مبنا این عکسها انتخاب شده اند ؟ در ذهنها بوجود مى آمد ! ، اما در کل با دیدن کارهاى عکاسان دیگر شاید بنحوى این سوال نادیده گرفته مى شد .

 

به اعتقاد من هنر باید در ذات هنرمند باشد ... وقتى عکاس کادر را بشناسد، مبانى را بداند، حس و لحظه را بداند، زیباییها را ببیند... و از همه چیز ایده و تأثیر بگیرد و از آن خروجى داشته باشد، باعث مى شود که تصویر نا خودآگاه شکل بگیرد. حال در هر زمینه اى پرتره یا طبیعت باشد .

 

عکاس موفق باید سعى کند از هر کس نکته اى را یاد بگیرد و بیاموزد ... شاید یکی از معضلات کنونى آدمیزاد ذهن اینرسى دار او باشد... ذهنى در سکون که نمى خواهد تغییرى را در خود باور کند.!

 

به هرحال کارهاى عکاسانى که حدس میزدم برنده این جشنواره باشند ، وقتی از نتایج با اطلاع شدم ٬ باور نکردنى بود که حدس من درست باشد بجز چند عکاس دیگر که واقعا تا کنون در جشنواره ها سهمى نداشته اند که قضاوت و داورى شاید در جشنواره هاى آتیه بر اصول و مبناى عادلانه تر باشد !

 

 

عطش ... ایده ى بسیار بسیار متنوع که شاید لحظاتى خیره این عکس شده بودم .  {منصور وحدانى عزیز} عکاسى یعنى بهتر دیدن ... درست دیدن ... زیبا دیدن ...تجسم کردن ... عین عکسهاى خودت که همیشه این حس و لحظه را مى توان در آنها یافت . تبریک و به امید موفقیتهاى بیشتر ....

 

                       

 

 

کاش زندگى به صافى این آسمان بود ... کاش مثل پرنده ها ى دریایى دل به پرواز مى زدیم بدون اینکه مانعى سر راهمان باشد . عکاسى و گرافیک ماهیت هر دو مشترک . {حسن بردال } و موفقیتهاى ایشان را در هر دو زمینه شاهد هستیم . چیزى را که نتوانیم نقاشى کنیم حتماً از آن عکس مى گیرم و چیزى را که نتوانیم عکس بگیرم نقاشى مى کنیم . بردال عزیز تبریک و به امید کسب مقامهاى بالاتر و جهانى ..

 

   

 

اسب حیوانى فریبنده و سحرآمیز است که داراى زیبایى، وقار، حساسیت و توانایى ورزشی بالائى است ، و وفاى او به صاحبش بینظیر است . کارهاى عکاس جوان {روح الله بلوچى} همیشه توجهم را جلب کرده و از کارهایشان مى توان حدس زد که کادر و مبانى عکس را مد نظر قرار میدهد و این راز موفقیت ایشان است . تبریک و با آرزوى موفقیتهاى بیشتر ....

    

امیدوارم عکاسان هرمزگانی همانند عکاسان بزرگ دنیا انسل آدمز٬هری کلاهن٬شرمن... شهرت جهانی داشته باشند ....

 

 

 

پ.ن ۱: اینجا بخوانید ...و منبع عکس ۳٬۲ از وبلاگ جشنواره عکس و فیلم اردبهشت ۱۳۸۷

پ.ن۲: تشکر از وحدانی عزیز برای ارسال عکس عطش...


یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۷

 

پ.ن ۳: تشکر از ملاحظه و دقت یکی از دوستان عزیز برای اصلاح کاربرد کلمه اسطوره که در پارگراف اول

            این مطلب بکار برده بودم . تصحیح شد با سپاس فراوان از راهنمایی شما . !!